התסמונת ע"ש שטיין-לוונטל

חוסר תפקוד מיני בנשים עם תסמונת שחלות פוליציסטיות

בעבודה זו החוקרים בחנו האם ישנו הבדל בתפקוד המיני בין נשים עם שחלות פוליציסטיות לבין נשים עם מחזור וסת תקין

תסמונת השחלות הפוליציסטיות (אילוסטרציה)
תסמונת השחלות הפוליציסטיות (אילוסטרציה)

בעיות בתפקוד המיני עלולות להתרחש במגוון אספקטים ובכל נקודה במעגל התגובה המינית האנושית. כמו כן, נשים עם תסמונת השחלות הפוליציסטיות סובלות מפגיעה בדימוי העצמי, ולעובדה זו השלכות רבות על מיניותן.

מטרת המחקר הייתה להעריך את מידת חוסר התפקוד המיני בנשים עם שחלות פוליציסטיות. החוקרים ביצעו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה לפי עקרונות PRISMAי(Preferred Reporting Items for Systematic reviews and Meta-analyses). מאגרי המידע העיקריים שבוצע בהם שימוש היו MEDLINE, EMBASE, Cochrane, Lilacs. העבודות נבחרו על פי תנאים ספציפיים ולא הייתה התייחסות לשנת הפרסום. המטה-אנליזה בוצעה על ידי תוכנת RevMan גרסה 5.3.

הסקירה השיטתית כללה 19 עבודות. אנליזת התוצאות הצביעה על כך שנעשה שימוש ב-11 מדדים ספציפיים וב-6 מדדים כלליים על מנת לבחון את התפקוד המיני בנשים עם שחלות פוליציסטיות, מתוכם המדד הכי נפוץ היה Female Sexual Function Index.

כלל העבודות העריכו אספקטים שונים של תפקוד מיני בנשים עם שחלות פוליציסטיות, ומכולן עולה כי אין הבדל בין נשים עם שחלות פוליציסטיות בהשוואה לקבוצות הביקורת. למרות השונות הרבה בין העבודות מבחינה אתנית, תרבותית, דתית וכלכלית, לא נמצא קשר מהותי בין תסמונת שחלות פוליציסטיות לבין חוסר תפקוד מיני.

דיון על מגבלות המחקר מעלה כי ישנו קושי בסקירת נושא רחב ממדים, בעל משתנים רבים וכלי הערכה מגוונים. כמו כן המחקרים שנכללו בסקירה היו מחקרים עם מספר משתתפים קטן ואוכלוסייה לא הומוגנית.

על אף הסיכון להטיה, הנובע משימוש באוכלוסיית מדגם קטנה ולא הומוגנית, ממסקנות המחקר עולה כי אין הבדל בתפקוד מיני בין נשים עם שחלות פוליציסטיות לבין נשים עם מחזור וסת תקין.

מקור: 

Firmino Murgul, A.C. et al. (2019) Journal of Sex Medicine. In Press

נושאים קשורים:  התסמונת ע"ש שטיין-לוונטל,  מיניות,  תפקוד מיני,  התנהגות מינית,  מחקרים,  תסמונת השחלה הפוליציסטית
תגובות
אנונימי/ת
22.05.2019, 19:54

דווקא ה PCOs שאני הכרתי בעבר היו עם תיאבון מיני מוגבר.
אולי זה נובע מרמת אנדרוגנים גבוהה יותר.