נגיף הקורונה

חשש לקריסת מערך האשפוז אם תתרחש עלייה במספר חולי הקורונה בישראל

במשרד האוצר מוחים על החרפת צעדי המניעה במשרד הבריאות: "העלות המשקית תהיה גבוהה מעלות הטיפול בחולים - רככו את הצעדים ומינעו נזק לכלכלת ישראל"

הרופא אושפז במתקן הבידוד ב"שיבא". צילום: אבשלום ששוני/ פלאש 90

ההשקעה הציבורית הנמוכה בתשתיות בריאות, המחסור ברופאים ובאחיות ומספר מיטות האשפוז ההולך וקטן יהפכו את קליטת חולי הקורונה, אם תבוא בגלים, לקשה עד בלתי אפשרית. חובת הבידוד הביתי ואיסור כינוסים עם יותר מ-5,000 אנשים הם מהצעדים שנוקטת ישראל לשיטוח עקומת ההידבקות, אבל במשרד האוצר מוחים על כך: "העלות המשקית תהיה גבוהה מעלות הטיפול בחולים במסגרת הביתית. לפגיעה המשקית תהיה השפעה גם על יכולת הממשלה לתת שירותים לציבור". כך מדווחים הבוקר (ה') אדריאן פילוט ועמרי מילמן ב"כלכליסט".

בכירים במשרד האוצר פנו למועצה לביטחון לאומי, המנהלת את המשבר מול משרדי הממשלה: "רככו את הצעדים כדי למנוע נזק לכלכלת ישראל". מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר בתגובה: "אם לא ננקוט צעדים, ההשלכה הכלכלית תהיה גרועה יותר. כלכלה ובריאות הולכות יד ביד, והבריאות הולכת חצי צעד קדימה".

בעקבות הביקורת סוכם שצוותי המל"ל והאוצר יבחנו את ההשלכות הכלכליות ואת בקשות הפיצויים והסיוע בעקבות התפרצות הקורונה. הבוקר יתכנס הצוות הכלכלי לדון בהשלכות אלו וייבחנו מספר תרחישים. כן תהיה פגישה של בכירי האוצר עם נציגי בנקים, גופים מוסדיים וחברות במשק במטרה לגבש את התמונה המלאה.

תשתיות הבריאות בישראל לוקות בחסר, המחסור ברופאים ובאחיות עלול להיות לרועץ בתרחיש חירום קיצוני וחוסר ההשקעה עלול לגבות מחיר כבד בעיקר באירוע קיצון, כותבים מחברי הדיווח. מתקני הבידוד הייעודיים מוגבלים וכאשר לא יהיה ניתן עוד לטפל בחולי הקורונה רק במתקנים אלה, ייפתחו שערי בתי החולים, לרבות המחלקות הפנימיות. במצב הנוכחי, אם מספר חולי הקורונה יגדל, מערך האשפוז הישראלי לא יהיה מסוגל לשאתו. הפתרון הוא לכן רק בידוד ביתי וניטור חולים מרחוק.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  משרד הבריאות,  משרד האוצר,  מגיפה,  מערך האשפוז,  חדשות
תגובות
07.03.2020, 12:06

קל לכתוב ,קשה לבצע.הואיל ומדובר במחלה חדשה עתירת פוטנציאל השתנות על הדרך מידע מהימן, מידתיות וכו' חסר .קבלת החלטות בתנאי חוסר וודאות ,בהתייחס לעצמת האיום ,מחייבת שוליי בטיחות רחבים עם מחיר כלכלי.זו גם הזדמנות לשיפור ההתמודדות עם אפידמיות החורף ה"שגרתיות" שהמדינה/האוצר מפנים אליהן "עין עיוורת"