חדשות

מרפאה חדשה ב"שערי צדק" מיועדת לטיפול בבעיות רפואיות של בני נוער

בראש המרפאה, שתעסוק בין השאר בטיפול בהפרעות אכילה ובבעיות הקשורות במחזור, עומדת ד"ר שלי בן-הרוש נגארי; לדבריה, הרקע הוא "הכרה במורכבות הייחודית של כל שלבי ההתפתחות של המתבגרים"

בית החולים שערי צדק בירושלים (מקור: ויקיפדיה)

המרכז הרפואי "שערי צדק" הודיע בסוף השבוע, כי פתח מרפאה רב-תחומית חדשה לטיפול בבעיות רפואיות ייחודיות למתבגרים. מנהלת המרפאה היא ד"ר שלי בן-הרוש נגארי. המרפאה מיועדת למתן שירותי ייעוץ, טיפול ואבחון בהפרעות אכילה, בעיות במחזור, אמצעי מניעה, אקנה ועוד.

ד"ר בן-הרוש נגארי ציינה: "תקופת ההתבגרות היא משמעותית ומלווה בשינויים פיסיים, נפשיים וחברתיים. במהלך תקופה זאת מתעצבים חיי המתבגר והוא רוכש הרגלים שישפיעו בהמשך חייו. מתוך הכרה במורכבות הייחודית של כל שלבי ההתפתחות של המתבגרים החלטנו להפעיל את המרכז המיוחד הזה".

"סיבות התמותה המובילות בקרב מתבגרים ניתנות לא אחת למניעה. אם ניתן לאתר בזמן התנהגות מסוכנת אפשר יהיה למנוע תחלואה הגורמת לתמותה"

"בקהילה הרפואית העולמית", הוסיפה ד"ר בן-הרוש נגארי, "מתבססת ההכרה כי למתבגרים נחוצה תשומת לב מיוחדת ושהטיפול בהם מצריך מטפלים המודעים לשלבי ההתפתחות שלהם, לסוגיות הבריאות המיוחדות להם ולדרכי התקשורת איתם. סיבות התמותה המובילות בקרב מתבגרים ניתנות לא אחת למניעה. אם ניתן לאתר בזמן התנהגות מסוכנת אפשר יהיה למנוע תחלואה הגורמת לתמותה. מבחינה התפתחותית, החלק במוח שאחראי לתכנון ולחשיבה על השלכות עתידיות מתפתח אחרון, ולכן מתבגרים מרשים לעצמם לקבל החלטות שעלולות לסכן אותם. השקעה במתבגרים ובבעיותיהם הרפואיות חיונית, לדעתנו, ליצירת חברה בריאה ואף חסכונית כיוון שעוסקים במניעת בעיות בזמן היווצרותם ולא בטיפול בסיבוכיהם".

"טווח הבעיות בגיל ההתבגרות הוא רחב", הדגישה, "ועל כן אימצה המרפאה גישה רב-תחומית הכוללת: אבחון הפרעות אכילה, ליווי רפואי של המתבגרים עם הפרעות אכילה ומשפחתם תוך מעקב אחר הסיבוכים הרפואיים וניטור אחר שלב ההזנה מחדש; שימוש בשיטת הריאיון המוטיבציוני לצורך שינוי התנהגותי על מנת להוביל לשיפור היענות לטיפול במחלה כרונית או עבודה על ירידת משקל במתבגרים עם משקל יתר; טיפול בבנות עם כאבי מחזור ואבחון מצבים של הפרעות במחזור והערכת מצבים רגשיים וחברתיים המשפיעים על תפקודו של המתבגר/ת".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "שערי צדק",  בעיות אכילה,  אמצעי מניעה,  ד"ר שלי בן-הרוש נגארי
תגובות