מחקרים

שחבור אוליגומרים עשוי לשמש לטיפול במחלת פומפה

חוקרים תכננו אוליגומרים ממוקדים לצורך שחבור, אשר עשויים לשמש לטיפול בחולי פומפה הנשאים למוטציה נפוצה בגן GAA

דגימת שריר בחולה הסובל ממחלת פומפה (מקור: ויקיפדיה)

המוטציה c.-32-13T>G בגן GAA משפיעה על השחבור התקין של אקסון 2, ונמצאת בשני שלישים מהמקרים של מחלת פומפה עם התפרצות מאוחרת. במחקר שממצאיו פורסמו בכתב העת 'Muscular Dystrophy Therapeutics', החוקרים בדקו את יכולתה של גישה טיפולית הכוללת שחבור modulating phosphorodiamidate morpholino oligomers בשיפור הכללת אקסון 2 של GAA ב-mRNA בוגר של חולים הנושאים מוטציה שכיחה זו.

החוקרים ערכו אנליזת סיליקו של שעתוק (transcript) הגן GAA למשתיקי משחברים פוטנציאליים, ותכננו אוליגומרים הממוקדים למוטיבים שצפויים לשפר את שימורו של אקסון 2 ב-mRNA בוגר. החוקרים השתמשו בשני פיברובלסטים שמקורם במטופלים מה-Coriell Institute for Medical Research, ובשבעה זני פיברובלסט ממטופלים שאינם קשורים, אשר סופקו על ידי בית החולים Westmead בסידני, אוסטרליה. הן הפיברובלסטים והן תאי forced-myogenic טופלו עם optimized phosphorodiamidate morpholino oligomers, אשר סופקו על ידי Sarepta Therapeutics. כל ה-RNA והחלבון הופקו מהתאים לאחר אינקובציה עם phosphorodiamidate morpholino oligomers, ונעשו RT-PCR ו-RT-qPCR על מנת לאשר שיפור בהכללה של אקסון 2. כמו כן, הוערכו גם הפעילות ורמות הביטוי של Acid α-glucosidase על מנת לאשר את הפוטנציאל הטיפולי.

מקור:

Ham, K.A., Johnsen, R.D., Tchan, M., Wilton, S.D., Aung-Htut, M.T. (2023). Developing Therapeutic Splice-Correcting Antisense Oligomers for Adult-Onset Pompe Disease with c.-32-13T>G Mutation. In: Maruyama, R., Yokota, T. (eds) Muscular Dystrophy Therapeutics. Methods in Molecular Biology, vol 2587. Humana, New York, NY. https://doi.org/10.1007/978-1-0716-2772-3_14

נושאים קשורים:  מחקרים,  מחלת פומפה,  שחבור,  אוליגומרים,  מוטציה
תגובות