חדשות

בתי החולים יושבתו מחר במחאה על האירוע האלים בהדסה הר הצופים

הרופאים הכריזו על שביתת מחאה של 24 שעות - כל בתי החולים הציבוריים בישראל ומרפאות הקהילה יושבתו מחר | הר"י: "אסור שחייהם של הרופאים והרופאות יהיו להפקר"

צוותים רפואיים בהדסה הר הצופים מחו אתמול על האלימות בבתי החולים. צילום: דוברות הדסה

ההסתדרות הרפואית הכריזה אמש (ג') על שביתה של 24 שעות מחר (ה') במחאה על האירוע האלים שאירע השבוע בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. השביתה תכלול את כל בתי החולים הציבוריים בישראל ואת מרפאות הקהילה, הרופאים והרופאות יעבדו במהלך יום השביתה במתכונת שבת בלבד.

אירוע האלימות הקשה התרחש שלשום (ב') ביחידה לטיפול נמרץ ב"הדסה הר הצופים". בני משפחתו של מטופל שפונה לבית החולים במצב קריטי, תוך כדי פעולות החייאה וניסיון הצוות להצילו, החלו להתפרע ולהשתולל עם קבלת ההודעה על מותו. עשרות בני המשפחה התפרצו אל היחידה לטיפול נמרץ והחלו להשתולל ולהתפרע, תוך שהם שוברים את הדלתות והחלונות ביחידה, פוגעים בעמדות האחיות, במחשבים ובציוד, ומכים אנשי צוות.

על רקע אירועי אלימות רבים המתרחשים על בסיס יומיומי בבתי החולים בארץ כלפי צוותים רפואיים התקיימו אתמול פעולות מחאה בבתי חולים שונים.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, אמר אתמול בישיבת מזכירות הארגון שהתכנסה: "הודענו זה מכבר שלא נקבל עוד אירועי אלימות במערכת הבריאות, שכבר הפכו לצערנו למגיפה של ממש. אסור שחייהם של הרופאים והרופאות יהיו להפקר, והשביתה המתכוננת היא רק איתות אזהרה. ככל שממשלת ישראל לא תאמץ באופן מיידי את הצעדים הנדרשים להגברת הביטחון האישי של הצוותים הרפואיים, לא נהסס להחמיר את הצעדים".

בין הצעדים שהר"י דורשת: הצבת נקודות שיטור בכל חדר מיון, הגברת מערך האבטחה בבתי החולים ובמרפאות הקהילה, הטמעת טכנולוגיות מסייעות ושינוי חקיקה - זאת על מנת שתקיפת איש צוות רפואי לא תהיה שונה מתקיפת שוטר במדים.

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה, סגן יו"ר הר"י ומנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים ב"שיבא", אמר הבוקר: "אירוע האלימות הקשה ביחידה לטיפול נמרץ בהדסה הר הצופים, שבו נותרו חברינו חשופים מול פורעים מחייב עצירה והיערכות מחדש. העדויות הקשות על שהתרחש ותחושת הפחד שחוו אנשי הצוות מזעזעים ומחייבים פעולה. הזלזול של גורמי האבטחה המקומיים בבקשת הצוות להיערכות לקראת ההידרדרות הצפויה של המטופל מחייב חקירה והסקת מסקנות".

עוד אמר פלדמן: "זהו איננו אירוע בודד אלא חלק מגל אלימות קשה ומתמשך כנגד רופאים וצוותים רפואיים שחווים אותו כבר חודשים רבים, החל מהסתה קשה ברשתות החברתיות, דרך אלימות מילולית בבתי החולים ועד האירועים הקשים והמזעזעים כמו שקרו השנה בהדסה, רמב"ם , סורוקה, בבתי החולים הפסיכיאטריים, נגד צוותי בריאות הציבור ועד לאלימות הבלתי פוסקת כנגד ראש שרותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס.

"האלימות הזו חייבת להיפסק! אסור שרופאים ורופאות ירגישו מאוימים ויפחדו במקום העבודה שלהם, אסור לתת לפורעים האלימים לשתק מחלקות ומערכים שלמים תוך פגיעה קשה בעבודת הצוות הרפואי ובמטופלים– אסור שהאלימות הזו תימשך.

"אנו דורשים הקמת נקודות משטרה בכל בתי החולים, עיבוי מערך האבטחה והכרה במאבטחים בבתי החולים כמקצוע מועדף, הקניית סמכויות רחבות יותר למאבטחים בבתי החולים, פריסה ושימוש באמצעים טכנולוגיים שיאפשרו פיקוח וקיצור זמן התגובה לאירועי אלימות מתפתחים, שינוי חקיקה שיאפשר החמרת ענישה לאלה הפוגעים באנשי רפואה, החלת קנסות מנהליים משמעותיים על אלה הפועלים באלימות במרפאות ובבתי החולים".

לדברי פלדמן, "השביתה מחר הינה צעד שנועד לזעזע את הציבור ולהעיר את האחראים על בטחוננו למלא את תפקידם. אם זה לא יקרה, ננקוט בשבועות הקרובים בצעדים נוספים – חייבים לשים קץ לאלימות!".

נושאים קשורים:  שביתת מחאה,  אלימות בבתי החולים,  הר"י,  אלימות כלפי צוות רפואי,  חדשות,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות
אנונימי/ת
18.05.2022, 19:20

ערבים מתפרעים במיון. התפרעות על רקע לאומני - כי הכל מותר להם. למה הציבור הישראלי צריך לסבול. יש משטרה שתפעל נגד המופרעים. אזרחי ישראל חייבים לקבל טיפול הולם. הנסיון לשייך התפרעות לאומנית לעליה בשיעור האלימות בבתי החולים היא צעד מביש ומתרפס.אסור לפגוע במתן שירות רפואי הולם לתושבי ישראל. בוז לקוראים לשביתה.

אנונימי/ת
19.05.2022, 09:02

הציבור הישראלי הוא ציבור של יהודים וערבים , להזכירך!
ימנים גזעניים יש, לצערנו, גם בין הרופאים ( וכנראה לא מעט)
נכון ,היתה כאן התפרעות גסה , לאומנית? מה פתאום ( גם עובדים ערבים הותקפו). האם שריפת האחות בבת ים בידי יהודי היתה לאומנית?
אבל מה משנות העובדות, אם ניתן לגזור מכל אירוע קופון גזעני ואנטי ערבי?

אנונימי/ת
24.05.2022, 08:27

השבועות האחרונים מלמדים אותנו שבעיקר הערבים לא מפספסים אף הזדמנות לנצל קופון גזעני אנטי ערבים , נראה שהם ממש מכורים לזה.

אנונימי/ת
18.05.2022, 19:20

יהודים לא התפרעו...תסיקו את המסקנות

אנונימי/ת
18.05.2022, 19:21

שכחתם את המשפט- הקם להורגך השכם להורגו

אנונימי/ת
18.05.2022, 19:39

נמסר לי הבוקר שמרפאת קופת חולים
בירושלים ,מחר בבוקר עובדת כרגיל:הכיצד ?

אנונימי/ת
19.05.2022, 11:42

כללית שובתת. המיוחסים ממכבי ומאוחדת חושבים שאין אצלם אלימות [ולא אתייחס להערות גזעניות] ולא שובתים. שביתה זה רק ב"הסתדרות". מתי הר"י תפעל להוציא אותם מהארגונים והאיגודים?

השבתה של בתי חולים כתגובה לאלימות פוגעת בכלל המטופלים ואינה מונעת את מקרה האלימות הבא. כל הכלים להגיב נכון נמצאים בידי משטרת ישראל ורשויות החוק, הם פשוט אינם מופעלים. כמה מהפורעים נעצרו בעקבות האירוע? לפי החדשות נעצר אדם אחד וגם הוא שוחרר. מה תהיה התוצאה של ההליך המשפטי? סביר שיגמר בעיסקת טיעון עם עונש מגוכח. הרי יודעים בדיוק מי תקף את הצוות בהדסה. אין הבדל בין אלימות בבתי החולים לאלימות בנגב, באוטובוסים, במגזר החקלאי ובכל מקום אחר.

אנונימי/ת
18.05.2022, 20:29

אפשר להבין ואולי אפילו להסכים עם הניתוח של הפרופסור המכובד
מה אתה מציע? מחדל של שנים והכלה של פורעים. השילטון לא עשה ולא מתכוון לעשות כלום. מה כבודו מציע כדי למנוע את התקיפה הבאה???

יש הרבה מה לעשות, קודם לכל לא לעבור לסדר היום ולהמתין למקרה האלימות הבא. להנהלות בתי החולים יש קשר הדוק למפקדי המשטרה בכל עיר, יש מחלקה משפטית ויש דוברות. ללחוץ ולדרוש תוצאות, להגיש תלונות על כל פגיעה בצוות או ברכוש ולפרסם.

18.05.2022, 20:14

בהחלט שביתה מיותרת ונפיחות פופוליסטיות של יו״ר הר״י וסגנו. מס שפתיים.
זה לא ימנע את התקיפה הבאה.
מה כן? הורדת כסיות המשי של מערכת המשפט וגזירת עונשים משמעותיים שירתיעו את התוקפים הפוטנציאליים.

לצערנו, מה הטעם בשביתה? ישבתו, ואז מה?
חוץ מהחולים שאולי כןאולא יפגעו, ואבירי הרפואה שינאמו קצת, למישהו איכפת ?
יכניסו מישהו לכלא לחמש שנים? ימנעו מהמישפחה טיפול רפואי בהדסה?
כניראה עד שלא יהרג מישהו מהפרסונל, לא ניראה שום צעד של ממש להגן על הצוותים הרפואיים.

אנונימי/ת
18.05.2022, 23:34

במקום להשבית ולפגוע בכל הציבור המסכן:
תתכבד המשטרה לעצור את המתפרעים,
תתכבד הפרקליטות להגיש כתבי אישום,
ויתכבד בית המשפט לעצור את המתפרעים עד תום ההליכים ואח"כ לגזור עליהם עונש של 5 שנים בפנים.
רק כך תופסק האלימות ולא בשביתות מטופשות

אנונימי/ת
19.05.2022, 04:13

זה מה שיש ליו"ר הרי וסגנו לעשות אחרי מודעת התמיכה העצומה בפקידת ציבור עם גב מהשלטון? וזה במקום לדאוג לרופאים ולמתמחים
ועל הסתה נגד רופאים הוא מדבר, איפה הוא היה שרופאים הסיתו נגד ציבור שלם? כשרופאים הכריזו שיטפלו בחולים ללא חמלה? עכשיו הוא רוצה לתת להם מעמד מיוחד? ההתפרעות החולנית שהיתה לא מוצדקת ובשביל זה צריך משטרה ומערכת משפט תקינות לא עוד שיטור ולא עוד "אמצעים טכנולוגיים"
מנצלים את האירוע המזעזע כדי לסחוט עוד כותרות, לא הספיקו לו שנתיים של אור הזרקורים

אנונימי/ת
19.05.2022, 07:22

מעניין שהר"י שכל כך עסוקה באלימות בבתי החולים לא הגיבה על אלימות המשטרה בבית החולים שערי צדק.
שוטרים חמושים באלות עם קסדות התפנו מכל עיסוקיהם ואזקו פצוע מונשם
ולאחר מכן התפנו לתקוף משפחה
נכון - האלימות היתה כנגד ערבים "מתפרעים" וזה פחות מעניין...

שביתת רופאים גורמת פגיעה קשה בציבור הלא אלים שהוא הרוב המוחלט(השקט)
לא צריך להצדיק את השביתה כהזדהות עם המותקפים-ברור שליבנו איתם והפורעים הם חיות אדם.
הצידוק היחידי לשביתה זאת לאור מופעי האלימות בבתי החולים ברחבי הארץ
הוא לחץ על הממשלה לקבוע תקן שיטור בכל בית חולים וכמובן ענישה מתאימה של הפורעים כולל מידורם מבתי החולים שנפגעו מההתפרעות

19.05.2022, 23:12

צריך להטיל קנסות של עשרות אלפי שקלים על כל מי שמתפרע בבית חולים. גם על אלימות מילולית יש לקנוס. אין ענישה מרתיעה על גילויי אלימות

מעניין מעניין. רוב הרופאים שמגיבים כאן חברים בהרי. אם כולכם, במקום לקטר , הייתם מפסיקים את חברותכם בהרי ומפסיקים לשלם, אולי אפשר היה לשנות.