חדשות

הרופאה שהותקפה: "התאכזבתי מאוד שהתוקף לא הואשם ברצח"

ד"ר אידית וייסבוך תיארה בדמעות את אירוע האלימות הקשה שחוותה בדיון בנושא האלימות כלפי צוותים רפואיים בוועדת הבריאות של הכנסת | השר בר-לב: "אפעל לקיצור הזמנים להצבת נקודות שיטור בבתיה"ח"

ד"ר אידית וייסבוך. "הוא הלם בראשי בפטיש שניצלים פעם אחרי פעם". צילום: דוברות הכנסת

ועדת הבריאות של הכנסת, בראשות ח"כ עידית סילמן, דנה אתמול (ב') בנושא האלימות כלפי צוותים רפואיים. במסגרת הדיון סיפרה ד"ר אידית וייסבוך, הרופאה מהמרפאה בבאר יעקב שהותקפה על ידי מטופל באלימות קשה ונאלצה להתאשפז בבית החולים: "בשבוע שעבר הוגש נגד התוקף כתב אישום והתאכזבתי מאוד שהתוקף לא הואשם ברצח".

ד"ר וייסבוך תיארה את אירוע האלימות הקשה: "הוא הלם בראשי בפטיש שניצלים פעם אחרי פעם בתוך החדר. התחלתי לצרוח ולא שמעו אותי מתוך החדר. הצלחתי איכשהו להשתחרר ולצאת ועובדת ניקיון לחצה על לחצן מצוקה - וכך הרופאים ידעו לבוא ולעזור. שום דבר לא מצדיק אלימות ולא משנה האם המטופל צודק או לא".

צפו בעדותה של ד"ר וייסבוך: 

גם השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, עסק אתמול בנושא ונפגש בלשכתו עם יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי. במהלך הפגישה דנו השניים בדרכי המאבק באלימות כלפי צוותים רפואיים, והשר בר-לב אף הדגיש בפני פרופ' חגי את כוונתו לפעול לקיצור הזמנים שנקבעו להצבת נקודות שיטור בבתי החולים. השר בר לב הודיע על כוונתו להקים צוות עבודה מיוחד לצורך זה, שייצא לדרך כבר בימים הקרובים.

יו"ר הר"י פרופ ציון חגי והשר לבטחון פנים עמר בר-לב. צילום: דוברות הר"י

השר בר-לב אמר: "האלימות נגד צוותי הרפואה היא תופעה חמורה ביותר ואנו נחושים לפעול ביד קשה כדי לגדוע אותה. יש החלטת ממשלה להקים עשרות נקודות משטרה בבתי החולים עד סוף הרבעון הראשון של שנת 2023, אבל הכוונה שלי היא לקצר את לוח הזמנים הזה כי הדחיפות מאוד גדולה. כבר בימים הקרובים אנחה על הקמת צוות עבודה מיוחד שייפגש באופן קבוע כדי לקדם את הקמת נקודות השיטור בבתי החולים, לפתוח צווארי בקבוק ביורוקרטיים ולהתגבר על מכשולים שמופיעים בדרך".

לדברי בר-לב, הצוות יורכב מנציגי המשרד לביטחון הפנים, המשטרה וההסתדרות הרפואית, ובכוונתו לפנות לשר הבריאות כדי שגם נציגי משרדו יהיו חלק מהצוות. "אין סיבה לא להשלים את מהלך הקמת נקודות השיטור בבתי החולים עד סוף 2022",  אמר. "אני מחויב לכך ומתכוון ללוות את עבודת הצוות באופן אישי".

יו"ר הר"י פרופ' חגי אמר כי "מול מגיפת האלימות במערכת הבריאות יש לפעול בנחישות ובשילוב ידיים, ונמשיך לעמוד על כך שיוקצו מלוא המשאבים הנדרשים כדי להביא ליישום מלא ומהיר של הצעדים בעניין. אני אהפוך כל אבן עד שנדביר את האלימות כלפי צוותי הרפואה. שמחתי להיווכח בפגישה היום שהשר בר-לב מחויב למאבק הזה, יפעל כדי לקצר תהליכים וזמנים במימוש הקמת נקודות השיטור בבתי החולים, ונחוש לנצח אותו ביחד איתנו".

נושאים קשורים:  ד"ר אידית וייסבוך,  אלימות כלפי רופאים,  אלימות כלפי צוות רפואי,  פרופ' ציון חגי,  השר לביטחון פנים,  עמר בר-לב,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
06.07.2022, 19:45

מר בר לב... נו... יהיו שם 50 שוטרים. יעצרו אותו ו... שופט חסר חוט שידרה, ישחרר אותו... פחחחח.
צריך לקבוע בחקיקה ענישת מינימום. לדוגמה 10 שנים בכלא, בלי יכולת שיקול דעת של שופט. השופט יכול להחליט על 15 או 20 שנה, אבל לעולם לא פחות מ 10.
תמיד קל יותר לחפש את המטבע מתחת לפנס, ולא במקום שהוא נפל.

אנונימי/ת
06.07.2022, 20:11

בכל הכבוד, לא נקודות שיטור דרושות אלא העסקת יותר עובדי בתי משפט- (שופטים) הגונים עם מנת אינטליגנציה (גם רגשית) טיפה גבוהה יותר .
שערוריה, שמשליך נעל על גב' דורית ביניש שעבדה בביהמ''ש -נכלא ל שלוש שנים. ותוקפי צוותי רפואה אפילו לא נעצרים.

07.07.2022, 11:57

איך אפשר להאשים ברצח אם המותקף חי וקיים? כלומר, אולי מדובר בנסיון רצח? ללא ספק דרוש עונש חמור - חמור יותר מתקיפה "סתם", אבל אי אפשר לחלוטין לאבד את העשתונות ואת האמת...

11.07.2022, 20:22

ככל הידוע לי התוקף אכן הואשם בניסיון לרצח.

17.07.2022, 17:45

תומכים בך, איתך ומחזקים אותך דר וייסבוך