• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
קורונה בישראל

שר הבריאות ליצמן הורה לאשר מיידית מאות תקני רופאים ומתמחים

ההחלטה לאשר מיד תקנים ל-500 רופאים ומתמחים נעשתה בשיתוף עם יו"ר ההסתדרות הרפואית | תיבחן גם קליטה של סטודנטים לרפואה בשנה השישית במטרה להקל על הצוותים הרפואיים במאבק בקורונה

שר הבריאות יעקב ליצמן. לא יהיה רופא אחד שיישב בבית כיוון שאין לו תקן. צילום: פלאש 90

בתום פגישה שנערכה היום (א') בין יו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי לשר הבריאות יעקב ליצמן, על רקע המאבק בנגיף הקורונה, הורה שר הבריאות לאשר מיידית מאות תקני רופאים ומתמחים למערכת הבריאות. ליצמן הודיע כי יאושרו מיידית 500 תקנים עבור כלל הרופאים שטרם שובצו במערכת, לרבות מתמחים וסטאז'רים.

על פי הסיכום, בין שר הבריאות ליו"ר הר"י, לא יהיה עוד רופא אחד שיושב בבית משום שאין לו תקן. בכך התקבלה אחת הדרישות המשמעותיות והעקביות של הר"י בשנים האחרונות.

החלטת ליצמן לאשר מיידית מאות תקני רופאים ומתמחים למערכת הבריאות באה בנוסף להחלטה על תגבור מיידי של פעילות המעבדות הרפואיות כך שתתאפשר ביצוען של מאות בדיקות קורונה נוספות מדי יום כדי להתמודד כנדרש עם צורכי המערכת בעת המשבר הנוכחי.

בנוסף, סוכם בפגישה עם יו"ר הר"י כי תיבחן קליטה במערכת של סטודנטים לרפואה המצויים כבר בשנה השישית, יחד עם צעדים נוספים שמטרתם להקל על הצוותים הרפואיים שנמצאים בחזית המאבק בקורונה.

שר הבריאות ליצמן אמר: "המאמץ הלאומי למניעת התפשטות נגיף הקורונה מחייב התגייסות כלל מערכתית, רפואית ותקציבית, כדי להעניק למערכת הבריאות את הכלים הדרושים לה בעת חירום זו. אני שמח שההסתדרות הרפואית רואה זאת איתנו עין בעין וביחד נפעל למען אזרחי ישראל, ציבור החולים והרופאים המסורים"”.

פרופ' חגי הודה לליצמן על שיתוף הפעולה ואמר: "בעולם כולו מבינים היום עד כמה חשובה רפואה ציבורית שוויונית וחזקה, ואני מברך על כך שההבנה הזו קיימת גם כאן. הבריאות של כולנו תלויה בחוסנו של הצוות הרפואי ובאיתנותה של המערכת בכללותה, והיום אנחנו בהחלט עושים צעד חשוב בכיוון הנכון. אני רוצה להודות לשר ליצמן על שיתוף הפעולה המלא עם ההסתדרות הרפואית. אנו נפעל יחד להיאבק בנגיף הקורונה המאיים על בריאות תושבי ישראל".

בתגובה על הפשרת תקני מומחים ומתמחים, דרש יו"ר האיגוד לרפואה פנימית, פרופ' אבישי אליס, כי "התקנים יהיו צבועים לטובת המחלקות הפנימיות שנמצאות במצוקה גדולה. אני מקווה שלא יתפתחו מלחמות על התקנים הללו בתוך בתי החולים", הוסיף.

פרופ' אליס בירך על החלטת השר: "זו בשורה גדולה וחשובה לשטח בעת הזו. הרופאים הפנימאים, שנמצאים בחזית המאבק בקורונה ומהווים את הציר המרכזי של המערכת האשפוזית הציבורית, זקוקים נואשות להזרמת חמצן, לתוספת כוח אדם במחלקות.

"אירוע הקורונה רק מחדד את חשיבותה של הרפואה הפנימית. כאשר הוגש הדו"ח הממשלתי לשיפור הרפואה הפנימית, דו"ח טור כספא, נקבע כי על המדינה להוסיף מאות רופאים - מומחים ומתמחים למחלקות. חיכינו לעת הזו ואנו מברכים על ההכרזה שתביא אותנו לתקינה המתאימה לשנות האלפיים".

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  תקני רופאים,  פרופ' ציון חגי,  הר"י,  מתמחים,  מערכת הבריאות,  צוות רפואי,  שר הבריאות יעקב ליצמן,  19-COVID
תגובות
16.03.2020, 01:10

למשרד הביטחון יש ערכות מתאימות שגם נשלחו וסין, והסינים שמחו. אך כאן , כנראה מעדיפים לשמור אותן בימ"חים למלחמת העולם השלישית..........

אנונימי/ת
16.03.2020, 19:46

איפה היה הדוס הדפוק הזה ומנכלו שונא הרופאים בשנים האחרונות?אוכלים םיגולים בגולדיז ומתקנים תקנות להגנה על פדופילים חרדים???

אנונימי/ת
17.03.2020, 08:09

ליצמן בכלל לא קובע שום תקן.
משרד האוצר קובע מעל לראשו.
הוא יכול להבטיח גם 1000 רוםאים אבל זה לא תלוי בו.
סתם זרית חול