חדשות

מכשיר חדש ומתקדם לריצוף גנומי ב"איכילוב" מאפשר לגלות אלפי מוטציות

בית החולים איכילוב בתל אביב הצטייד במכשיר מהמתקדמים בעולם - מסוגל לבדוק בו זמנית את רצף כל 20,000 הגנים לגילוי מוטציות במגוון רחב של מחלות

מכשיר NovaSeq 600 לריצוף גנומי ב"איכילוב". צילום דוברות בית החולים

בית החולים איכילוב בתל אביב הצטייד במכשיר לריצוף גנים מהמתקדמים בעולם. המכשיר בודק בו זמנית את רצף כל 20,000 הגנים כדי לגלות מוטציות שכיחות וגם נדירות במגוון רחב של מחלות כולל סרטן.

בית החולים מסר אתמול (ד') כי במכון הגנטי שלו נפתח שירות חדש של ריצוף גנומי - הטכנולוגיה החדשנית ביותר בגנטיקה רפואית הקיימת היום. פתיחת המרכז התאפשרה בעקבות רכישת המכשיר NovaSeq 6000. הוא יאפשר למכון לבצע עשרות אלפי בדיקות  בשנה.

פתיחת המרכז הגנומי והפעלת השירות החדש הוגדרו כחלק מתהליך אסטרטגי של "איכילוב" שנועד לאפשר למטופלים לבצע את כל הבדיקות הנדרשות ולקבל מידע לגבי הגנום שלהם.

ד"ר חגית בריס-פלדמן, מנהלת המכון הגנטי, מסרה: "בניתוח המידע שמתקבל באמצעות המכשיר החדש ניתן לאבחן מחלות גנטיות נדירות שאיתורן יאפשר רפואה מותאמת אישית ומניעתית, טיפולית ותוך מעקב מותאם. כן יאפשר לגלות גורמי סיכון למחלות שכיחות, ביניהן סוכרת".

הבדיקות הגנומיות נכללות בסל האינדיקציות הייחודיות וניתן לקבל עבור ביצוען הפניה לאחר בדיקת גנטיקאי רפואי באחד מהמכונים הגנטיים בארץ או ישירות במכון הגנטי ב"איכילוב".

נושאים קשורים:  ד"ר חגית בריס-פלדמן,  ריצוף גנומי,  מוטציות,  מחלות נדירות,  רפואה מותאמת אישית,  חדשות,  המרכז הרפואי איכילוב-תל אביב
תגובות