חדשות

מאות רופאים בעצומה לנשיא ריבלין: "אל תטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה"

247 רופאים ורופאות מכל גווני הקשת הפוליטית על נתניהו: "עומדים נגדו שלושה כתבי אישום חמורים - איננו יכולים לקבל כי אדם המואשם בפלילים יוכל לשרת כראש ממשלת ישראל"

"לא ניתן לדמיין מינוי של רופא למשרה ציבורית בישראל כשעננה דומה מרחפת מעל ראשו". ראש הממשלה בנימין נתניהו. (צילום: אילוסטרציה)

כ-247 רופאים פנו אמש בעצומה לנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ובה דרשו שלא להטיל על בנימין נתניהו, "ח"כ שמואשם בפלילים", את הרכבת הממשלה, אם יזכה בבחירות. "לא ניתן לדמיין מינוי של רופא למשרה ציבורית בישראל כשעננה דומה מרחפת מעל ראשו", ציינו הרופאים.  כך מדווח הבוקר (א') בעז אפרת בוואלה.

"אנו מוצאים עצמנו נדהמים", נכתב בעצומה, "נוכח האפשרות כי מלאכת הרכבת הממשלה במדינת ישראל תוטל על חבר כנסת המואשם בפלילים וקוראים לך להימנע מלעשות כן". החתומים על העצומה מציינים כי הם "רופאים ורופאות במערכת הציבורית הישראלית" ו"מגיעים מכלל גווני הקשת הפוליטית".

עוד הם מדגישים בעצומה כי "יושרה, אתיקה מקצועית ודוגמה אישית הן נר לרגליהם של רופאי ורופאות ישראל. אנו תמהים כיצד ייתכן שאדם הנושא במשרה הציבורית הרמה ביותר יוכל לשמש בתפקידו זה כשתלויים ועומדים נגדו שלושה כתבי אישום חמורים. לא ניתן לדמיין מינוי של רופא למשרה ציבורית בישראל כשעננה דומה, או אף פחותה מזו, מרחפת מעל ראשו... נוכל רק לקוות כי תסכים איתנו כי כל אלו יחולו על משרתי הציבור באשר הם, ודאי כאשר מדובר בנושא המשרה הציבורית הרמה ביותר".

עוד דווח בוואלה כי בדומה לעצומת הרופאים, בשבוע שעבר פנו 540 קציני חיל האוויר בגמלאות - טייסי קרב, מסוקים ותובלה, נווטים ולוחמי צוות אוויר נוספים - לנשיא ריבלין וביקשו ממנו ומחברי הכנסת, למנוע מנתניהו, "נאשם בעבירות חמורות של שחיתות שלטונית", להרכיב ולהוביל את הממשלה הבאה.

נושאים קשורים:  עצומה,  בחירות 2020,  רובי ריבלין,  בנימין נתניהו,  ממשלת ישראל,  חדשות
תגובות

רופאים יקרים אנא תתרכזו ברפואה לה זקוקים החולים שלכם. אין מצב שתדמו לטייסים המורמים מעם, או לזמרים לשחקני כדור רגל וכיוצא באלה. היושרה האתיקה המקצועית תהיה נר לרגליכם בכל הנוגע לרפואה, ולא לצורך פוליטי.

01.03.2020, 17:54

אבי ידידי
על מה נזעקת? טוהר המידות הוא לא עניין פוליטי, הוא לב ליבה של הדמוקרטיה.
לרופאים אין מצפון חברתי? לרופאים אין כללי מוסר? לרופאים לא אכפת מי מנהיג את המדינה שלהם? לרופאים אין אחריות למערכת הבריאות שלהם?

01.03.2020, 20:13

ניתן להבין איכה טייסי חיל האוויר שקבלו במהלך שירותם פקודות שיצאו מטעמו של ראש הממשלה , מתארגנים יחדיו לעצומה פוליטית. אין דין דומה לרופאים.
עצמאותנו המקצועית עולה אפילו על זו של יזמי הי-טק שתלויים במדיניות כלכלית. חשוב על כן להתנתק מפעילות בעלת גוון פוליטי בשעה שאנו רוצים להזדהות כאנשי מקצוע.
מנגד - כאזרחים פרטיים - כל איש ואישה יכולים לפעול כטוב בעיניהם ולהשמיע את דעתם במדינה היקרה לנו

תודה לדר. רובינשטיין

אנונימי/ת
02.03.2020, 03:18

כבוד הד''ר רשף, מה תגיד הפעם לנוכח הפעלולים של גנץ ? למה הוא עדיף מנתניהו, לא נראה לי שרוממות החוק בגרונו, סה"כ איש טוב אבל אין לו ידיים נקיות...

01.03.2020, 16:22

הייתי מצפה שהיושרה של הרופאים לא תעשה משפט שדה לראה"מ

אנונימי/ת
01.03.2020, 17:39

חתימות של רופאים, עלאק.
שימו לב לגיוון בחותמים מס׳ 6 ו 62. מדהים. רק דוגמה אחת.
פייק רופאים

אנונימי/ת
01.03.2020, 22:33

אם כבר גולשים לבוץ של הפוליטיקה . אני מבין את ידידי ד"ר אבנר רשף היקר, מכיוון שלמד איתי רפואה ואני יודע באיזה קיבוץ התחנך. מותר ל247 רופאים מתוך אלפים לתמוך בכל ליבם בחזרתו של השמאל לשלטון, כנ"ל הטיסים, אנשי השייטת ו"הקצינים המפקדים למען בטחון ישראל" כולם קשישים בגימלאות..... לי הדבר הכי חשוב הינו המשך קיומה של מדינה יהודית !

אבנר ידידי היקר,
האם אנו, אתה ואני, וכן הרופאים חתומי העצומה (וכנ'ל "חבורת הטייסים") הוזי הזיות שווא, מעין "דון קישוטים" (רבים מכנים אותי כך!) ? ?
הרי כל שאלה שהצבת לעיל מחייבת חברה השוחרת לקיים את המסורת היהודית בכל הדרה, מסורת המתגאה בחזון הנביאים - חזון שנשמת אפו הינה צדק חברתי -
מחייבת שתענה ב כ ן ר ב ת י !
כל אלה המזדהים עמך חייבים להמשיך ולהאבק על טוהר המידות בחברתנו, ועל אחת וכמה בין אלה המבקשים להנהיגנו !
יישר כוחך !
בברכת נאמנה, פרופ' תיאו דב גולן.

אנונימי/ת
02.03.2020, 19:57

זו תרבות השיח הישראלי... לא היססתי לחשוף את שמי וכבר עטים עלי ה"אנונימים" למיניהם (ובכלל זה ואלה המכנים אותי "ידידי") עם נימוקים ad hominem ותיוג אוטומטי לשמאל וימין. אני מאמין שגם רופאים זכאים וחייבים להביע דעות ערכיות, כולל כאלה שיש בהן גוון פוליטי. המדינה שלנו במשבר שלא היה כמוהו... לא רק הקדימויות של מערכת הבריאות נפגעות!. השחתת טוהר המידות וניסיונות הפגיעה במערכות הצדק והמשפט מאיימים על אשיות הדמוקרטיה שאנו כל כך מתגאים בה.

אנונימי/ת
02.03.2020, 21:03

שמי נשמט במקרה

02.03.2020, 21:04

אני כתבתי את התגובה ב 19:57

אנונימי/ת
03.03.2020, 12:54

טוהר מידות" אצל רופאים? עדיף לפרסם עצומה נגד רופאים שלוקחים כסף בבתי חולים ציבוריים עבור הקדמת תורים לניתוח, או בצוע ניתוח על ידם דווקא (עבור תשלום מתחת לשולחן) . נגד רופאים המקושרים לעורכי דין והכותבים חוות דעת משפטיות עבור אלפים רבים של שקלים ללא כל בסיס רפואי, כאשר הם יודעים שאין להם case. נגד רופאים המשמיצים את חבריהם מאחורי הגב כדי להראות כמה הם עצמם "מוכשרים". נגד רופאים המשמיצים את חבריהם באוזני מטופלים על מנת להאדיר את עצמם. נגד רופאים שאינם כותבים אמת בסיכומי מחלה או בדוחות רפואיים וזאת על מנת לכסות את השגיאות שבצעו . יש עוד עוולות, אבל אסתפק בזה.