נגיף הקורונה

במשרד הבריאות עוקבים אחרי התפשטות מחלת הריאות הקשה בסין

חשש להידבקות בנגיף הקורונה המסתורי שבו חלו עד כה יותר מ-200 איש בסין | במשרד הבריאות קראו לישראלים מטיילים בסין להימנע ממגע עם בעלי חיים

תושבים בבייג'ין, סין. צילום: שאטרסטוק

במשרד הבריאות עוקבים אחרי התפשטות מחלת הריאות הקשה בסין. בימים הקרובים צפויות להתפרסם הנחיות לרופאים בישראל בכל הנוגע לאבחון וטיפול בחולים שיציגו תסמינים דומים להדבקה בנגיף שגורם דלקת ריאות קשה ומתפשט עתה בסין. ההנחיות הצפויות לצוותים הרפואיים יכללו דרכים כיצד לזהות חשד למחלה. התסמינים שידועים כיום: חום גבוה, קשיי נשימה חמורים ושיעול עמוק.

מספר החולים, לפי הדיווחים מסין, עלה השבוע ל-221 אבל ייתכן מאוד שמדובר בהרבה יותר מקרי הדבקה ועתה הסינים גם מדגישים לראשונה שיש הדבקה מאדם לאדם. נכון לאמש, ארבעה אנשים נפטרו, כולם הגיעו מאותו מקום בסין – העיר ווהאן שבה 11 מיליון תושבים – שניים בדרום קוריאה, 1 ביפן וחולה נוסף שנפטר בתאילנד.

מאפייניו של הנגיף שבו נדבקו עדיין אינם ברורים וההערכה כי הוא ממשפחת נגיפי קורונה. כיום, אין טיפול או חיסון לנגיף.

פרופ איתמר גרוטו, משנה למנכ״ל משרד הבריאות אמר אמש (ערוץ 12), שרמת מסוכנות הנגיף היא בינונית-מינוס, יש מעקב אחריו והצוותים בבתי החולים יודעים כיצד להתמודד עם מקרים של חולים שנדבקו בנגיף. ההמלצה לישראלים היא להימנע מלבקר בסין בשווקים שבהם נמכרים מוצרי מזון מבעלי חיים ובעלי חיים בנוסף לנקיטת אמצעי הזהירות הרגילים מפני הידבקות משפעת.

ארה"ב הודיעה כי תציב מאה בודקים עם מכשור מיוחד הכולל מערכת אינפרא-אדום לבדיקת חום מרחוק ללא מגע ישיר עם הנבדק, בנמלי התעופה הגדולים שבניו יורק, לוס אנג'לס וסן פרנסיסקו כדי לבדוק נוסעים המגיעים מסין ובמיוחד מווהאן, העיר שסומנה כמקור התפשטות הנגיף. הרשויות באוסטרליה הודיעו כי יחלו לבדוק תיירים נכנסים מסין וגם הרשויות בתאילנד וביפן נקטו בצעד הזה. אמש גם דווח שה-WHO וה-CDC החלו לעקוב אחרי הנושא.

לפי הדיווחים מסין, 25 אנשים נרפאו בכל זאת מהמחלה אבל רבים מאושפזים. מקור אחד דיווח שמדובר ב-5,000 חולים. הטיפול בהם כולל בידוד, השגחה, מתן חמצן כדי להקל על הנשימה או אנטיביוטיקה למניעת זיהומים חיידקיים משניים לדלקת הויראלית.

במשפחת נגיפי קורונה נכלל הנגיף שחולל את מגפת ה-SARS בשנת 2003. ידועים שישה זנים שפוגעים בבני אדם. הזן שחולל את המחלה, כפי שהיא מתבטאת עתה, הוא השביעי. יש מקרים שנגיפים אלה, השכיחים בבעלי חיים, עוברים לבני אדם וכנראה שכך התרחש בסין. מגפת ה-SARS התפשטה גם היא בעקבות הידבקות בנגיף במדינה בדרום מזרח אסיה וממנה "הובאה" המחלה לאירופה ולצפון אמריקה. אז דווח על יותר מ-8,000 חולים, 774 מהם נפטרו.

נושאים קשורים:  מחלת ריאות,  סין,  פרופ' איתמר גרוטו,  חדשות,  נגיף הקורונה
תגובות