חדשות

תכנית השתלות הריאה ב"שיבא" מתרחבת גם לילדים

משרד הבריאות אישר לבצע ב"שיבא" השתלות ריאה בילדים | פרופ' אורי אפרתי, מנהל היחידה למחלות ריאה בילדים: "השתלת ריאות בילדים תופסת תאוצה בעולם ומבוצעת באופן יעיל גם בתינוקות קטנים"

פרופ' אורי אפרתי, מנהל היחידה למחלות ריאה בילדים במרכז הרפואי שיבא. צילום: דוברות בית החולים

תכנית השתלות הריאה במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, שיצאה לדרך לפני כשנתיים, מתרחבת גם להשתלות בילדים. על פי החלטה ואישור של משרד הבריאות, החל מ-1 באוקטובר 2021 ניתן יהיה לבצע ב"שיבא" השתלות ריאה בילדים.

לדברי פרופ' אורי אפרתי, מנהל היחידה למחלות ריאה בילדים במרכז הרפואי שיבא, השתלת ריאות בילדים תופסת תאוצה בעולם ואף מבוצעת באופן יעיל גם בתינוקות קטנים מאוד עם מחלות נדירות כגון הפרעות בכלי הדם הקטנים הצמודים לבועיות הריאה.

"בתינוקות  צעירים מגיל שנה, האינדיקציה החשובה ביותר בתהליך קבלת ההחלטה אם להשתיל ריאות היא יתר לחץ ריאתי מוגבר  שבדרך מלווה במחלת לב מולדת", אומר פרופ' אפרתי ומוסיף כי "בילדים גדולים יותר ועד גיל מבוגר, סיסטיק פיברוזיס היא המחלה השכיחה ביותר שמובילה חולים לצורך בהשתלת ריאה".

על פי דו"ח של החברה הבינלאומית להשתלות לב וריאות משנת 2017, בעשור האחרון בוצעו בעולם בממוצע בכל שנה בין 90 ל-140 השתלות ריאה בילדים עד גיל 19 בכ-45 מרכזים שונים.
89% מהמרכזים המשתילים ביצעו בין השתלה אחת לארבע השתלות בילדים בשנה.

ד"ר לירן לוי, מנהל שירות השתלות הריאה ב"שיבא", מציין כי "החזון שלנו הוא להגדיל את מספר ההשתלות בילדים, תוך שילוב שיטות חדשות, טכנולוגיות מתקדמות והרחבת ההתוויות לביצוע השתלות - החל מגיל ינקות. כך נוכל לסייע ליותר ילדים ולשפר את איכות חייהם".

ד"ר אמיר און, מנהל מכון הריאות וממנהלי תכנית השתלות הריאה במרכז הרפואי, הוסיף: "צוות השתלות הריאה יחד עם רופאי בית החולים  ספרא לילדים, יעניק את המענה הכולל לילדים הזקוקים להשתלות ריאה – הן בהיבט הקליני הספציפי והן בהיבט הרחב יותר של מתן מענה לכלל הצרכים הרגשיים והרפואיים של המטופלים".

נושאים קשורים:  בית החולים שיבא,  השתלת ריאה,  ילדים,  פרופ' אורי אפרתי,  ד"ר לירן לוי,  ד"ר אמיר און,  חדשות
תגובות