חדשות

המחלקה הגריאטרית בבית החולים "סורוקה" שופצה בסיוע כספי ועידת התביעות

בטקס שנערך במחלקה בשבוע שעבר ציינו ראשי בית החולים, כי 55% מהמאושפזים בה הם ניצולי שואה; "בידי צוות המחלקה הגריאטרית מופקדים מטופלים הדורשים תשומת לב מיוחדת"

(מימין): פרופ' דבורה ליברמן, ירון מרקוס, השרה גילה גמליאל, קולט אביטל, ד"ר אהוד דודסון, משה שדה ויהודית אוחיון (צילום: "סורוקה")

55% מהמאושפזים במחלקה הגריאטרית במרכז הרפואי אוניברסיטאי "סורוקה" בבאר-שבע הם ניצולי שואה; כך מסר בשבוע שעבר בית החולים, על רקע טקס חגיגי שנערך במחלקה לרגל שיפוצה והתחשדותה, בעזרת תמיכה כספית של ועידת התביעות ושירותי בריאות כללית, הבעלים של בית החולים.

המחלקה לגריאטריה ב"סורוקה" נוסדה ב-1974 על ידי פרופסור דוד גלינסקי. היא מעניקה מסגרת אשפוז למטופלים מבוגרים הזקוקים להערכה, טיפול ושיקום, במיוחד כשמדובר בבעיות בריאות הייחודיות לקשישים, המטרה : לשפר במידת האפשר את תפקודיהם הפיזיים והקוגניטיביים.

בטקס השתתפו בין השאר השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, חברת הנהלה ועידת התביעות ויו"ר מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל קולט אביטל, פרופסור גלינסקי מייסד המחלקה ומנהלה בעבר, ד"ר אהוד דודסון מנהל המרכז הרפואי, בכירים מהנהלת בית החולים, פרופסור דבורה ליברמן מנהלת המחלקה כיום, אנשי הצוות הרפואי בעבר ובהווה, מטופלים ובני משפחותיהם.

פרופ' דבורה ליברמן, מנהלת המחלקה: "עבודתנו מונחית על-פי שלושה קווי יסוד מתוך המקורות: ואהבת לרעך כמוך; כבד את אביך ואת אמך ו-אל תשליכני לעת זקנה, ככלות כוחי אל תעזבני"

השרה גמליאל, שמשרדה מטפל גם בבעיותיהם של האזרחים הוותיקים, מסרה כי ב"צנרת" המשרד פרויקטים רבים המיועדים לרווחת האזרחים הוותיקים, בין השאר כאלו המכוונים לחיזוק הקשר הבין-דורי בין האוכלוסייה הוותיקה לבין הצעירה.

קולט אביטל ציינה כי המרכז הרפואי "סורוקה" "הוא סמל בעל חשיבות אסטרטגית והמיזמים שבו הם מקור השראה. מספרם של ניצולי השואה הולך ומתמעט מדי שנה וצרכיהם של אלו שעדיין עמנו – משתנים ואף מתרבים. על כולנו מוטלת אפוא החובה להיערך כדי לתת להם מענה".

ד"ר דודסון, מנהל סורוקה, ציין: "כבית חולים יחיד בנגב, יש לנו מחויבות לתושבי האזור. אנו מסתכלים קדימה לעתיד ולצרכים העתידיים. חלק מהתהליכים כוללים התחדשות של מחלקות במטרה לשפר את רווחת המטופלים. חנוכת המחלקה הגריאטרית החדשה עם תשתית ראויה היא אחת המטרות. מגיע לניצולי השואה שיקבלו את תנאי האשפוז הטובים ביותר".

הוא מסר, כי בנוסף החל בית החולים להפעיל תכנית מיוחדת שבה השירות לעבודה סוציאלית מאתר מאושפזים ניצולי שואה בבית החולים באמצעות תכנת מחשב, פונה אליהם באופן יזום ומדריך אותם ואת בני משפחתם בדבר מיצוי זכויותיהם.

"בידי צוות המחלקה הגריאטרית", אמר עוד ד"ר דודסון, "מופקדים מטופלים הדורשים תשומת לב מיוחדת, מקצועיות וחמלה".

פרופסור ליברמן הדגישה, כי עבודת המחלקה הגריאטרית מתאפיינת בראייה כוללת של הקשיש ומשפחתו ובניסיון בלתי פוסק לשפר את איכות חייו וגם חיי בני משפחתו. "עבודתנו מונחית על-פי שלושה קווי יסוד מתוך המקורות: ואהבת לרעך כמוך; כבד את אביך ואת אמך ו-אל תשליכני לעת זקנה, ככלות כוחי אל תעזבני. זו תמציתה של הרפואה - נתינה, חסד, רכות, סבלנות ותהליכים ארוכי טווח. תרומת הגורם האנושי לתחושה הטובה היא המרכיב הבסיסי, אך השיפוץ הנרחב של המחלקה והצטיידותה ישפרו עוד יותר את תחושות המטופלים והמטפלים".

נושאים קשורים:  חדשות,  המרכז הרפואי "סורוקה",  ועידת התביעות,  ניצולי שואה,  פרופ' אהוד דודסון
תגובות