חדשות

מבנה חדש למרכז האונקולוגי נחנך בשבוע שעבר בבית החולים "רמב"ם"

מספר עמדות טיפול-היום במבנה החדש גדל ל-54, לעומת 30 בבניין הישן, שהוקם לפני כחמישים שנה; בשבועות הקרובים יעברו כל המחלקות והיחידות במרכז האונקולוגי לפעילות במבנה החדש

המרכז הרפואי רמב"ם בחיפה (צילום: "רמב"ם")

במרכז הרפואי "רמב"ם" בחיפה נחנך ביום חמישי האחרון מבנה חדש למרכז האונקולוגי, שיחליף את הבניין הישן - בן 50 שנה - שבו פעל המרכז עד עתה.

בית החולים מסר, כי איש עסקים מחיפה, יוסף פישמן ז"ל, שטופל במכון, תרם להקמת המבנה החדש והמתקדם, כדי שישרת טוב יותר אלפים מתושבי אזור הצפון. את מימוש צוואתו הובילו פרופ’ אברהם קוטן, לשעבר מנהל המערך האונקולוגי, ומנהלו כיום - פרופ’ רון אפלבוים.

חדר אשפוז במחלקת כימותרפיה במרכז האונקולוגי החדש ברמב"ם (צילום: מיקי קורן / "רמב"ם")

חדר אשפוז במחלקת כימותרפיה במרכז האונקולוגי החדש ברמב"ם (צילום: מיקי קורן / "רמב"ם")

המרכז האונקולוגי החדש ע"ש פישמן ממוקם בחזית המרכז הרפואי והוא חלק מהקמפוס המערבי המתחדש של בית החולים

פרופ’ אפלבוים אמר עם חנוכת המכון החדש: "המעבר למבנה החדש הוא תחילתו של עידן חדש לאלפים ממטופלי המכון. במשך שנים ארוכות הענקנו טיפול מיטבי בתנאי אשפוז לא פשוטים. המרכז החדש נבנה על פי אמות מידה מהמתקדמות שיש".

שר הבריאות יעקב ליצמן קובע את המזוזה במבנה החדש של המרכז האונקולוגי ב"רמב"ם" (צילום: נתנאל אייזיק / "רמב"ם")

שר הבריאות יעקב ליצמן קובע את המזוזה במבנה החדש של המרכז האונקולוגי ב"רמב"ם" (צילום: נתנאל אייזיק / "רמב"ם")

המרכז האונקולוגי החדש ע"ש פישמן ממוקם בחזית המרכז הרפואי והוא חלק מהקמפוס המערבי המתחדש של בית החולים. הוא מתפרש על פני שטח של 10,000 מ"ר, כמעט פי שניים מהמבנה הקיים, שנחנך ב-1968. המרכז החדש הוא בן 9 קומות ומתוכנן לקום בו גם מרכז טיפול משלים. הקומות 8-2 מיועדות לאשפוז כימותרפי ורדיותרפי, טיפול יום, יחידות טיפול ומרפאות שונות. כמו כן יש בו בית מרקחת וחדרי מנהלה. מתחת לפני הקרקע נמצאת קומת המאיצים, המאכלסת 4 מאיצים קווים וכן חדרי מכונות, שטחי קבלת קהל, המתנה ובדיקה ואזור מבודל לצוות המכון.

עלות הקמת הפרויקט נאמדת בהיקף כולל של כ-120 מיליון שקל, לצד השקעה נוספת הנדרשת לרכישת ציוד, כוח אדם וצרכים נוספים. מחלקת האשפוז הכימותרפי ובית המרקחת כבר עברו למבנה החדש, ובשבועות הקרובים צפויים לעבור יתר המחלקות ויחידות השירותים.

בית החולים מסר, כי תכנון המרכז החדש נעשה באופן קפדני ועל פי הסטנדרטים המתקדמים ביותר, בדגש על שמירת כבודו, נוחותו ופרטיותו של החולה וסביבה טיפולית שתיצור אווירה מרגיעה ותומכת. בכל נקודת טיפול הוקצה מקום למלווה. המבנה עמד בדרישות תו תקן ירוק של מכון התקנים הישראלי. בין השאר מדובר בשימוש בחומרים ממוחזרים, הקפדה על היעילות האנרגטית, קירות מסך "חכמים" בעלי יכולת סינון קרינה והכנסת אור מבוקרת ושימוש במערכת חוסכת מים.

בשתי קומות האשפוז כ-50 עמדות. רוב המטופלים יוכלו לשהות בחדר בודד או כפול. במרבית החדרים יש אפשרות למיקום ספה למלווה. גם חדרי הרופאים בנויים על פי סטנדרטים גבוהים. במחלקת טיפול היום, שם היתה המצוקה הגדולה ביותר במבנה הישן, גדל מספר עמדות הטיפול מ-30 בחלל אחד פתוח ל-54. עמדות טיפול היום חולקו לעמדות פרטיות לצד עמדות בשכיבה, עמדות ישיבה בקבוצה וחדרים פרטיים. בכל עמדה מערכות תמך רפואיות (שקעים, מערכת קריאת אחות).

המכון האונקולוגי הישן ב"רמב"ם" (צילום: פיוטר פליטר / "רמב"ם")

המכון האונקולוגי הישן ב"רמב"ם" (צילום: פיוטר פליטר / "רמב"ם")

בטקס שנערך לחנוכת המבנה השתתף גם שר הבריאות יעקב ליצמן. הוא אמר כי יקדם החמרה בחוק האוסר עישון במקומות ציבוריים. "יש קו מקביל בין קידום תזונה נכונה לבין המלחמה בעישון", אמר השר בטקס. הוא הודיע, כי בימים הקרובים יקדם מול ועדת העבודה הרווחה והבריאות של הכנסת שינויים בתקנות, כך שכל השטח המוגדר כחצרות בתי החולים יהיה אסור בעישון.

פרופ’ רפי ביאר, מנהל "רמב"ם", ציין באזני השר כי בית החולים הוא מהמובילים בארץ במלחמה בעישון, והוא הראשון שאסר מכירת מוצרי טבק בתחומו והראשון להפעיל פקח עירוני הקונס מעשנים שלא כחוק.

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "רמב"ם",  מכון אונקולוגי,  חנוכת מבנה,  פרופ' רפי ביאר,  עישון,  שר הבריאות יעקב ליצמן
תגובות
אנונימי/ת
08.07.2016, 04:59

במקום להעביר את המפעלים המדוברים פותחים מרכז אונקולוגי ענק.
אם זה לא היה מפחיד! ועצוב! זו יכלה להיות פרודית המאה.
ילדי חיפה היקרים, אני במקומכם הייתי הולך עוזב את בית ספר לגלוש בים...
תבינו רמזים

אנונימי/ת
08.07.2016, 07:47

האמת שחוף בת גלים הוא מקום נחמד לגלישה