חדשות

מעון חינם במרכז לחולי סרטן המגיעים מהפריפריה לטיפולים במרכז הארץ

האגודה למלחמה בסרטן מפעילה בגבעתיים מעון עבור חולים המתגוררים באילת ובערי הפריפריה שיכולים ללון בו ללא תשלום במהלך שבוע הטיפולים

מעון קלור של האגודה למלחמה בסרטן בגבעתיים. צילום: דוברות האגודה

חולי סרטן מאילת ומערי הפריפריה, העוברים טיפולים בבתי חולים באזור המרכז, יכולים ללון ללא תשלום במהלך השבוע במעון שהוקם בגבעתיים על ידי האגודה למלחמה בסרטן, בעזרת תרומתו הנדיבה של סר צ'ארלס קלור ז"ל. "חשוב שגם הרופאים המטפלים בחולים אלה יידעו על כך ויסייעו להם", נמסר מהאגודה למלחמה בסרטן. הנושא עלה עתה מחדש בעקבות סגירת שדה דב לטיסות מתל אביב לאילת וחזרה.

"חשוב לנו במיוחד שהצוות הרפואי במכון האונקולוגי הקובע את תכנית הטיפול יידע על קיומו של המעון, על מנת שיוכל להציע לחולים הגרים רחוק את האפשרות המיועדת לחולי סרטן העוברים טיפולים באזור המרכז – ב'שיבא', במרכז הרפואי תל אביב-איכילוב, בבית החולים אסותא ובאחרים".

המעון מיועד באופן ספציפי לשמש בית לחולי סרטן המקבלים טיפולים במכונים האונקולוגיים של בתי החולים הגדולים. החולים שוהים במעון חמישה ימים בשבוע, מיום ראשון בבוקר עד חמישי בצהריים, מקבלים בו ארוחות חמות, מוסעים בכל בוקר לבתי החולים לקבלת הטיפול במחלתם, ובסופי השבוע חוזרים לבתיהם. הם יכולים להשתתף בקבוצות תמיכה לחולים ולבני משפחה, לקחת חלק במפגשים בהם נדונים זכויות ושירותים לחולים ולמחלימים, בפעילויות גוף-נפש, בסדנאות טיפוח ואיפור ובפעילויות סביב חגי ישראל.

הצוות המטפל במעון כולל אחיות מוסמכות, בעלות ניסיון בתחום הסיעוד האונקולוגי, העומדות בקשר מקצועי שוטף עם רופאי המכונים האונקולוגיים ומגובים בכוננות של רופאים מיומנים. הצוות מספק השגחה מקצועית.

במעון חולקים שני מטופלים חדר מרווח אחד שבו שירותים ומקלחת צמודים, מיזוג אוויר ומערכת תקשורת אחות-חולה. כמו כן יש בו חדרי תרבות, טלוויזיה וסדנת אמנות שימושית. המעון מתאים גם לעולים חדשים דוברי רוסית.

רומא לוריא, האחות האחראית במעון: "הבית הממוקם בגבעתיים מוקף גינה מטופחת ומופעל על ידי האגודה למלחמה בסרטן. לאחרונה עבר שיפוץ נרחב. הצוות הסיעודי מנוסה בטיפול בחולים שמצבם מחייב השגחה מקצועית, בהתמודדות עם תופעות הלוואי של הטיפול הכימי או הקרינתי, ועם מחלות רקע שונות".

נושאים קשורים:  מעון קלור,  האגודה למלחמה בסרטן,  פריפריה,  חדשות,  חולים אונקולוגיים
תגובות
אנונימי/ת
12.08.2019, 09:54

יוזמה חשובה ומרגשת, חבל שלא מנצלים מספיק ושהרופאים לא מספרים על האפשרות.

אנונימי/ת
12.08.2019, 19:11

אני חושב שהגישה של הפניית חולים מורכבים לבתי חולים מרכזיים היא נכונה והיא רפואת העתיד. אבל עדיין מטופלים מהפריפריה אמורים לפנות לרמב"ם וסורוקה ולא להטריח את עצמם סתם לשיבא, איכילוב, בילינסון או הדסה.