קורונה בישראל

עלה ל-277 מניין המתים מקורונה בישראל

בתל אביב נרשם גידול מסוים בתחלואה - העירייה הורתה לתושבי שכונה בדרום העיר שלא לצאת מבתיהם ולהימנע מהתקהלויות

שני בתי ספר בדרום תל אביב נסגרו. צילום אילוסטרציה/ פלאש 90

הבוקר (ג') עלה ל-277 מניין המתים מקורונה בישראל מאז תחילת המגיפה לפני 90 יום. מאתמול נוסף למניין זה חולה אחד (נכון ל-11:00).

בבתי החולים מאושפזים עתה 167 חולים לאחר שביומיים האחרונים נוספו בסך הכל 33 – שבעה מאז אמש בחצות ו-26 מאתמול בבוקר.

עד כה נדבקו בישראל 16,670 בני אדם, אבל 13,299 כבר החלימו – 46 מאז אמש ועוד 311 מלפני יומיים. במצב קשה עתה 51 חולים אבל רק 39 מונשמים, שניים פחות מאז אתמול.

סך החולים, כולל אלה שמטופלים בבית: 3,074 – ב-40 פחות מאז אתמול. עוד דיווח משרד הבריאות כי בכל יום אתמול נעשו 4,344 בדיקות.

על פי דו"ח מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, שנתוניו עדכניים עד אמש בחצות, חל גידול מסוים בתחלואה בתל אביב והמצב מחייב הגברת האכיפה והגדלת מספר הבדיקות לתושבים בשכונות מסוימות. הגידול בשיעור התחלואה בתל אביב עומד על 0.71%, לעומת 0.38% בבית שמש או 0.38% בבני ברק – כל זאת לעומת השבוע שעבר.

העלייה היא בעקבות "צבר מקרי קורונה משפחתי" ומקומי שנתגלה אתמול באחת משכונות דרום תל אביב. שישה מבני משפחה אחת – שני הורים וארבעה מששת ילדיהם – אובחנו כחיוביים לנגיף. העירייה הורתה לתושבי אותה שכונה שלא לצאת מבתיהם ולהימנע מהתקהלויות. שני בתי ספר במקום נסגרו. באזור בוצע חיטוי. כמו כן נתגלה מקרה קורונה אצל פעוט במעון יום.

בשלב זה קיים קושי בביצוע חקירה אפידמיולוגית לגבי חלק מהמאובחנים מאחר שאין להם טלפונים ניידים ולא ברור עדיין היכן, מתי ועם מי באו במגע, בעיקר ילדיהם. בדיווח ב"כאן רשת ב'" נמסר כי בני אותה משפחה התלוננו בשבוע שעבר אצל רופא במרפאה השכונתית על אובדן חוש הטעם אבל לא היו להם תסמינים אחרים. הם נבדקו לקורונה רק ביום חמישי האחרון.

ב"ישראל היום" דווח כי "על פי הדו"ח, השלב הנוכחי שבו נמצאת תל אביב דורש ביצוע יותר בדיקות, הסברה ואכיפה. העיר נמצאת שלב אחד לפני טיפול ייעודי". משמעותו עלולה להיות שינוי במתכונת הפעלת מערכת החינוך בשכונות שונות שיסומנו כ"אדומות".

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  קורונה,  תחלואה ותמותה,  דרום תל אביב,  עיריית תל אביב,  חדשות
תגובות