• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
נגיף הקורונה

משרד האוצר אישר 56 מיליון שקל למאבק בהתפשטות הקורונה

הסכום, שיישאב מתקציב הבריאות לחודשים הקרובים, נועד לממן תשתיות אשפוז, ציוד מיגון והסברה ולא ימומן כנראה כתוספת מיוחדת מקופת המדינה

מוקד לאומי מד"א להסברה על נגיף הקורונה. צילום אבשלום ששוני/ פלאש 90

עד כה אישר משרד האוצר 56 מיליון שקל להתמודדות עם נגיף הקורונה – הסכום עבור משרד הבריאות נועד למימון תשתיות אשפוז, ציוד מיגון וגם לצורכי הסברה. הכסף יישאב מתקציב הבריאות לחודשים הקרובים, מדווח הבוקר (ג') אדריאן פילוט ב"כלכליסט".

בדיווח נמסר כי גורמים במשרד האוצר הופתעו לגלות מדיווחים בתקשורת שהועבר למשרד הבריאות סכום של 100 מיליון שקל לצורך ההתמודדות עם התפשטות הנגיף בישראל. לפי דיווח ב"ידיעות אחרונות" הבוקר, "עד כה השקיעה הממשלה כ-120 מיליון שקל כדי להיאבק בנגיף".

אלא שאותם "גורמים בכירים באוצר" הבהירו: ספק רב אם משרד הבריאות קיבל אפילו עשרה מיליון שקל עד כה. הסכום האמיתי קרוב יותר לשמונה מיליון שקל". מקור אחר באותו משרד מסר כי סך הדרישות של משרד הבריאות שהועברו לוועדת החריגים שהקים החשב הכללי באוצר, רוני חזקיהו, יגיעו בעוד חודש ל־100 מיליון שקל, וזאת בהנחה שלא תחול החמרה במצב הנוכחי.

עדיין, לפי הערכות עדכניות של משרדי הממשלה השונים, כך על פי הדיווח, "זה רק עניין של זמן עד שהחולה הראשון יתייצב בבית חולים ציבורי. כעת מקדם משרד הבריאות רק את השלב הראשון במאבק הזה – את מדיניות הבידודים".

לגבי התקציב, נראה כי הסכום שיקבל משרד הבריאות ייגרע מתקציב הבריאות ההמשכי (לפי 1 חלקי 12) לחודשים הקרובים ולא ימומן כתוספת מיוחדת מקופת המדינה.

נושאים קשורים:  תקציב מערכת הבריאות,  נגיף הקורונה,  משרד האוצר,  חדשות,  התפשטות מחלה
תגובות