• יו"ר: ד"ר יעל בר-זאב
  • חברי ועד (רופאים): ד"ר אריאל רוקח, ד"ר ארנונה אייל, ד"ר יוסף עזורי, ד"ר עבדאללה משעל, ד"ר ענת אנדן יצחקי, ד"ר ראובן בלומנטל
  • חברי ועד (שאינם רופאים): גב' מאיה רודנאי, גב' שוש גן-נוי
  • חברי ועדת הביקורת: ד"ר עומרי אלרואי, מר חיים גבע, גב' איילת שבתאי
חדשות

נדחו העתירות בבג"ץ נגד החוק להגבלת הפרסומת והשיווק של מוצרי טבק

יצרני מוצרי האיוד משכו בהמלצת בג"ץ את עתירתם שלא להחיל את החוק על סיגריות אלקטרוניות | המיזם למיגור העישון, שדרש לבטל הפטור לעיתונות המודפסת, דחה את המלצת בג"ץ למשוך עתירתו

פרסום ושיווק סיגריות. אילוסטרציה

שופט בית המשפט העליון מני מזוז דחה אתמול (ב') את טענות פורום משווקי ויצרני מוצרי האיוד בעתירה שהוגשה לבג"ץ ובה דרשו שלא להחיל את החוק להגבלת הפרסומת והשיווק של מוצרי טבק על סיגריות אלקטרוניות ומוצרי איוד ללא טבק. בעתירה שנייה של המיזם למיגור העישון, שדרשה לבטל את הפטור שניתן לעיתונות המודפסת מאיסור הפרסום שחל על כל שאר אמצעי התקשורת, בית המשפט המליץ למיזם למשוך את העתירה, אך המיזם לא קיבל את ההמלצה. כך דיווחה רוני לינדר ב"דה מרקר".

פורום משווקי ויצרני מוצרי האיוד טען בעתירתו כי החוק פוגע בבריאות הציבור כיוון שהוא מונע ממעשנים תחליף עם נזק בריאותי מופחת לעומת עישון סיגריה רגילה וציין את המדיניות הנהוגה באנגליה, המעודדת מעשנים לעבור לשימוש בסיגריות אלקטרוניות. השופט מזוז דחה את הטענה באומרו: "כל פרלמנט יכול לקבוע לו את מדד הזהירות שהוא רוצה. זכותה המוחלטת של הכנסת לבחור את הדרך בה היא רוצה להתמודד". מזוז המליץ לפורום למשוך את העתירה וזה קיבל את המלצתו.

המיזם למיגור העישון טען כי ההחלטה לבטל את הפטור שניתן לעיתונות המודפסת מאיסור הפרסומת והשיווק של מוצרי טבק התקבלה תוך ניגוד עניינים של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, בשל מעורבותו בעיתון המודיע. המיזם לא קיבל את המלצת בית המשפט למשוך את העתירה וביקש להגיש תגובה עדכנית כולל תצהיר של ח"כ לשעבר יהודה גליק, מיוזמי החוק, המוכיח לכאורה את המעורבות האישית של ליצמן בהחלטת ועדת שרים לחקיקה להחריג את העיתונות המודפסת מהחוק. בקשת המיזם להציג התצהיר סורבה על ידי בית המשפט כיוון שהוגש באיחור.

נושאים קשורים:  בג"ץ,  השופט מני מזוז,  סיגריות אלקטרוניות,  חדשות,  החוק להגבלת הפרסומת והשיווק של מוצרי טבק
תגובות