מחקרים

עדכון לשנת 2023 של קריטריוני Duke-ISCVID לאנדוקרדיטיס זיהומית

קבוצת עבודה פרסמה את הצעותיה לעדכון הקריטריונים האבחנתיים של אנדוקרדיטיס זיהומית. בין היתר התייחסה הקבוצה להוספת גורמי סיכון נוספים למחלה ולעדכון שיטות האבחון המיקרוביולוגי

זיהומים (צילום: אילוסטרציה)

במאמר שממצאיו פורסמו בכתב העת 'Clinical Infectious Diseases' מתארים החוקרים את מסקנותיה של קבוצת עבודה אשר התכנסה לצורך בחינת העדכונים הנדרשים לקריטריונים האבחנתיים של אנדוקרדיטיס זיהומית (IE: infective endocarditis).

המיקרוביולוגיה, האפידמיולוגיה, האבחון והטיפול של IE עברו שינוי מובהק מאז פרסומם של קריטריוני Duke בשנת 1994 ועדכונם בשנת 2000. בהמשך לכך, ה-International Society for Cardiovascular Infectious Diseasesי(ISCVID) כינסה קבוצת עבודה רב-תחומית במטרה לעדכן את הקריטריונים האבחנתיים של IE.

מסקנות החוקרים מדגימות שינויים מובהקים בקריטריוני ה-Duke-ISCVID IE שהתקבלו לשנת 2023, לרבות שיטות חדשות לאבחנה מיקרוביולוגית (enzyme immunoassay לזני ברטונלה (Bartonella), polymerase chain reaction, amplicon/metagenomic sequencing, in situ hybridization), הדמיה [positron emission computed tomography (PET-CT) עם 18F-fluorodeoxyglucose, cardiac CT], והכללה של בדיקה תוך-ניתוחית כקריטריון מאז'ורי חדש.

בנוסף לכך, הורחבה רשימת המיקרואורגניזמים ה'אופייניים' הגורמים ל-IE, והיא כוללת פתוגנים שייחשבו כאופייניים רק בנוכחות גופים מלאכותיים תוך-לבביים. כמו כן, הוסרו הדרישות בנוגע לתזמון וביצוע דגימות דם ורידי נפרדות לצורך תרבית. לבסוף, הוגדרו מצבי סיכון נוספים [השתלת מסתם בצנתור (transcatheter valve implants), endovascular cardiac implantable electronic devices, IE בעבר).

החוקרים מסכמים כי קיים צורך בהפיכת קריטריוני Duke-ISCVID לזמינים אונליין, כ'מסמך חי', באופן המאפשר את עדכון הקריטריונים האבחנתיים הללו מעת לעת ולפי הצורך.

מקור:

נושאים קשורים:  מחקרים,  אנדוקרדיטיס,  אנדוקרדיטיס זיהומית,  קריטריונים,  Duke-ISCVID
תגובות