נגיף הקורונה

המלחמה בקורונה: איסור גורף על עובדי מערכת הבריאות לצאת לחו"ל

משרד הבריאות החמיר בצעדי ההתגוננות: הורחבה רשימת המדינות שעליהן חל צו הבידוד לצד איסור כניסת זרים לישראל | עוד בתי חולים מכשירים מחלקות ייעודיות | כ-100 אלף ישראלים ישהו בבידוד ביתי בימים הקרובים

"היציאה ממשבר הקורונה, לצד הזדמנות פוליטית של הקמת ממשלה חדשה ושר בריאות חדש מהוות הזדמנות לבחון מחדש את מסגרת המאבק והמטרות שלו". צילום: אוליביה פיטוסי/ פלאש 90

משרד הבריאות הרחיב החל מאמש (ד') את צעדי ההתגוננות מפני התפשטות נגיף הקורונה בישראל. ההרחבה כוללת את 11 הצעדים הבאים:

ישראלים השבים גם מצרפת, גרמניה, שווייץ, ספרד ואוסטריה יחויבו מעתה בבידוד בית למשך 14 יום. תחולת החובה הזאת היא רטרואקטיבית, כלומר מיום עזיבת היעד. חמש מדינות אירופאיות אלו מצטרפות לרשימת המדינות שחובה זו הוחלה עליהן עוד קודם לכן, ביניהן איטליה והמדינות האסיאתיות שהן המוקדים העיקריים של התפרצות הנגיף בעולם.

כמו כן, זרים מחמש המדינות שצורפו מאמש לרשימה לא יוכלו להיכנס לישראל, אלא אם יציגו יכולת מוכחת לבידוד בית. יישום החלטה זו ייכנס לתוקף רק בימים הקרובים.

כן הורה משרד הבריאות על איסור גורף לקיום כנסים בינלאומיים בישראל. תושבי ישראל השבים מכינוסים בינלאומיים בחו״ל יחויבו גם הם בבידוד בית למשך 14 יום. על עובדי מערכת הבריאות הוטל איסור גורף לצאת לחו"ל. חל איסור לקיים אירועים המוניים והתקהלויות שבהם משתתפים יותר מ-5,000 איש. חל איסור על השתתפות בהתכנסויות של מעל 100 איש  לאנשים שחזרו מכל יעד בחו״ל ב-14 הימים האחרונים. הומלץ לנציב שירות המדינה להטיל אסור גורף על יציאות עובדי שירות המדינה לחו"ל, עד להודעה חדשה.

לבני 60 ומעלה ולבעלי מחלות רקע כרוניות ובהן מחלות לב, סוכרת, יתר לחץ דם, מחלות נשימתיות או אנשים שהמערכת החיסונית שלהם בדיכוי עקב טיפולים שהם מקבלים - הומלץ להימנע מהתקהלויות וממגע עם אנשים ששבו מכל יעד בחו״ל או עם בעלי תסמינים של קורונה או אנשים החשודים כחולים.

מעתה, תיירים המגיעים לישראל והתברר ששהו באיראן, עיראק, סוריה ולבנון ב-14 הימים האחרונים, לא יורשו מעתה להיכנס לארץ.

משרד הבריאות המליץ להקפיד הקפדה יתרה על היגיינה ולהימנע מלחיצות ידיים. קודם לכן קרא הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, לציבור "להימנע מנישוק מזוזות בשל התפשטות נגיף הקורונה". הוא פרסם גילוי דעת שבו נכתב: "אין ספק שאין לנשק מזוזות ואין לגעת בהן כלל".

סדרת הצעדים הללו נמסרה בתדריך מיוחד לתקשורת שקיים משרד הבריאות בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יעקב ליצמן, ראש המל"ל, מנכ"ל משרד הבריאות, ראש שירותי בריאות הציבור פרופ' סיגל סדצקי וד"ר אורלי ויינשטיין העומדת בראש חטיבת בתי החולים הממשלתיים. השר ליצמן התבטא בתדריך בהתייחסו לאיסור על כנסים של מעל 5,000 משתתפים: "אנחנו לא אוהבים בכלל שאנשים ישתתפו עתה בכנסים. אין לנו שליטה מאיפה (האורחים) באו".

ראש הממשלה אמר, בין השאר: "אנחנו בעיצומה של מגיפה עולמית. לא קוראים לזה כך אבל זו האמת. ייתכן שהיא מהמסוכנות ביותר שהיו במאה השנים האחרונות". שר הבריאות הוסיף: "אנחנו רגע – וזה לא רחוק – ממגיפה עולמית".

מחלקה מאשפזת לחולי קורונה תיפתח בכל בתי החולים בישראל. בצילום: מעבדה לוירולוגיה ב"סורוקה" לביצוע בדיקות לזיהוי נגיף הקורונה

קודם לכן הודיע שירות בתי הסוהר כי יצמצם תנועת אסירים במתקני הכליאה ויאפשר ביקורים רק מאחורי מחיצת זכוכית, כחלק מההיערכות בו למניעת הידבקות בנגיף. בנוסף החל שב"ס בהצטיידות וברכישת ציוד מיגון וציוד רפואי נוסף עבור הצוות. הוחלט על צמצום כניסות אזרחים שלא לצורך חיוני לבתי הסוהר. כל הנכנסים יידרשו לחתום על טופס הצהרת בריאות. קליטת עצורי שטח מצה״ל והמשטרה תיעשה בהתאם להנחיות גורמי הרפואה תוך התארגנות לביצוע בידוד מוחלט של אגפים בבתי הכלא, ובמקרה הצורך יוטל בידוד של מתקן שלם.

משרד הבריאות הודיע גם כי נער שנדבק בנגיף הספיק לפני שנכנס לבידוד להיות בין אלפי הצופים בדרבי התל אביבי בכדורגל שנערך בשבוע שעבר באיצטדיון בלומפילד. הנער מסר פרטים על האזור באיצטדיון (שער 8), השורה ומספר המושב שבו ישב במהלך המשחק. תחילה היתה הערכה שכ-5,300 אנשים שהיו באזור המסוים באותו יציע יידרשו להיכנס מיד לבידוד, אבל מאוחר יותר, לאחר השלמת חקירה אפידמיולוגית מפורטת, הוגבלה ההוראה הזאת רק על 77 האנשים שישבו בקרבתו של הנער והם נקראו להיכנס לבידוד ביתי.

לאחר שמשרד הבריאות הודיע כי גם המרכזים הרפואיים איכילוב בתל אביב וברזילי באשקלון, בנוסף ל"שיבא" ורמב"ם, יקלטו חולי קורונה אם מספרם של הנדבקים ילך ויגדל בימים הקרובים, בירור על ההכנות שנעשות לקראת קליטה כה נרחבת של חולים העלתה שלא כל בתי החולים ערוכים מיידית לתרחיש הזה. בדיווח שפרסמה מיטל יסעור בית-אור ב"ישראל היום" נמסר כי "גורם במערכת הבריאות אמר: "אגף הבידוד ב'ברזילי' סמוך מדי לחדרי הלידה".

ב"ברזילי" הסבו מחלקה פנימית לבידוד. ב"איכילוב" מסרו כי בית החולים יוכל להיערך לקליטת חולה רק החל מיום ראשון הקרוב כדי להשלים את ההיערכות בהתאמת התשתיות לקליטת המטופלים.

מנכ"ל "הדסה", פרופ' זאב רוטשטיין, אמר ל"ידיעות אחרונות" כי בתי החולים בעין כרם והר הצופים לא מתכוונים להיערכות מסוג זה "כי המצב הכספי ב'הדסה' לא מאפשר לנו לבזבז עתה כסף מיותר. אנחנו צריכים את הכסף שלנו בשביל החולים הקיימים. במקרה שיגיע אלינו חולה קורונה, הוא יועבר ל'שיבא' או שישלח לבידוד בביתו. כל החולים הקלים יכולים להימצא בבתיהם. לא צריכים להיות בבתי חולים", אמר פרופ' רוטשטיין.

לעומת זאת, ב"שערי צדק" נעשתה היערכות שונה במקצת. בבית החולים הוקם מערך בדיקה של חולים באזור החניה בצמוד לחדר המיון כדי שלא יצטרכו להיכנס לבניין וכך לסכן אחרים. "בילינסון" בפתח תקווה הודיע כי קלט חולה שנדבק בנגיף והוא מאושפז בחדר עם לחץ אוויר שלילי ומטופל על ידי צוות ממוגן ומיומן. גם ב"סורוקה" בבאר שבע הוכשר מתחם ייעודי והוחל בביצוע בדיקות מעבדה לזיהוי מהיר של הנגיף. ב"סורוקה" נערכים לקליטה של עד 30 מטופלים. היערכויות דומות הכוללות הקצאת יחידה ייעודית הושלמו בבתי החולים העמק בעפולה וב"פדה-פוריה" שליד טבריה.

בראיון ל-ynet אמר אתמול המשנה למנכ"ל "שיבא", פרופ' ארנון אפק: "ידענו שתהיה עליית מדרגה. מה שאנחנו רואים עתה מול עינינו, איננו אובדן שליטה. אם יש מסר אחד שצריך להעביר לציבור כולו הוא: תבצעו את מה שמשרד הבריאות אומר לכם. אתם מגנים לא רק על עצמכם אלא על הסביבה של כולנו".

עוד אמר פרופ' אפק: "עד כה התפשטות נגיף הקורונה בישראל נבלמה, אך ורק בזכות העובדה שאזרחים מילאו אחרי ההנחיות. אבל אי אפשר להצמיד שוטר לכל אחד. כל אחד מאיתנו חייב גם לזכור: אי מילוי הנחיות משרד הבריאות זו עבירה על החוק. כולם צריכים להיות שומרי חוק ובוודאי באירוע הנוכחי. משרד הבריאות הותקף כאשר פתח במהלכים השונים, ועכשיו מבינים שלא הגזים".

על פי צפי של משרד הבריאות, בימים הקרובים יימצאו בבידוד ביתי עד 100 אלף ישראלים. כיום, ההערכה היא שכבר מצויים בבידוד קרוב ל-50 אלף. מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, אמר אמש לערוץ 12: "כרגע המצב בשליטה כיוון שאנחנו יודעים את זהותו של כל מי שנדבק, מתחקים אחרי מסלול תנועתו ומאתרים את אלה שבאו עימו במגע. אם המספרים יגדלו – ובכלל זה גם יתקבלו החלטות על חובת בידוד גם בהקשר לשבים מארה"ב, כנראה בתוך שבוע עד עשרה ימים – יהיה צורך לעבור למהלכים אחרים לחלוטין וההנחיות יהיו אחרות".

פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, מסר כי הלימודים במוסדות החינוך יימשכו כרגיל בשלב הזה, אבל ימי סטודנטים, למשל, יצטרכו להתבטל. כבר אמש נמסר כי אירועים שונים שנקבעו לימים הקרובים, לרבות אירועי פורים, בוטלו, ביניהם העדלאידע בחולון, מרתון ירושלים, הופעות של אמנים, אירועים שמקיימות חברות לעובדיהן ומשחקי כדורגל.

משרד הבריאות הודיע על השקת אפליקציה למידע, דיווח והדרכת מטופלים בנושא הקורונה - CoronApp. האפליקציה, בשיתוף פעולה עם חברת "בילונג לייף", רשת חברתית לניהול מחלות, כוללת הדרכה לאופן ההתגוננות בפני וירוס הקורונה, הודעות ועדכונים שוטפים ישירות מחמ"ל משרד הבריאות, מסלולי חשיפה לקורונה, דיווח על בידוד בית, הדרכה לגבי אופן השהייה בבידוד וקהילות לתמיכה וחיזוק החוסן.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  משרד הבריאות,  מגיפה,  חדשות,  בידוד
תגובות
אנונימי/ת
05.03.2020, 11:58

היסטריה ציבורית בניהול של משרד הבריאות. מישהו זוכר H1N1 ? מלפני 10 שנים?
שום בידוד , קצת עומס על הפנימיות כרגיל, פותח חיסון בשנה שאחרי, לא קרה כלום.
היום יצא מחקר ב nejm התמותה בקורונה מוכחת היא 1.4 אחוז. פחות משפעת.
שמישהו שמבין ברפואה ינהל את העסק בבקשה!!!!!!!

אנונימי/ת
06.03.2020, 09:27

צודק , ע"פ משרד הבריאות שכולם ישארו בביתם, המערכת לא בנויה לקלוט כמיות של חולים אין מספיק מכשירי הנשמה ומיטות טיפול נמרץ לכן משרד הבריאות מגיב בפניקה , זו האמת הזנחה של שנים וזו התוצאה.

אנונימי/ת
08.03.2020, 07:48

פרופ איתמר גרוטו משנה למנכל משרד הבריאות: "הבידוד בשיבא הצגת תכלית מיותרת שגרמה רק נזק"
אולי משרד הבריאות סוף סוף מנסה לרדת מהעץ?
באיטליה היום 200 מתים על 6000 נדבקים. זה פחות מאחוז. הסיבה היא שבאיטליה בודקים נשאות לא רק למי שחוזר מחו"ל כמו אצלינו.
הקורונה הוא וירוס עונתי. כמו כל וירוס עונתי צריך בידוד ולא לסגור את שערי המדינה. הדיווחים על תמותה יותר משפעת מוגזמים כי מוטים מנתוני סין שהיא עדיין לא מדינה מערבית התמודדה לראשונה בעולם עם ההתפרצות הסתירה את נתוני המחלה ולא בדקה לכולם נשאות לקורונה אלא רק חשד למחלה. אם תבדקו ב nejm התמותה בסין למי שמחלתו הוכחה היא 1.4 אחוז. וגם זה יכול לרדת במדינה מערבית.

אנונימי/ת
08.03.2020, 10:28

למגיב 7:48. אני מקווה מאוד שאתה לא רופא, כי אפילו אינך יודע חשבון של בית ספר יסודי.
200 מתים מ 6000 נדבקים זה בערך 3.3% ולא פחות מאחוז.
חוץ מזה שלפי ההתפשטות באוסטרליה זה לא בטוח שהוא וירוס עונתי בכלל....

08.03.2020, 11:41

H1N1כשהתפרצה - היתה כבר תרופה אנטיוירלית יעילה, ויש סברה שלחיסון נגד זני שפעת דומים היתה יעילות חלקית.
קורונה וירוס חדש לחלוטין, שונה לחלוטין, בנתיים מקורונה מתים 2%-3% מכלל הנדבקים וכ 50% מהמחלימים בכל ארץ, בשפעת מתים כ 0.2% מהמחלימים .

אנונימי/ת
05.03.2020, 12:01

מדוע אנשי הרפואה לא מתערבים בניהול המשבר הזה? איפה האפידמיולוגים? איפה הזיהומולוגים? איפה ההסתדרות הרפואית ? יושבים בצד ונותנים לפוליטיקאים לנהל את הפארסה הזו.

אנונימי/ת
06.03.2020, 11:03

צודק בכל מילה!!

08.03.2020, 11:43

אין מספיק מחקרים ואין להם מושג, בנתיים הפוליטיקאים מצליחים לבלום את ההתפשטות ולכן ולכן יותר טוב שהמומחים שלא יודעים ולא בטוחים ישתקו.

אנונימי/ת
05.03.2020, 14:15

משהו ישלם לי פיצוי על החופשת סקי שמחייבים אותי לבטל??

אנונימי/ת
06.03.2020, 09:23

לדעתי:
1. אם רכשת ביטוח ביטול נסיעה אז אמור להיות סעיף שמדבר על החזר כספי במקרה של "מגיפה".
2. אם אני הבנתי נכון אז למשרד הבריאות יש את הסמכויות להפעיל עוצר יציאות רק לאחר שהוגדר מצב חירום כגון הנ"ל ( האם הוגדרה מגיפה?).
3. קיים סעיף בפוליסות שמדבר על החזר למי שקיבל צו מילואים חירום (צו8) - האם ניתן להכיל את הסעיף גם על "צו8" שכזה לצוות רפואי?

לדעתי הטענות יתקבלו אצל חברות הביטוח ואם לא אז נאלץ להתארגן לתביעה משפטית.

למישהו יש משהו מבוסס להגיד בבקשה?

05.03.2020, 15:30

חשבון שלמדנו בבית הספר היסודי.

05.03.2020, 15:32

התמותה משפעת הינה ,כמדומני 0.1 % (או עשירית מכך) %1.4 הינו פי 14 מ0.1, והWHO טען אתמול כי אחוז התמותה הינו 3.4 אחוז.

אנונימי/ת
05.03.2020, 17:14

כל הכבוד לך על הציטוט הלא מלא שהבאת מויקיפדיה. אני מניח שאתה מייצג את משרד הבריאות בנושא. היסטריה חסרת שחר.

אנונימי/ת
08.03.2020, 11:45

וני מניח שאתה טוקבקיסט בעל עניין כספי וחסר אחריות.

05.03.2020, 23:39

תגובה לאנונימי משעה 5.14. הציטוטים אינם מויקיפדיה. אלא מהעיתונות שמביאה נתונים מWHO.ממה אתה חושש?? אינני איש משרד הבריאות. אני רופא עיניים בפנסיה.

05.03.2020, 23:41

אגב, אולי תלמד קצת חשבון...... לעולם לא מאוחר.

אנונימי/ת
06.03.2020, 09:14

דר הארטמן צודק
תפסיקו להקל ראש
הרבה הרבה הרבה יותר מדבק משפעת
והתמותה הרבה יותר גבוהה
לפחות פי 20
ואין לנו תשתיות בידוד ל 1000 חולים ואפילו לא ל200
אז הלכה החופשת סקי
חיים של אנשים גם בגיל 60 ומעלה ואפילו פחות חשובים יותר!!!!

אנונימי/ת
06.03.2020, 09:25

קל לוותר על כסף של אחרים.

פעם אחרונה שבדקתי, רופאים לא נוהגים לשלם מכספם עבור בריאות של חלשים.

אנונימי/ת
06.03.2020, 09:59

דר הארטמן. טועה. טועה ומטעה. קורא ynet במקום nejm. תקראו את המדע האמיתי.
חיים של כולם חשובים. גם אלפי האנשים שיהיו מחוסרי עבודה כתוצאה מהמדיניות של משרד הבריאות. זה וירוס עונתי שגורם להצטננות. במבוגרים המחלה יותר קשה. זו דרך הטבע. זה קורה כל חורף. לשלוח מאות אלפים לבידוד ביתי זה כוסות רוח למת. לסגור את נתבג לא היה במלחמות הכי קשות שלנו. לתייג ולעשות שיימינג לילדים נשאים בבתי ספר עם קורונה, חיילות בקריה, ואזרחים תמימים זו בערות של ימי הביניים.
קורונה זה באג 2000. זה יחלוף עוד חודש. אבל על הטמטום נשלם עוד שנים.

08.03.2020, 11:51

שקוף שנשלחת לכאן ע"י בעלי עניין כספי, חסרי כל אחריות רפואית או ציבורית.
כל יום מתפרסמת מפה של מספר נדבקים חולים מבריאים ומתים בכל ארץ, לא צריך ויקיפדיה או מחקרים כדי לראות מה החשבון. בנתיים על כל 10 מבריאים יש 5 מתים. יתכן שהאחוז הרבה יותר גבוה ממה שחשבו.
לדוגמה באיטליה נכון להיום 589 הבריאו ו 233 מתו. זה 40% מתים במדינה שהרפואה בה מפותחת ומתקדמת.

אנונימי/ת
06.03.2020, 09:17

התנהלות רשלנית וחסרת רסן.
מציע לאמץ את גישת רוטשטיין.
זוהי הפקרות של ציבור חולים שלם ששוכב בפרוזדורים במחלקות שהתפנו כדי לקלוט חולים עם קצת חום. הנחיות עולמיות מנותקות מכל היגיון. הזוי

אנונימי/ת
06.03.2020, 09:19

יש 2 שאלות שאצלי נשארות ללא תשובה. אשמח עם מישהו יכול לענות.
א. מה יעזור שעובדי המערכת ישארו בארץ אם אין ציוד, אין מיגון ואין מכונות הנשמה?!? אצלי במחלקה יש 5 מסכות N95 ורק כשתהיה התפרצות יביאו עוד. מזניחים את המערכת 20 שנה ועכשיו מצפים שתתפקד כמו מכונה משומנת היטב.
ב. באיזה סמכות מוציאים הוראה כזו? אני לא חייל ואף פעם לא הסכמתי להיות בכוננות תמידית וללא תשלום. האם החל מהוצאת ההודעה משלמים לי על כוננות כל יום?
וזה בלי להכנס לעניין שזה פשוט בושה שאין מידע מדוד ומדויק ואין נתונים על הדבקה, נשאות ומחלה. איפה ארגוני הבריאות הגדולים?

אנונימי/ת
06.03.2020, 09:27

לצערך ולצערי בחוזה העסקה שלנו חתמנו על זמינות שכזו במצבי חירום.

הטענות צריכות להיות מופנות להר"י שמתיימרים לייצג אותנו מול המעסיקים ומשיגים לנו אחת ל10 שנים חוזה מחפיר חדש

אנונימי/ת
06.03.2020, 15:16

בכיין בא נראה מה אתה יודע לעשות חוץ מלקונן. אחיות וכל מקצועות ההסתדרותיים קבלו את אותם הגזירות כמו גם חברת אל על שנפגעו לא פחות מרופא קשקשן
מה לך כי תלין? לך תבחר ביבי

אנונימי/ת
06.03.2020, 12:07

אחר כך יגידו במשרד הבריאות שהתפוסה בבתי החולים לא עלתה "אפילו בזמן הקורונה" ולכן אין צורך בתוספת משאבים, מה גם שהכסף כבר בוזבז על עצירת מגיפה שלא תעצר.
רוטשטיין צודק, חולי קורונה, שישארו בבית, אלא אם מצבם מחייב אשפוז כמו חולי שפעת. צריך לשמור על הקשישים באמצעים הקיימים.

אנונימי/ת
06.03.2020, 15:21

נכון לרגע זה ההתגוננות מפני הקורונה מסוכנת יותר מהקורונה. הפגיעה הקשה בכלכלה תביא לקריסת עסקים ולמתחים רגשיים עצומים שעתידים לגבות מחירים כבדים כולל בבריאות. אין שום הוכחה שהצעדים הקיצוניים שננקטים עוצרים את התפשטות המחלה ואכן מגנים על הציבור. הצורך בשליטה מביא לאובדן שליטה והכל מתוך דאגה לציבור ולכאורה בשיקול דעת

אנונימי/ת
06.03.2020, 15:31

אנחנו חיים בתרבות של יצוגיים מיידיים instant images
תופעת הקורונה היא דוגמה קיצונית לתרבות הזו.
עוד לפני שברור עד כמה הוירוס מסוכן מיהרו לנקוט שורת צעדים מסוכנים. השאיפה להגנה על הציבור פגעה על הדרך בעסקים ואנשים רבים.
האם האמונים על בריאות הציבור פועלים לטווח הארוך או לטווח הקצר?
האם הרשויות פועלות מתוך חשיבה על מהות או על מנת להשיג נראות?
יש תחושה של סחף קיצוני שמשפיע וגורר גם אנשים שקולים ואחראים.
וירוס מוכר למחצה שגורם לתופעות דמויות שפעת/צינון הוביל לשיתוק שווקים ולהנחיות הזויות ודכאניות כגון הגבלת חופש תנועה לאוכלוסיות שלמות או איסורי לחיצת ידיים. נשמע מופרך אבל אנחנו חיים בעידן המופרכות.
אישית אני יותר דואגת ממדיניות בריאות הציבור מאשר מהקורונה

שלום. עברתי על כל התגובות. מסכים עם כולכם. ומה עכשיו? ההרגשה שלכם השתפרה? משהו השתנה? רק דיבורים. סוף שבוע נעים

אנונימי/ת
06.03.2020, 16:52

העיקר שנהנת זה גם משהו

06.03.2020, 16:51

ל"אנונימי" משעה9.59 אני רוצה לצטט את גיתה שכתב "There is Nothing more Terrifying than Ignorance in Action".............

אנונימי/ת
06.03.2020, 20:55

כשאנחנו התמודדנו במחלקות הפנימיות עם שפעת החזירים לפני עשור אתה תיקנת קטרקט. תהנה מהפנסיה. תמשיך לקבל את המידע הרפואי הכוזב שלך מ ynet.

אנונימי/ת
07.03.2020, 10:18

אם תבדוק את ה case fatality rate של אותה שפעת חזירים מ 2009 תראה שהוא נמוך בסדרי גודל מזה של וירוס הקורונה.
כשמדובר בשפעת האוכלוסיה אינה נאיבית לחלוטין. המבוגרים חלו בעבר בזן שפעת דומה, כך כשיש להם הגנה מסוימת (זו הסיבה שלא ראינו תמותה מוגברת במיוחד אצל מבוגרים).
כאן יש לנו מצב שבו 100% מהאוכלוסיה עלילים, ואין בנמצא טיפול אנטיויראלי.
ללא קשר גם אני מאחל להרטמן להנות מהפנסיה (שהיא לבטח תקציבית/ותיקה ולכן הוא מסודר).

אנונימי/ת
07.03.2020, 00:51

הדיון כאן ממש מבייש. המשבר מנוהל על ידי עמיתים שלנו שמופיעים בפנים גלויות בכלי התקשורת. אלו אנשים שעברו הכשרה באפידמיולוגיה ובמחלות זיהומיות יותר מן המגיבים האנונימים כאן (כולל אותי כמובן). הטענה שהוא מובל על ידי פוליטיקאים חסרת שחר. המצב שכל רופא פנימי או דרמטולוג חושב שהוא מבין מה שהאנשים שעוסקים בזה לא מבינים הוא מגוחך.
אמר סוקרטס: "אני יודע שאיני יודע, יש כאלה שגם את זה אינם יודעים".

אנונימי/ת
07.03.2020, 21:43

אין מדינה בעולם שהובילה מדיניות בידוד כזו, בשום מקום לא סגרו קוי תעופה, ראש ארגון הבריאות העולמי עצמו הצהיר שאין מגבלה על תנועת נוסעים וסחורות. רק אצלינו מדיניות של היסטריה ציבורית המונעת משיקולים לא רפואיים. מול אותם האפידמילוגים של משרד הבריאות יש לא מעט אפידמיולוגים ישראלים עם דעה מנוגדת.
הרבה יותר קל לקחת את הגישה השמרנית, הרי אלו חיי אדם אז בואו נחמיר עם הבידוד האישי והלאומי, יהיה המחיר אשר יהיה. אלו לא טיעונים של רופאים. הרבה יותר קשה להצביע על העובדה שזו מחלה ויראלית קלה ב95 אחוז מהמקרים. הדיון על אותם חמש אחוז צריך להיות רפורי ולהתמקד באיך לטפל בהם ולמנוע אצלם את המחלה ולא איך מבודדים את כל האוכלוסיה. את המשאבים שיש להשקיע בפתיחת מחלקות יעודיות לחולים באמת ומחקר על אותם חולים כמו שעשו רופאים תמיד. הבעיה שמשרד הבריאות לא מקבל החלטות רפואיות.
נראה אותם מכניסים לבידוד את ארה"ב. זה הרי לא יקרה משיקולים לא רפואיים.

אנונימי/ת
07.03.2020, 10:28

בוקר טוב לכולם ,
אני חש שישנה אי התאמה בין המידע שאני רואה בסביבה לבין דיווחים שאני מקבל מרופאים עמיתים שלי מצפון איטליה, הם מתארים את המצב כקריטי , לדבריהם בתי החולים מפוצצים , אין מקום למטופלים הרגילים ,תחושת מלחמה.
עלפי הבנתי מדבריהם הדיווחים והמספרים מצרפת וגרמניה אינם מדוייקים לגבי מספר החולים ממגוון סיבות.
בכל אופן הם מדווחים על תמותה באיטליה של סביב 3% , גם של מטופלים צעירים .
מתארים מקרים רבים שהדגימה מהאף הינה FALSE NEGATIVE ,ורק בשטיפה ברונכו אלואולרית נמצאו חיוביים. המליצו לי שלא להסתמך על הדגימות מהאף והלוע .
מעבר לכך לדבריהם הם מבצעים לעיתים את השטיפה לצורך הסרת פקקי כיח אשר סוגרים את דרכי הנשימה.
ישנו פרוטוקול טיפולי עם מספר תרופות אנטיויראליות ולהפתעתי משתמשים בכלורוקווין ( נגד מלריה) לדבריהם משפר מאוד את המצב.
בקיצור קצת תובנות מהשיחה אתמול גרמו לי להבין שייתכן שאנחנו לפני אתגר רציני , ולא מדובר בשפעת ולא באחוזי תמותה נמוכים יותר , לא להיות בהיסטריה אך בוודאי לא שאננים.
חשוב לציין מדובר בשיחת טלפון עם עמיתים שמתמודדים עם המחלה יום יום , אך לא מודבר במידע מבוסס מחקר , ולא המלצה לטיפול ,פשוט רציתי לחלוק עמכם את רשמי מהשיחה.

אנונימי/ת
07.03.2020, 10:56

אבקש להוסיף ולתקן , אין בכוונתי חלילה לגרום לבהלה , ואינני יכול להיות בטוח לגבי הדיוק בנתונים שציינתי מדובר בשיחת טלפון עם חבר , כמו כן תיקון אחד לגבי הדגימות , ציינו מספר מקרים (לא יודע להגיד כמה בדיוק) ,ההמלצה הייתה לא להסתמך רק על דגימות מהאף ומהפה , דגש על "רק " זה לא אומר שהדגימות שניטלות היום אינן טובות .
מקווה שמידע זה יעזור.

אנונימי/ת
07.03.2020, 22:03

תודה,
אחוזית התמותה זה לחולים מאובחנים ומטופלים?

אנונימי/ת
07.03.2020, 22:03

*אחוזי

אנונימי/ת
07.03.2020, 18:24

מישהו יודע האם ביטוח ביטול טיסה יכוסה ע״י חברות הביטוח עקב הצו יציאה מהארץ לרופאים?
כמו צו 8?

אנונימי/ת
07.03.2020, 22:03

בעוד שבבתי החולים יש איזה התחלה של התארגנות - לקהילה שכבר מושפעת מעליה גדולה בפניות, כמעט ואין הפניית משאבים. לא מבוצעת הפרדה של חדרים במרפאות עם פריצת דלת חיצונית וניתוק ממיזוג, כדי שיאפשרו בדיקת חשודים ללא סיכון שאר המטופלים, כמעט ואין אמצעי מיגון [1-3 מסכות למרפאה], אין הגברה של אמצעי חיטוי ואין לכך צוות. אומנם ההנחיות לקהל היו לפנות למד"א אבל הם מגיעים למרפאות וכשיהיה עומס אמתי הם יגיעו בהמוניהם. נראה שמשרד הבריאות הפקיר את הקהילה להתארגנות של הקופות. והקופות פושטות רגל ויש עליהן איסור יצירת גרעון....

אנונימי/ת
08.03.2020, 13:02

מישהו יודע האם יש איסור לצאת לחו''ל גם לרופאים שעובדים רק בסקטור הפרטי?

אנונימי/ת
09.03.2020, 19:27

לדעתי יש פה עבירה על חוק יסוד כבוד האדם וחרותו. מקצוע הרפואה זה מקצוע. ולא זהות האדם. האדם יש לו זכות לנסוע לחו"ל. המקצוע של האדם אינו מגדיר אותו. לכן לאסור נסיעות לחו"ל לכל עובדי מערכת הבריאות . דיקטטורה ישראל....זוועה.