מחקרים

ההשפעה של דיאטה ים תיכונית על אסתמה ומחלות דלקתיות

דיאטה ים תיכונית מסורתית יכולה לסייע בצמצום תחלואה דלקתית בקרב ילדים

18.05.2022, 12:21
תזונה ים-תיכונית, שמן זית (צילום: אילוסטרציה)

במשך 15 שנה, עובדת קבוצת מחקר עם תוכנית תזונתית המבוססת על דיאטה ים תיכונית מסורתית על מנת להשלים את הטיפול במחלות דלקתיות נשנות, ובהם אסתמה בילדות. מטרת המחקר הנוכחי הייתה לאשש את ההשפעות של דיאטה ים תיכונית מסורתית על מניעה וטיפול במחלות דלקתיות נשנות וזאת באמצעות מדידת ההיארעות של תחלואת יילודים במשך 8 שנים.

במסגרת המחקר שממצאיו תוארו בכתב העת Nutrients העריכו החוקרים את מספר המטופלים אשר סבלו ממחלות דלקתיות נשנות בכל שנה, ובנוסף הוערכו גם תדירות ואחוז של הייעוצים הרפואיים לפי דרישה כפי שנקבעו ביומני מרפאות.

תוצאות המחקר הראו כי ההיארעות של תחלואת תינוקות ירדה ככל שאלה שולבו יותר בדיאטה ים תיכונית מסורתית, עד כדי הדגמה של היעלמות של מחלות דלקתיות נשנות. בראשית המחקר, נמצא כי 20% מהמטופלים אובחנו עם איזושהי מחלה דלקתית נשנית. לעומת זאת בסוף המחקר, הימצאות מחלות אלה ירדה לכדי פחות מ-2%, וכן נצפתה ירידה ניכרת בשימוש בתרופות והתערבויות כירורגיות.

ממחקר זה עולה כי תזונה המבוססת על דיאטה ים תיכונית מביאה לירידה בהיארעות של תחלואת תינוקות ותורמת להיעלמות של מחלות דלקתיות נשנות. לעומת זאת, מספר מאכלים לא מסורתיים עם כוח אנטיגני גבוה יכולים להיות מעורבים בהופעה של מחלות אלה.

מקור:

Calatayud-Saez F. et al. Nutrients (2022). https://doi.org/10.3390/nu14050936

נושאים קשורים:  מחקרים,  דלקת טייפ 2 באסתמה,  אסתמה,  מחלות דלקתיות,  דיאטה ים תיכונית
תגובות