קורונה בישראל

לראשונה: סדנת שיקום ריאות למחלימי קורונה במרכז הרפואי מאיר

חולי קורונה שהחלימו דיווחו על קוצר נשימה, תשישות וחולשת שרירים ובעקבות ריבוי התלונות הוחלט ב"מאיר" על הקמת סדנת שיקום ייעודית למחלימי קורונה

המרכז הרפואי "מאיר" בכפר-סבא (צילום: יח"צ)

במרכז הרפואי מאיר בכפר סבא הוקמה סדנה לשיקום ריאות עבור מחלימים ממחלת הקורונה. זאת לאחר שמטופלים דיווחו לאחר שחרורם מבית החולים כי הם נתקלים בקושי רב בתפקוד היומיומי.

במרפאת המחלימים ב"מאיר" הצטברו תלונות כמו: "כל מאמץ קטן מעורר אצלי קוצר נשימה", "אני נמנע מלצאת מהבית", "תחושת עייפות ותשישות החל משעות המוקדמות של הבוקר", "חולשת שרירים".

לאור ריבוי התלונות הללו החליט בית החולים על הקמת צוות חשיבה ייעודי על מנת לשפר את מצבם של המחלימים. בצוות רופאים, פיזיותרפיסטים, אחיות, תזונאית, עובדת סוציאלית. מוביל אותו פרופ' דוד שטרית, מנהל מערך הריאות של במרכז הרפואי.

פעילות סדנת השיקום למחלימי קורונה היא בהדרכת פיזיותרפיסטים מבית החולים שצברו ניסיון בטיפול בחולי COVID-19 והם גם בעלי ניסיון רב בטיפול ובשיקום חולי ריאה. הסדנאות יתקיימו בקבוצות קטנות ויכללו תכנית לשיפור הכושר הגופני בדגש על סיבולת אירובית תוך מעקב רציף אחרי רמות החמצן בדם – סטורציה, דופק ולחץ דם, במטרה לשפר את איכות החיים של המחלימים ולסייע להם לחזור עד כמה שניתן לשגרה.

נושאים קשורים:  בית החולים מאיר,  שיקום,  חולי קורונה,  קורונה,  פרופ' דוד שטרית,  חדשות,  שיקום חולי ריאה
תגובות