• יו"ר: פרופ' חגי לוין
  • מזכיר האיגוד: ד"ר ערן קופל
  • גזבר: פרופ' נדב דוידוביץ'
  • חברת ועד: ד"ר מאיה לבנטר-רוברטס
  • חברת ועד: ד"ר מיכל ברומברג
  • ועדת ביקורת: ד"ר עמוס מור, פרופ' אילנה בלמקר, פרופ' ליטל קינן בוקר
מינויים

ד"ר חגי לוין נבחר ליו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור

ד"ר לוין, שמחליף בתפקיד את פרופ' נדב דוידוביץ: "נפעל לצמצום אי השוויון בבריאות ונגד השפעתם של אינטרסים זרים על מקבלי החלטות"

מימין, פרופ' נדב דוידוביץ ופרופ' חגי לוין. "קיימות בעולם דוגמאות לחלופה טכנולוגית שאיננה פולשנית לפרטיות באופן חריג"

ד"ר חגי לוין, ראש מסלול בריאות וסביבה בבית הספר לבריאות הציבור של האוניברסיטה העברית והדסה בירושלים, שכיהן בשנים האחרונות כמזכיר איגוד רופאי בריאות הציבור המשתייך להר"י, נבחר אתמול (ג') בכנס השנתי של האיגוד ובתי הספר לבריאות הציבור לתפקיד יו"ר האיגוד. הוא מחליף בכך את פרופ' נדב דוידוביץ, שמילא תפקיד זה במשך שתי קנדציות וימשיך לכהן כיו"ר פורום בריאות הציבור.

יחד עם ד"ר לוין נבחר גם ועד חדש לאיגוד שחבריו הם פרופ' דוידוביץ', ד"ר ערן קופל, ד"ר איריס רסולי, ד"ר מיכל ברומברג וד"ר מאיה לבנטר-רוברטס.

ד"ר לוין, נשוי ואב לשלושה, תושב רחובות, הוא גם מומחה באפידמיולוגיה סביבתית. משמש כמרצה בכיר לצד תפקידו כראש מסלול בריאות וסביבה באוניברסיטה העברית והדסה. בנוסף הוא עמית במחלקה לבריאות הציבור במרכז הרפואי-אוניברסיטאי הר סיני בניו יורק. בעשור האחרון מילא תפקידים שונים באיגוד - כנציג המתמחים, חבר ועד, גזבר ומזכיר והוביל את פעילות האיגוד בזירה הציבורית, באחרונה במאבק למניעת נזקי העישון וקידום תזונה בריאה. בפעילות זו רשם הישגים משמעותיים למען הציבור בישראל.

בעת שירותו בצה"ל שימש ראש מדור אפידמיולוגיה וכרופא מומחה בבריאות הציבור בהנהלת משרד הבריאות ולשכת הבריאות אשקלון. בנוסף הוא גם חוקר בתחומי התמחותו ועד כה פרסם כ-100 מאמרים בנושאי בריאות וסביבה, קידום הבריאות בדגש על פיקוח על טבק, בקרת מחלות מידבקות, מדיניות חיסונים ובריאות דיגיטלית. מאמרו שעסק בסוגיית ספירת זרע אצל גברים בעולם המערבי עורר הדים רבים בקהילה המדעית-רפואית בעולם.

עם היבחרו אמר ד"ר לוין: "אני מודה לפרופ' דוידוביץ שהוביל בהצלחה כיו"ר האיגוד להישגים רבים לטובת בריאות הציבור בישראל תוך יצירת שיתופי פעולה מעולים". כמו כן הודה לחברי הוועד היוצא – פרופ' רחל דנקנר, פרופ' טלי קינן-בוקר ופרופ' נטשה בילנקו.

"יחד עם ועד האיגוד, חברי האיגוד ושותפינו הרבים לעשייה", אמר עוד ד"ר לוין, "נפעל לקידום בריאות הציבור עבור כלל תושבי ישראל ולצמצום אי השוויון בבריאות וחיזוק כוח האדם העוסק בתחום מקצועי זה. נקדם הקצאת משאבים, לשירותים וכוח אדם לנושאי בריאות הציבור, נחזק את מעמד רופאי בריאות הציבור במשרד הבריאות, לשכותיו ומטהו, באקדמיה, במכוני מחקר, קופות החולים ומרפאות קהילה וגם נפעל להרחבת נראות פעילותו של האיגוד בקרב מקבלי החלטות, הרופאים והציבור. נאבק כנגד היוזמה להפקיד את תפקידם של רופאי בריאות הציבור במשרד הבריאות בידי רופאים שאינם מומחים בתחום. נפעל להטמעת הבריאות הדיגיטלית והשימוש במאגרי מידע – וכל זאת לצד מניעת השפעתם של אינטרסים זרים על מקבלי החלטות".

פרופ' דוידוביץ, שבירך את ד"ר לוין על היבחרו, אמר כי האיגוד "מיצב עצמו בחזית המאבק לשמירה וקידום הבריאות של תושבי ישראל" ומנה את הפעילויות העיקריות: המלחמה בעישון, קידום תזונה בריאה, חקיקה וקידום מדיניות ציבורית בריאה, יצירת קואליציות ושיתופי פעולה עם מגוון כוחות מהמגזרים השונים לצד מחקר, הסברה ומעורבות בפעילויות חקיקה.

נושאים קשורים:  ד"ר חגי לוין,  מינוי,  פרופ' נדב דוידוביץ',  איגוד רופאי בריאות הציבור,  חדשות
תגובות
04.06.2019, 19:29

בהצלחה.