נגיף הקורונה

חשד שנדבקו בנגיף הקורונה: ישראלית ועובד זר אושפזו בבידוד

ב"איכילוב" וב"ברזילי" מאושפזים שני אנשים בחשד שנדבקו בנגיף דלקת הריאות החמורה מזן קורונה החדש שמקורו בסין | מומחים מזהירים: ייתכן ש-100 אלף איש בסין נדבקו בנגיף ולא רק במגע ישיר

עובד זר מסין מוכנס למתקן בידוד מיוחד בניידת מד"א. צילום: מד"א

(עדכון, 15:51) שעות אחדות לאחר שהבוקר עלה חשד נוסף לפיו תיירת בת 25 שהגיעה מסין והתלוננה על חום ולכן הועברה באלונקה ממוגנת מהמוקד הקהילתי לרפואה דחופה טרם שבארמון הנציב בירושלים לבית החולים שערי צדק,  הוברר לאחר בדיקות, שאיננה עונה על הגדרות התסמינים להידבקות בנגיף הקורונה ובתיאום עם משרד הבריאות בית החולים הודיע בצהריים שהיא  תשוחרר.

(עדכון, 10:59) מבית החולים ברזילי באשקלון נמסר כי האזרח הסיני שאושפז בבידוד עקב חשד שנדבק בנגיף הקורונה, ככל הנראה לא נדבק בו אלא חלה בשפעת. ההודעה נמסרה לאחר קבלת תוצאות הבדיקות הראשונות שנערכו לחולה.

במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב ובבית החולים ברזילי באשקלון מאושפזים מאז אתמול (א') שני אנשים שקיים חשד שנדבקו בנגיף דלקת הריאות החמורה מזן קורונה החדש שמקורו בסין. ב"איכילוב" מאושפזת בבידוד אישה כבת 60 שעלה חשד כי נדבקה בנגיף. היא שהתה בסין לפני כמה ימים. ב"ברזילי" מאושפז אזרח סיני בן 32 שקיים חשש שפיתח תסמינים של הידבקות בנגיף. הוא הובא לבית החולים על ידי צוות מד"א כשהוא על אלונקה מיוחדת עם מתקן בידוד והועבר לבדיקות נוספות בתנאי בידוד בבית החולים.

בשלב זה עדיין אין תוצאות מאומתות מהבדיקות שעברו השניים. מ"איכילוב" נמסר כי "המטופלת היא ישראלית בשנות ה-60 לחייה שחזרה לפני ארבעה ימים מסין והתקבלה למחלקה לרפואה דחופה עם חום וסימנים למחלה נשימתית. היא הוכנסה מיד לבידוד הייעודי במיון מחשש להידבקות בנגיף הקורונה. מצבה טוב והיא הועברה לאשפוז בבידוד במחלקה הפנימית. בית החולים נערך מראש לחשיפת הנגיף בארץ והפעיל את כל מנגנוני הבטיחות הנדרשים ומתן טיפול מתאים לפי הנחיות משרד הבריאות והיחידה למחלות זיהומיות".

האזרח הסיני שאושפז בבידוד ב"ברזילי" מתגורר בבאר שבע ועובד בשדרות. הוא חזר מסין לפני שבועיים, הגיע למרפאה בשדרות כשהוא סובל משיעול אך ללא חום, שם הוחלט על פינויו.

בתוך כך הודיע המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, כי לפי שעה לא יבוצע בידוק של כל הנכנסים מסין בנמלי התעופה בישראל כיוון שלא ניתנה הוראה כזו על ידי ארגון הבריאות העולמי. חסימה של כניסת נוסעים בנמלי תעופה היא מהלך שנעשה בדרך כלל בתיאום והנחיית ארגון הבריאות העולמי. לא תינתן הנחיה שכזו אלא אם הוא יומלץ על ידי ה-WHO.

בתוך כך מזהירים מומחים כי "כבר עתה ייתכן ש-100 אלף בני אדם בסין" כבר נדבקו בנגיף והם אלה שגורמים להתפשטותו ולהידבקות בו. כך דיווח אמש ה"גרדיאן" הבריטי.

מסיבה זו קיים חשש שלא ניתן יהיה לבלום את התפשטותו של הנגיף בסין וממנה אל מדינות אחרות. משרד הבריאות של ממשלת סין עדכן הבוקר כי מספר המתים מהמחלה עלה ל-81, ומספר מקרי ההידבקות שאושרו עד כה עומד על 2,744 (מקרים מאומתים כחולי קורונה). לפי המשרד, 769 מקרים חדשים של הידבקות בנגיף נחשפו רק ביממה האחרונה בסין וב-13 מדינות נוספות בעולם. בארה"ב דווח אמש על מקרה חמישי. כמו כן יש דיווחים על מקרים בודדים במדינות בכל היבשות, לרבות אוסטרליה וקנדה וגם בחוף השנהב. בסין, ככל הנראה, מספר החולים גדול הרבה יותר מהמדווח עד כה.

מומחה למחלות זיהומיות מהמרכז הרפואי של אוניברסיטת וונדרבילט בארה"ב, ד"ר וויליאם שאפנר, לשעבר יועץ ל-CDC, אמר כי קיים חשש שהנגיף מדביק גם בעקבות מגע עם משטח שבו נגע נשא קודם לכן ולא רק במגע ישיר או קרוב עם אדם אחר. מסיבה זאת עלו ספקות לגבי אפקטיביות ההסגר המוחלט שהוטל בסין על ערים ומשפיע על 56 מיליוני בני אדם באזור שסומן כמוקד ומקור התפרצות הנגיף. בערים אלו הוטל עוצר על תנועת בני אדם ואיסור להשתמש בתחבורה ציבורית. בתי חולים דיווחו על מחסור בתרופות וציוד לטיפול בחולים. נשלחו אליהם אנשי צוות רפואי מהצבא כדי לסייע.

"המצב חמור הרבה יותר מכפי שהערכנו", הודה ד"ר שאפנר בשיחה עם CNN. הוא העלה ספק אם ניתן לבלום את התפשטות הנגיף ואם סגר מוחלט אפקטיבי. עלה חשש שסגר כזה דווקא יחמיר עוד יותר את תמונת המצב.

שני מאמרים מקצועיים על נגיף הקורונה התפרסמו בסוף השבוע בכתבי העת המובילים בעולם הרפואה NEJM ו-Lancet.

נושאים קשורים:  סין,  מחלת ריאות,  התפרצות מחלה,  בידוד,  חדשות,  נגיף הקורונה
תגובות
אנונימי/ת
28.01.2020, 16:46

מה שקורה זה שהסינים בורחים מהקורונה לישראל ונדבקים כאן במגפת השפעת