חדשות

לראשונה: תקציב התמיכות בקופות החולים יוטמע בבסיס סל הבריאות

מדובר בתוספת ריאלית של כ-2 מילארד שקלים לתקציב הקופות בהשוואה לאשתקד, תוספת שתאפשר להן לתכנן מראש את התקציב השנתי

תקציב התמיכות בקופות החולים יוטמע בבסיס סל הבריאות

הממשלה אישרה אתמול בערב (יום ד') את המתווה להסדרת תקציבי קופות החולים שהציג משרד הבריאות, במטרה לייצר אופק תכנוני ותפעולי ארוך טווח למערכת הבריאות. במסגרת זו אושרה תוספת התקציב הנדרשת והטמעתו בבסיס תקציב סל הבריאות. צעד זה התאפשר לאחר חתימת הסכם משותף בין משרד הבריאות, משרד האוצר וקופות החולים ופרסום מבחני התמיכה הנותרים.

במסגרת המתווה התווסף לבסיס סל הבריאות (המקודם מדי שנה בהתאם למדדים הנדרשים) סכום של כ-4 מיליארד שקלים, שמבטא תוספת ריאלית של כ-2 מיליארד שקלים לתקציב הקופות, בהשוואה לשנה הקודמת. זאת על מנת שלקופות החולים יוקצה מראש התקציב הנדרש והן תוכלנה להתנהל תוך ודאות תקציבית ותפעולית, ולהיערך בהתאם לאספקת שירותי בריאות איכותיים ונגישים.

המתווה מהווה יישום של ההסכם הקואליציוני בתחום הבריאות, שנחתם על ידי יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי ומבטא את מחויבות משרד הבריאות והמנכ"לים של קופות החולים לתפקוד איכותי ורציף של המערכת, בתקופות שגרה וחירום.

כחלק מהמתווה תוקצבה הרפורמה בהסדרי הבחירה, שיישומה החל בספטמבר 2023 ובשל המלחמה תיושם באופן מלא החל מפברואר 2024. נקבעו כללי תשלום מינימליים לבתי החולים הפסיכיאטריים והוסדרו סוגיות תקציביות נלוות ובין השאר הוספו 150 מיליון שקלים לבסיס הסל לטובת היערכות להזדקנות האוכלוסייה, שתתבטא בין היתר בהרחבת מיטות האשפוז, תוקצבו צעדים שמטרתם מניעת התייקרות של השתתפויות עצמיות בתרופות ואי גביית תשלום עבור אישור רפואי להנפקת נשק במהלך המלחמה ועוד.

שר הבריאות אוריאל בוסו אמר כי "אנחנו מגדילים בצורה משמעותית את סל הבריאות ישירות בבסיס התקציב ודואגים שהקופות תוכלנה להתנהל כלכלית בצורה טובה יותר ולשמור על איתנותן ויציבותן. קופות החולים הן מרכיב מרכזי במערכת הבריאות וחלק משמעותי ממערך החוסן של החברה. במהלך השנה האחרונה, וביתר שאת במלחמה, הוכיחו כל קופות החולים את מחויבותן למבוטחים, העניקו באופן מיידי מענה הולם למפונים ופרשו מעטפת רפואית שסייעה למערכת הבריאות להצטיין מיד עם פרוץ המלחמה ועד לימים אלו. הבאנו היום בשורה היסטורית לקופות החולים שהיא חלק מההתחייבות שלנו בהסכמים הקואליציוניים שנחתמו על ידי יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי והוא סייע רבות להוציאה אל הפועל. נמשיך לפעול למען חיזוק המערכת ולדאוג שאזרחי ישראל יהינו משירות רפואי איכותי, שוויוני ומתקדם".

"הסדרת תקציב קופות החולים בסל הבריאות היא צעד הכרחי על מנת לוודא את יציבותן הכלכלית", אמר מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב. "תקצוב קופות החולים בתחילת השנה יוביל לכך שקופות החולים יוכלו לתכנן כבר בתחילת השנה את ההוצאות התקציביות ובכך להעניק שירותים טובים יותר למטופלים. צעד תקדימי זה שנחתם ואושר הערב, יאפשר אופק תכנוני ארוך טווח כפי שראוי שתהיה למערכת ציבורית חשובה כל כך ומצטיינת".

נושאים קשורים:  תקציב קופות החולים,  שר הבריאות אוריאל בוסו,  סל הבריאות,  חדשות
תגובות