נגיף הקורונה

המרוץ להשגת החיסון - 100 ניסויים קליניים למציאת תרופה לנגיף הקורונה

הסינים מבצעים ניסויים קליניים בתרופות שנועדו להתוויות אחרות בתקווה למצוא חיסון למחלת הקורונה, ביניהן תרופות לטיפול בסארס ובאבולה וכן טיפול בתאי גזע

18.02.2020, 08:40
ניסוי למציאת וחיסון נגד נגיף הקורונה. אילוסטרציה

מתלהט המרוץ בין יצרניות התרופות למציאת חיסון מהיר כנגד נגיף הקורונה. שלשום (א') הודיעה חברת תרופות סינית Zhejiang Hisun Pharmaceutical כי קיבלה אישור לנסות את השימוש בתרכיב Favipiravir - תרופה אנטי-ויראלית נסיונית שנמצאה יעילה קודם לכן כנגד נגיף האבולה, ובעיר הסינית שנזן החליטו הרופאים לנסותה על 70 נדבקי ה-COVID19 במקום והם הראו שיפור במצבם.

ניסוי אחר שנבחן גם הוא על חולים בסין מבוסס על נוזל פלזמה שנלקח מדמם של חולים שנדבקו בנגיף והחלימו. טיפול זה נוסה על 11 חולי קורונה. הסינים לא פירטו מעבר לכך את התוצאות שהושגו אבל לתקשורת נמסר כי "התוצאות חיוביות ואין תופעות לוואי".

ניסוי קליני אחר נעשה בתרופה האנטי-ויראלית Remdesivir שפותחה בארה"ב ב-2015 לטיפול ב-SARS ובאבולה. הניסוי הנוכחי בה נגד הקורונה בוצע בעיר ווהאן ב-168 חולים עם תסמינים חמורים וב-17 חולים עם תסמינים קלים יותר. טרם פורסמו ממצאי הניסוי.

הדיווחים מסין גם מציינים ניסוי בטיפול באמצעות תאי גזע; בתרופות קיימות המיועדות במקורן לטיפול בתגובה דלקתית מערכתית כפי שהופיעה אצל חלק מחולי הקורונה הקשים. סוגים שונים של חיסונים נכנסו לשלב הניסויים בבעלי חיים. בסך הכל מבוצעים ניסויים בכ-100 תרופות שסומנו כבעלות פוטנציאל להשגת תוצאות נאותות.

נושאים קשורים:  נגיף הקורונה,  מגיפת האבולה,  סארס,  מגיפה,  חדשות,  חיסון
תגובות