מחקרים

מה תפקיד חלבון CRMP1 באוזן התיכונה?

במחקר שהתפרסם בכתב העת The American Journal of Pathology נמצא כי חלבון CRMP1 נצרך לשמיעה של צלילים בתדר גבוה

אנטומיה של האוזן (צילום: אילוסטרציה)
אנטומיה של האוזן (צילום: אילוסטרציה)

חלבון מתווך תגובה לקולפסין 1 (Collapsin Response Mediator Protein 1 - CRMP1), המוכר גם בתור חלבון מקשור לדהידרופירימידאז 1, משתתף בעיצוב מחדש של השלד הציטופלסמתי במהלך תהליך הנחיית אקסון ונדידה נוירונלית. יש עניין רב בהרכב ובמורפוגנזה של השלד הציטופלסמתי של תאי שיער קוכליאריים, זאת מפני שהשלד הכרחי במורפוגנזה ותחזוקה של תאי שיער אלו. ריצוף קודם של RNA מצא כי Crmp1 מבוטא בכמות רבה בתאי שיער קוכליאריים. עם זאת, פרופיל הביטוי והתפקיד של Crmp1 באוזן התיכונה אינם ידועים.

במחקר זה החוקרים בחנו את הביטוי והמיקום של CRMP1 בתאי שיער בעזרת צביעה אימונית. נמצא כי חלבון זה מבוטא בכמות רבה בתאי שיער באוזן החיצונית וגם באוזן התיכונה. לאחר מכן החוקרים אפיינו את המבנה של הסטריאוציליה בעכברים עם חסר ב-Crmp1. נמצא כי מחיקה של CRMP1 לא פגע במורפוגנזה של תאי שיער אלו. אך, סקירה עם מיקרוסקופ אלקטרונים מצא כי בעכברי מודל עם חסר ב-CRMP1 יש אובדן של תאי שיער אלו באזור הבזאלי של הקוכליאה - אזור שאחראי לחישה של צלילים בתדר גבוה. בהתאם לכך, בדיקת תגובה של גזע המוח לגירוי שמיעתי מצא כי לעכברים עם חסר ב-CRMP1 הייתה הפחתה הדרגתית בשמיעה של צלילים בתדר גבוה.

מסקנת החוקרים הייתה כי חלבון CRMP1 נצרך בשמיעה של צלילים בתדר גבוה, ולא בהכרח בבנייה מורפולוגית של תאי שיער בקוכליאה.

מקור:

Jinan Li, et al. (2022) “Collapsin Response Mediator Protein 1 (CRMP1) Is Required for High-Frequency Hearing.” The American Journal of Pathology, May 2022. Vol. 192, Issue 5, p. 805-812. doi.org/10.1016/j.ajpath.2022.01.011

נושאים קשורים:  מחקרים,  גירוי שמיעתי,  ירידה בשמיעה,  CRMP1
תגובות