• יו"ר החברה: פרופ' רן בליצר
  • משנה ליו"ר החברה: מלי קושא
  • גזברית: ד״ר לילך צולר
  • מזכיר: ד״ר מוטי חיימי
חדשות

הטכניון מקים את מרכז ה-MRI המחקרי הראשון בצפון הארץ

מכשיר ה-MRI המחקרי יהיה זמין לחוקרים ממגוון תחומים בטכניון ובסביבה וישמש גם גורמים בתעשיה למחקר ופיתוח

מכשיר ה-MRI המחקרי במרכז לחקר האדם ב-MRI. צילום: רמי שלוש/ דוברות הטכניון

מכשיר MRI מחקרי מתוצרת "סימנס" הותקן לאחרונה בטכניון. זהו מכשיר ה-MRI המחקרי הראשון מסוגו בצפון הארץ והוא יפעל במסגרת מרכז מיי-בלום-דאהל לחקר האדם ב-MRI, שישתרע על 200 מ"ר בבניין מל"ת בטכניון.

המרכז החדש שתפעיל הפקולטה להנדסה ביו-רפואית ישמש חוקרים, פרופסורים וסטודנטים למחקר בינתחומי בשורה של תחומים מדעיים ורפואיים. שירותי המרכז יעמדו גם לרשותם של גורמים חיצוניים שיוכלו לערוך, בתשלום, מחקרי MRI.

MRI היא טכנולוגיה רבת חשיבות לדימות מבני ותפקודי של רקמות ואיברים פנימיים ובהם המוח, והיא אינה פולשנית ואינה כרוכה בחשיפה לקרינה מייננת. מנהלת המרכז, ד"ר דפנה לינק-סורני מהפקולטה להנדסה ביו-רפואית, מסבירה כי "מחקר ה-MRI הוא מחקר בינתחומי, המערב תחומי הנדסה שונים (חשמל, מחשבים, מכונות, חומרים ועוד)  ומדעים (פיזיקה, כימיה, ביולוגיה) וכמובן את המחקר הרפואי".

תחילת פעילותו של המרכז החדש צפויה בהמשך השנה, והוא מותאם גם לילדים כדי לאפשר לחקור את התפתחותם. לשם כך יוצב במרכז גם מכשיר MRI-דמה, מתקן המדמה עבור הנבדק את סביבת הבדיקה האמיתית לרבות רעש, רטט, תאורה ועוד, כך שהנבדק יכול להתרגל לסביבה זו בהדרגה וללא חשש.

לדברי המנהל האקדמי של המרכז, ד"ר מוטי פריימן מהפקולטה להנדסה ביו-רפואית, "חוקרים רבים בטכניון המתינו להגעתו של כלי מחקר חיוני זה, שכן עד היום הם התבססו על מרכזי MRI אחרים בארץ לביצוע מחקריהם. המכשיר יהיה זמין לחוקרים ממגוון רחב של תחומים בטכניון ובסביבה וישמש גם גורמים בתעשיה המבקשים להעמיק את יכולתם במחקר ובפיתוח באמצעות MRI".

לדברי ד"ר פריימן, "הייחוד במרכז החדש הוא בהימצאותו בפקולטה הנדסית, מתוך תפישה שעובדה זו תקדם משמעותית חדשנות בחזית המחקר והטכנולוגיה ואת פיתוחם של פתרונות לבעיות קליניות חשובות".

נושאים קשורים:  MRI,  הטכניון,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
30.06.2022, 19:59

"מרכז מיי-בלום-דאהל לחקר האדם". רגע, אז מישהו הקים מרכז עיסקי, טכנולוגי, מחקרי שבו החולים של רמב"ם הם בעצם שפני ניסיון? שובב....