• יו"ר: פרופ' דמטריוס קרוסיס
  • מזכיר: ד"ר רוני מילוא
  • גזבר: ד"ר עדי וקנין
מחקרים

טיפול בחולי טרשת נפוצה עם אוקרליזומאב - תובנות ראשונות מתוך מחקר ה-CONFIDENCE

במחקר נמצא כי טיפול עם אוקרליזומאב בעולם האמיתי מאופיין בבטיחות והיענות גבוהות לטיפול מצד החולים

מחלות נוירולוגיות, טרשת נפוצה (צילום: אילוסטרציה)

חולי טרשת נפוצה התקפית (relapsing multiple sclerosis-RMS) וטרשת נפוצה מתקדמת ראשונית (primary progressive multiple sclerosis-PPMS) בעולם האמיתי מהווים קבוצה הטרוגנית יותר של חולים מאשר זו שהשתתפה במחקרים קליניים מבוקרים.

לאחרונה, פורסמו בכתב העת Frontiers in Neurology ממצאים ממחקר ה-CONFIDENCE. במחקר זה דווח על הבטיחות, ההיענות לטיפול וההתמדה לטיפול עם אוקרליזומאב בעוקבה של חולים עם אבחנה חדשה טרשת נפוצה בעולם האמיתי.

במחקר ה-CONFIDENCE השתתפו חולים עם RMS או PPMS אשר טופלו עם אוקרליזומאב או עם תרופות האחרות המשנות את מהלך המחלה במשך עשר שנים לכל היותר. באנליזה הנוכחית  נכללו חולים שהחלו טיפול באוקרליזומאב וצברו חשיפה ממוצעת של כשנה אחת, ובסך הכל 2,329 שנות מטופל. במועד ה-cut off (14 באוקטובר 2020) 1,702 חולים  עם RMS ו-398 עם PPMS. הגיל החציוני של המשתתפים היה 41.6 ו-50.9 שנים, בהתאמה. ציון ה-EDSSי(extended disability status scale) בתחילת המחקר היה 3.18 ו-4.41, בהתאמה.

תופעות הלוואי הנפוצות ביותר ותופעות הלוואי הקשות הנפוצות ביותר בשתי הקבוצות היו זיהומים. שיעור הזיהומים הקשים בקבוצת ה-RMS היה 2.8 לכל 100 שנות חולים ובקבוצת ה-PPMS,י1.5 לכל 100 שנות חולה. שיעור ההתמדה בטיפול באוקרליזומאב עמד על 92% לאחר 24 חודשים כאשר הזמן החציוני בין קבלת מנות התרופה עמד על כ-6 חודשים.

תוצאות מחקר זה מדגימות כי פרופיל הבטיחות של אוקרליזומאב בעולם האמיתי דומה לזה שנצפה במחקרים קליניים וכי הטיפול מאופיין בשיעור גבוה מאוד של היענות והתמדה מצד החולים.

בחסות רוש

References:

Weber, M.S. et al. (2022) Frontiers in Neurology. doi.org/10.3389/fneur.2022.863105

נושאים קשורים:  מחקרים,  טרשת נפוצה,  אוקרליזומאב