חדשות

המנהל הבא של ה-FDA - מומחה בתחום הטיפול בקרינה לחולי סרטן

ההערכה כי המועמד לתפקיד ד"ר סטפן האן ינקוט מדיניות קשוחה בנושא "מחלת המאיידים" | עלה ל-16 מספר מקרי המוות בשל שימוש בסיגריות אלקטרוניות

ד"ר סטפן האן, מנהל רפואי ראשי של המרכז למחלות סרטן MD Anderson של אוניברסיטת טקסס

המנהל הבא של ה-FDA יהיה ד"ר סטפן האן (Stephen Hahn) המשמש כיום כמנהל הרפואי הראשי של המרכז למחלות סרטן MD Anderson של אוניברסיטת טקסס. הוא אמור להיכנס לתפקיד ב-1 בנובמבר. עד אז אמור ה-FBI להשלים את חקירות הרקע על המועמד לתפקיד זה, טרם יודיע נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על המינוי.

ד"ר האן, בן 59, הוא מומחה ברדיולוגיה ובטיפולי הקרנות למחלות אונקולוגיות. ההנחה היא שעם כניסתו לתפקיד הוא יידרש להציג מדיניות קשוחה יותר בכל הנוגע לטיפול במגיפת המאיידים וכן לקבוע הוראות מחייבות בכל הנוגע לסיגריות אלקטרוניות.

בתוך כך נמסר אתמול (ד') כי עלה ל-16 מספר מקרי המוות של מאושפזים עם "מחלת המאיידים" – תוצאה משימוש בסיגריות איוד אלקטרוניות. רוב המחסניות הכילו כנראה THC או תערובות של כימיקלים נוספים ומהתחקירים שנעשו עד כה עלה כי נרכשו בשוק השחור או מרוכלי רחוב וקיים חשד שהמחסניות מזויפות. עדיין לא ברור מהיכן הובאו לארה"ב.

שני החולים שנפטרו בשבוע האחרון הם אישה מניו ג'רזי וגבר מוירג'יניה. לא נמסרו פרטים מזהים לגביהם וגם לא גילם. עד כה מספר המאושפזים עם מחלת הריאות החמורה שנקשרת לשימוש בסיגריות איוד הוא מעל 805 ב-46 ממדינות ארה"ב ומאיי הבתולה.

בסוף השבוע נמסר כי אחד מ-16 הקורבנות, גבר ממדינת נברסקה, מת ממחלה זאת עוד במאי לפני שפרצה "מגפת האיוד", אבל רק עתה קישרו את מותו לשימוש בסיגריות אלקטרוניות.

בתקשורת הבריטית דווח על מקרה מוות ידוע אחד בהקשר הזה – גבר בן 57, פועל חרושת. הוא מת עוד ב-2010 ורק עתה קישרו הרשויות את מותו עם שימוש בסיגריות אלקטרוניות וזאת על סמך עדות שמסרה אלמנתו. דו"ח רפואי ציין שבריאותיו נמצאו עקבות של שמן שמקורו בנוזל האיוד וזה היה הטריגר להתפרצות מחלת הריאות הליפואידית שאובחנה אצלו.

עד כה, לפי דיווחי הרשויות בבריטניה, מוכרים 74 מקרים של חולים במחלת ריאות עקב שימוש בסיגריות אלקטרוניות מאז 2014, כאשר 49 מהם הוגדרו כחולים במצב קשה.

נושאים קשורים:  ד"ר סטפן האן,  ה-FDA,  סיגריות אלקטרוניות,  מחלת המאיידים,  חדשות
תגובות