COVID-19 בישראל

משרד הבריאות ממליץ לשוב ולעטות מסיכות בחללים סגורים ובהתקהלויות

בימים האחרונים מורגשת בישראל עלייה במספר המאומתים לקורונה וכן עלייה בתחלואה הקשה | ב"מאוחדת" מדווחים במקביל על עלייה של 263% בהיענות לחיסוני הקורונה

קניון ממילא בירושלים. מבקרים עוטים מסיכות צילום ארכיון: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

ניתוח של נתוני החולים הקשים בגל התחלואה החמישי מראה כי 86.5% מהם לא היו מחוסנים כלל, או לא השלימו את כל מנות החיסון הנדרשות. יתר המאושפזים היו בעלי מחלות רקע או גורמי סיכון נוספים. כך עולה מניתוח נתונים שבוצע בקופת החולים מאוחדת.

קופת החולים מאוחדת מדווחת היום (ג') על עלייה חדה במספר המאומתים לקורונה ובמקביל גם על עלייה בהיענות לחיסונים. מספר המאומתים ברמה הלאומית עומד על 7,300 חולים ביום, כאשר הצפי הוא להכפלה במספר החולים מדי שמונה ימים. מלי קושא, אחות ראשית ומנהלת אגף סיעוד: ״בשבוע האחרון אנחנו עדים לעלייה של 263% בביצוע חיסוני קורונה, שללא ספק נובעת מהתחלואה שהתפרצה שוב לחיינו".

לדבריה, מניתוח נתוני המאושפזים בגל התחלואה החמישי נמצא כי 86.5% לא התחסנו כלל או לא השלימו את כל מנות החיסון הנדרשות, ויתר המאושפזים היו עם מחלות רקע.

"לצערנו", אמרה קושא, "אנחנו נמצאים בגל תחלואה שישי, ולכן אני קוראת לכל מי שטרם התחסן או שלא השלים את כל מנות החיסון הנדרשות לקבוע תור עוד היום ובמקביל להפעיל שיקול דעת ולעטות מסיכות בחללים סגורים ובהתקהלויות, כדי שנוכל להמשיך בשגרת החיים״.

בתוך כך פרסם אמש משרד הבריאות קריאה לציבור ובה צוין כי בימים האחרונים מורגשת בישראל עלייה חדה מאוד בכמות המאומתים לקורונה ויחד איתה נרשם זינוק גם בתחלואה הקשה. לנוכח העלייה בתחלואת הקורונה ממליץ משרד הבריאות לשוב לעטות מסיכות בחללים סגורים ובפרט בהתקהלויות. בהודעת המשרד צוין: "זו הדרך להפחית הדבקות בקהילה ולשמור על אוכלוסיות הסיכון והמבוגרים, אשר פגיעים במיוחד לתחלואה קשה ותמותה מפני הנגיף".

עוד נאמר כי "במצב שבו המשק פתוח לחלוטין, השגרה נשמרת ואין מגבלות - האחריות האישית לזהירות של כל אחד ואחת מאיתנו עולה. על כן, אנחנו מבקשים מכם להקפיד לעטות מסיכה בחללים סגורים, לא כי זה חובה אלא כי זה מעשה של סולידריות ואכפתיות כלפי הזולת".

להודעה צורפו לינקים למחקרים מהעולם שהדגימו כי "שימוש במסיכות פנים בחללים סגורים מפחית באופן משמעותי את הסיכון בעבור הפרט להידבק בנגיף קורונה או להדביק אחרים אם נושאים את הנגיף. בהקשר זה, קיימת חשיבות רבה להקפדה על עטייה נכונה של המסיכה - כיסוי מלא של הפה והאף ואטימה תקינה, באופן רציף, בחללים סגורים".

בסיכום ההודעה נכתב: "על אף שיש מי שמנסים בעקביות לזרוע ספקות באשר ליעילותן של המסיכות, המידע המדעי בדבר יעילותן במניעת הידבקות והדבקת אחרים בנגיף הוא מבוסס ואיתן".

נושאים קשורים:  קורונה,  19-COVID,  חדשות,  מאוחדת,  משרד הנבריאות,  עטיית מסיכה,  חיסון לקורונה
תגובות
16.06.2022, 08:50

לפי שיעור עוטי המסיכות בכנס המחקר המשותף שערכנו אתמול בבית חולים העמק, ניתן לשער שיותר משסומכים על אמינות הנחיות כאלו, סומכים על הסקירה של מחצ
https://pecc.org.il/docpdf/%d7%a0%d7%99%d7%99%d7%a8-%d7%a2%d7%9e%d7%93%d7%94-%d7%9e%d7%a1%d7%9b%d7%95%d7%aa/

17.06.2022, 00:27

מטרד הבריאות אמור להסיר את החיסיון/ביזיון מההסכמים המושחרים של פייזר ומהפרוטוקולים של קבינט הקורונה.

ההפחדות שעבדו לפני שנתיים לא יוסיפו לפעול. אמון הציבור במערכת הבריאות ירד לשפל חסר תקדים.

מוטב שהרופאים יתחילו לתקן מה שכבר קילקלו.

שישקדו על מענה לתופעות הלוואי ויחדלו מטרוף ההזרקות, המסכות והסגרים.

שיחשבו על האנשים המבועתים המוסיפים לעטות מסיכות באוויר הפתוח או אפילו כשהם נוהגים בגפם.
כל פעם שיראו מחזה כזה, שיבינו שיש לכם חלק בבעתה שהאדם הזה חווה.