• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
חדשות

במרכז הרפואי איכילוב יוקם שירות ייעודי לפונדקאות להט"בית

ד״ר הדר אמיר-לוי, רופאה במכון הפוריות וד״ר שימי ברדה, מנהל המעבדה בבנק הזרע, יובילו את השירות שיינתן במסגרת הרפואה הציבורית ויכלול גיוס פונדקאיות ישראליות, טיפול בביציות ובעוברים וליווי עד הלידה

ד"ר שימי ברדה וד״ר הדר אמיר-לוי. יובילו את השירות לפונדקאות להט"בית ב"איכילוב". צילום: ג׳ני ירושלמי/ דוברות בית החולים

בהמשך להודעת שר הבריאות ניצן הורוביץ אתמול (ג') על הוצאת חוזר היסטורי של משרד הבריאות המאפשר לגברים יחידנים, זוגות חד מיניים וטרנסג'נדרים להביא ילדים לעולם בהליך פונדקאות בישראל החל מעוד שבוע, הודיע המרכז הרפואי איכילוב בתל אביב על הקמת שירות ייעודי לאוכולסיה זו, אותו יובילו ד״ר הדר אמיר-לוי, רופאה בכירה במכון הפוריות וד״ר שימי ברדה, מנהל המעבדה בבנק הזרע.

״איכילוב חרט על דגלו את עקרון השוויון", מסר פרופ׳ רוני גמזו, מנהל איכילוב. "מינינו את ד״ר רועי צוקר לתפקיד מנהל תחום רפואת להט״ב. מרכז מב״ט, המרכז לרפואה להתאמה מגדרית, הוא אחד המערכים הצומחים של בית החולים עם כ-1,000 מטופלים חדשים מדי שנה ואנו גאים להיות הראשונים שמתגייסים להעניק לחד מיניים את השירות הרפואי הזה כעת גם קרוב לביתם, במדינתם ובמימון ציבורי לכלל הפעילויות שבסל הבריאות להם זכאים כלל תושבי המדינה״.

ד״ר אמיר-לוי הוסיפה: ״הזכות להיות הורים שייכת לכולם ומחובתי כרופאה לפעול כדי לאפשר זאת. אנו עמלים ימים כלילות על מנת להקל בתהליכים הרפואיים הדרושים בדרך להורות ולאפשר את התהליך כחלק משירותי מערכת הבריאות הציבורית של מדינת ישראל. פעילות זו תוסדר בבית החולים כבר בימים הקרובים, לרבות גיוס תורמות ביצית ישראליות ואישור מרפאות המספקות תרומת ביצית מחו״ל.

תהליך הטיפול בביציות והעוברים יתבצע במכון לפריון בבית החולים ולמעשה חד מיניים יוכלו ללוות את התהליך כולו עם פונדקאית בישראל עד ללידה ובמסגרת הרפואה הציבורית.

"זוהי בשורה אדירה לרבים שעד כה נאלצו לחוות את תהליך ההריון והלידה מרחוק ובמקרים רבים לשלם עלויות גדולות מאוד במידה שהתינוקות גם שהו בפגייה. אנו גאים להוביל שירות זה עבור הקהילה הלהט״בית בישראל", אמר ד״ר ברדה.

נושאים קשורים:  פונדקאות,  להט"ב,  איכילוב,  ד"ר שימי ברדה,  ד״ר הדר אמיר-לו,  חדשות
תגובות
05.01.2022, 18:12

מרגש מאד מאד. בהצלחה לצוות

אנונימי/ת
05.01.2022, 18:49

מרגש, בהצלחה

אנונימי/ת
05.01.2022, 19:06

לא הבנתי את עניין הציבוריות . מה שונה איכילוב משאר הגופים שמגייסים פונדקאיות ותורמי ביציות.
בארץ אין הענות לתרומת ביציות. וגם מה שנקרא ״טיפול ציבורי״ אינו יכול שלא ליטול מהמטופלים תשלום עבור פונדקאיות ותרומת ביציות, כך שאיכילוב מנסה לעשות עסק, כמו עסקים דומים בתחום, על מנת להעלות הכנסות. זה אולי מרגש שפרום. גמזו מתרגש לקראת פתיחת התחום אך מדובר בניסיון שווקי גרידה שינסה להתחרות בשוק תוך ניסיון ליצור הסכמים עם איחו שיכולים לספק לו הסחורה.

אנונימי/ת
05.01.2022, 19:14

גם נשים יחידניות זכאיות לפונדקאות?

אנונימי/ת
05.01.2022, 20:19

הבעיה באיכילוב היא לא מחסור בכסף , אלא מחסור באנושיות

אנונימי/ת
06.01.2022, 10:09

לא יאמן. מרכז לסרסור בגוף האשה. נדמה לי שגם היה להם באיכילוב פעם תורם בעל בתי בושת בגרמניה. הם ממשיכים במסורת...