קורונה בישראל

פיתוח ישראלי המסייע לחולי קורונה מונשמים מוצע ללא תמורה לבתי החולים

המכשיר של חברת Hospitech פועל לצד מכונת הנשמה ומיועד להפחית סיבוכי דלקת ריאות, להבטיח אטימה של קנה הנשימה ולמנוע זליגת הפרשות מחלל הפה

פיתוח של חברת Hospitech. מאושר רגולטורית באירופה, בארה"ב, בסין ובישראל

חברת הסטארט-אפ הישראלית "הוספיטק הנשמה" (Hospitech) מכפר סבא הודיעה הבוקר (ב') כי היא מעמידה לרשות בתי החולים בישראל מכשיר חדשני המיועד לסייע בהפחתת סיבוכים בקרב חולים מונשמים, ובעיקר דלקת ריאות. המכשיר, "אנפונגארד", הופעל בכמה בתי חולים בסין לרבות בעיר ווהאן שבה החלה התפרצות המחלה, וגם ב"מאיו קליניק" בפלורידה.

המכשיר שפיתחה החברה איננו מנשם אלא פועל לצד מכונת הנשמה ומיועד להבטיח אטימה יעילה של קנה הנשימה למניעת זליגת הפרשות מחלל הפה לריאות, ובנוסף מבצע שטיפה ופינוי יעיל של ההפרשות הזולגות מחלל הפה לקנה הנשימה. בכך המכשיר מפחית את זיהומי הריאות המתפתחים בקרב חלק משמעותי מהחולים המונשמים, כולל חולי קורונה מונשמים, ומגביר את סיכויי ההחלמה שלהם.

יואב ונקרט, מנכ"ל החברה, מסר: "המכשיר שפותח מיועד לטיפול בחולים מונשמים בכלל ובוודאי יתאים לחולי קורונה מונשמים. הוא מיועד לצמצם סיבוכים המתפתחים במהלך ההנשמה ועלולים להחמיר את מצב החולה, כמו התפתחות דלקת ריאות עקב חדירת ליחה והפרשות לריאות. דלקת ריאות חמורה היא אחת הסיבות העיקריות לתמותה ממחלת הקורונה. המכשיר גם מיועד לצמצם פגיעה בקנה הנשימה כתוצאה מלחץ מתמשך שמפעילה בלונית צנרר ההנשמה על דפנות קנה הנשימה".

המכשיר מתמודד עם הבעיה באמצעות שתי פעולות עיקריות המתבצעות באופן אוטומטי: בדיקת דליפות סביב צנרר ההנשמה וויסות אוטומטי של לחץ בלונית הצנרר, תוך השגחה על אטימה מלאה. הפעולה השנייה: שטיפה ושאיבה יעילה של ההפרשות המצטברות בקנה הנשימה.

"כעת, עם התפרצות הקורונה והעובדה שכ-5% מהנדבקים בנגיף נזקקים להנשמה מלאכותית, החלטנו להעמיד לרשות בתי החולים בישראל מערכות אלו לשימוש ללא תמורה", הודיעה החברה. "אם נידרש, נספק מכשירים ותמיכה למחלקות טיפול נמרץ".

המכשיר מאושר רגולטורית באירופה, בארה"ב, בסין ובישראל. הוא כבר נמצא בשימוש שגרתי במחלקת טיפול נמרץ לב במרכז הרפואי רמב"ם ובאבלציה במחלקת טיפול נמרץ כללי ב"שיבא" וב"מאיו קליניק" בפלורידה, המתמחה בהשתלות כבד וריאות. טופלו בעזרת מכשיר זה יותר מ-50 חולים, ביניהם מושתלים רבים.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  דלקת ריאות,  מכונת הנשמה,  Hospitech,  פיתוח ישראלי,  תרומות,  חדשות,  קורונה
תגובות