• יו"ר: פרופ' אמיר שלומאי
  • מזכיר: ד״ר אוהד עציון
  • גזבר: ד״ר אודי זיגמונד
  • חברי ועד: ד״ר אסף יששכר, ד״ר יאנה דוידוב
חדשות

פרופ' דניאל שובל מ"הדסה" נבחר לנשיא הכבוד של החברה האירופית לחקר הכבד

פרופ' שובל נבחר לנשיא הכבוד לשנת 2016 וישמש גם כיו"ר הכנס השנתי של החברה האירופית שייערך באפריל בברצלונה; "זוהי הכרה בתרומה הניכרת של ישראל בכלל והצוות בהדסה בפרט, למחקר ולמציאת פתרון למחלות המאיימות עדיין על ציבור כה נרחב בעולם"

פרופ' דניאל שובל (צילום: "הדסה")

פרופ’ דניאל שובל, מהמרכז הרפואי "הדסה" בירושלים, נבחר לנשיא הכבוד של החברה האירופית לחקר הכבד לשנת 2016. פרופ’ שובל גם ישמש כיו"ר הכנס השנתי של החברה האירופית, שייערך ב-17-13 באפריל בברצלונה, ואליו אמורים להגיע יותר מעשרת אלפים רופאים וחוקרים העוסקים במחלות כבד מכל העולם.

הנהלת המרכז הרפואי "הדסה", ארגון "נשות הדסה" בארה"ב והפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית ו"הדסה" פירסמו אתמול (יום ב') הודעת ברכה על בחירת פרופ’ שובל.

פרופ' שובל: "יש בכך כדי להשליך על הצוות הנפלא של יחידת הכבד בהדסה - רופאים, אחיות ומזכירות - העושה ימים כלילות במחקר בלתי נלאה ובטיפול"

"הבחירה מבטאת את ההכרה של הארגון הבינלאומי המוערך לתרומתו של פרופ’ שובל וצוותו לחקר מחלות הכבד בארץ ובעולם ובמיוחד על מחקריו העוסקים בפיתוח חיסונים לדלקות כבד נגיפיות A ו-B ומניעתן", נאמר בהודעה.

תודות לפעילותו, נכתב, ישראל היתה אחת מעשר המדינות הראשונות בעולם שהכלילו בתכניות החיסונים לתינוקות שאך נולדו חיסון כנגד דלקת כבד נגיפית B. כתוצאה מכך, ההדבקה בנגיף, הגורם לשחמת כבד וסרטן כבד ושהיתה בעבר נפוצה למדי גם בקרב ילידי הארץ ובעולים חדשים, הפכה למחלה נדירה. כיום ב-189 מדינות מ-194 חברות בארגון הבריאות העולמי (WHO) ניתנת המלצה לבצע את החיסון הזה.

פרופ’ שובל ייסד את היחידה הראשונה בישראל למחלות כבד בבית החולים "הדסה" וכיהן כמנהלה עד 2010. במסגרת תפקידיו ובמהלך שלושה עשורים, טיפל באלפי חולים במחלות כבד והכשיר רופאים רבים, ביניהם מומחים ידועי שם בתחום הזה בארץ ובעולם.

בעבר כיהן פרופ’ שובל כדיקן הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית וכיום הוא ממשיך בעבודתו הרפואית, בהוראה וכיועץ לארגון הבריאות העולמי, לארגון האירופי לבקרה על מחלות ולמוסדות רפואיים במדינות רבות באסיה, אירופה ואפריקה.

בהודעה נכתב, כי בחירתו של פרופ’ שובל על-ידי הארגון האירופי היא משמעותית גם בהתחשב בכך שישראל איננה "שייכת" לאירופה מבחינה גיאוגרפית - אולם "יש בכך בראש ובראשונה ביטוי להערכה המקצועית הרבה לה הוא זוכה בקרב עמיתיו ולהוקרה על תרומתו ותרומת צוות היחידה למחלות כבד בהדסה לטיפול ובביעור מחלות הכבד בארץ וגם בעולם".

עוד הודיע הארגון האירופי לחקר הכבד, כי הוסיף את שמו של פרופ’ שובל לרשימת החוקרים פורצי הדרך בתחום הזה, הרשומים ב"היכל התהילה" (Hall of Fame) של הארגון.

עם היוודע דבר הבחירה אמר אתמול (ב') פרופ’ שובל: "הבחירה מרגשת אותי מאוד כמי שהקדיש את כל חייו הבוגרים לחקר הכבד. אך יותר מזה: יש בכך כדי להשליך על הצוות הנפלא של יחידת הכבד בהדסה - רופאים, אחיות ומזכירות - העושה ימים כלילות במחקר בלתי נלאה ובטיפול על מנת להביא מזור לחולים שקודם לכן היתה הערכה שאפסה תקוותם.

"הבחירה בי היא לכן הצדעה מצד החברה האירופית לחקר הכבד אבל יותר מאשר אות הצטיינות אישי לי – זוהי הכרה בתרומה הניכרת של ישראל בכלל והצוות בהדסה בפרט, למחקר ולמציאת פתרון למחלות המאיימות עדיין על ציבור כה נרחב בעולם".

נושאים קשורים:  חדשות,  חקר הכבד,  פרופ' דניאל שובל,  החברה האירופית לחקר הכבד,  מינוי כבוד,  המרכז הרפואי "הדסה"
תגובות

הרבה ברכות לפרופ שובל שללא ספק מגיע לו ושהינו מהאבות המיסדים של מיקצוע ההפטולוגיה בארצנו.

31.03.2016, 22:22

ברכות חמות לפר' שובל !!! הוא ראוי בהחלט להוקרה ולכבוד המוענקים לו

01.04.2016, 12:43

דני ברכות!
זו פסגה מכובדת נוספת במפעל חייך