נגיף הקורונה

חשש למחסור בציוד רפואי בבתי החולים בגלל השבתת התעשיה בסין

כבר עתה מורגש מחסור במערכות מיגון עבור צוותי הרפואה בבתי החולים | חשש כי הציוד הרפואי במחסני מוסדות מערכת הבריאות יספיק רק לעוד שלושה חודשים

מסיכות מיגון, מזרקים, ציוד רפואי. צילום אילוסטרציה

במשרד הבריאות הוקם צוות מקצועי מיוחד שתפקידו לבחון את מצב המלאים בבתי החולים ועבור כלל מערכת הבריאות הציבורית בישראל. זאת, נוכח החשש כי אחת ההשלכות של התפרצות הקורונה והטלת הסגר על עשרות מיליוני בני אדם בסין תהיה מחסור צפוי בחומרי הרדמה, מזרקים, אמפולות לעירוי דם, חומרים מתכלים הנמצאים בשימוש בבתי החולים וכן צינורות פלסטיק למערכות הנשמה ואפילו תרופות אנטיביוטיות שונות. כל אלה מיוצרים כיום במפעלים בסין ורבים מקווי הייצור נמצאים במחוז חוביי, שבירתו, העיר ווהאן, היא מוקד ההתפרצות. במחוז הזה הוטל סגר על כ-60 מיליוני בני אדם ומפעלי התעשיה הושבתו מאז סוף דצמבר.

על פי אחת ההערכות, אם יימשך הסגר על האוכלוסיה הסינית כחלק מהמאבק למיגור הנגיף ובלימת התפשטותו, יתכן שהמלאי הקיים כיום במחסני מוסדות מערכת הבריאות יספיק רק לעוד שלושה חודשים. מסיבה זאת החל הצוות המקצועי לנסות ולאתר את החומרים הנדרשים לצורך רכישתם במקומות אחרים בעולם.

אבי בוסקילה, מנהל חברת שראל, האחראית על רכש תרופות וציוד לבתי החולים הממשלתיים, אמר בהקשר זה ל"ישראל היום", שכבר עתה מורגש מחסור במערכות מיגון שונות עבור צוותי הרפואה וכן קיים חשש למחסור בחומרי חבישה וצנתרים.

מנכ"ל "הדסה", פרופ' זאב רוטשטיין, מסר כי שמאז החלה ההתפרצות ניכרת עלייה חדה במחירי החומרים הללו. "אנחנו מסודרים לחצי שנה, אבל כבר בודקים כיצד להגדיל מלאים בהקדם".

נושאים קשורים:  ציוד רפואי,  נגיף הקורונה,  חדשות,  בתי חולים,  סין
תגובות
אנונימי/ת
02.03.2020, 16:05

העדפתם לקנות את הציוד המתכלה מאיטליה ואחר כך מסין, אז סגרו את המפעלים בישראל, מיגדה ברחובות, עכשיו גם את טבע אשדוד (טרבנול לשעבר) ואולי יסגרו גם את מיגדה קריית שמונה ...