COVID-19 עולמי

התקדמות משמעותית לעבר חיסוני ילדים לקורונה

החברות פייזר ומודרנה החלו במחקרים מתקדמים לבדיקת יעילות החיסונים לקורונה בקרב בני 16-12 | ההערכה: "פייזר" תגיש לקראת הקיץ את הבקשה ל-FDA לקבלת האישור לחיסון ילדים

חיסון ילדים ובני נוער. אילוסטרציה

החברות פייזר ומודרנה הודיעו אתמול (ג') כי החלו במחקרים מתקדמים לבדיקת יעילות החיסונים לקורונה בקרב בני 16-12. עד כה מתן החיסונים הותר לבני 16 ומעלה. במחקרים אלה ייבדקו רמות הנוגדנים ותאי הדם הלבנים בגופם של בני 12 ומעלה, והם יקבלו את חיסוני המבוגרים באותם מינונים.

"פייזר" הודיעה שחיסנה בהצלחה 100 ילדים במחקר זה אליו גייסה 2,259 ילדים ועתה תרחיב אותו. במחקרים הקליניים שנעשו לקראת קבלת אישור השימוש על ידי FDA לא עלו בעיות בטיחות בקבוצת הגיל 16-12. במחקר הקליני של "פייזר" השתתפו כ-40 אלף איש ובו היו גם 100 ילדים. הם קיבלו את החיסון בבית החולים לילדים בסינסינטי.

במחקר היותר נרחב, שבו יתמקדו בילדים, יעברו הנסיינים שגויסו בדיקות דם לבירור רמות הנוגדנים ורמות תאי הדם הלבנים מסוג T וכן ייבחן שיעור ההדבקה בהשוואה לקבוצת ילדים שקיבלה חיסוני פלצבו, ללא חומר פעיל. "פייזר" לא מסרה לוח זמנים להשלמת הניסוי הזה וההערכה שתגיש לקראת הקיץ את הבקשה ל-FDA לקבלת האישור לחסן גם ילדים.

"מודרנה" הודיעה שהחלה לגייס משתתפים לניסוי בקרב ילדים. מתוך כ-3,000 הנדרשים למחקר, נרשמו עד כה 800 בני 12 ומעלה. החברה רואה קריטיות בניסויים אלה נוכח התפשטותו של הוריאנט הבריטי של הנגיף הגורם להדבקה נרחבת בקרב צעירים וילדים.

נושאים קשורים:  חיסון לקורונה,  חיסון לילדים,  19-COVID,  פייזר,  מודרנה,  חדשות
תגובות