שביתת הרופאים

ההידברות עם האוצר: הצדדים יתחייבו להימנע מהדלפות

יום לפני הדיון בבג"צ שבו מונה פרופסור מירוני לאחד המגשרים, הוא התראיין ביומן השבוע ברשת ב' ופירט את גישתו לפתרון הסכסוך, מבלי לדעת ששופטי בג"צ "יקראו לו לדגל"

משבר המתמחים

משבר המתמחים

שני המגשרים, פרופסור יצחק זמיר ופרופסור מוטי מירוני ונציגי המתמחים והאוצר קיימו היום (יום ג') פגישת היכרות ראשונה במשרדי הר"י שבה נקבע לוח הזמנים לתקופת ההידברות והמתווה שלה. פגישת העבודה המעשית הראשונה תתקיים מחר (יום ד'). כן סוכם בפגישה, שההדברות תתקיים מדי יום ביומו, במשך שבועיים ועל הדיונים יוטל איפול, כך דיווח "קול ישראל". על פי הנחיית המגשרים שמונו בידי בג"צ, התחייבו הצדדים שהתקשורת תקבל דיווח מסודר בתום כל יום דיונים והצדדים ימנעו מהדלפות משולחן המו"מ.

לדיוני ההידברות עומד להצטרף מחר (יום ד') או ביום ה' גם פרופסור שלמה מור יוסף שמינו ראש הממשלה וסגן שר הבריאות לשמש כיועץ חיצוני למשרד הבריאות לסוגיית המשבר עם הרופאים.
נמסר כי מור יוסף ייפגש עם שובו עם מנכ"ל משרד הבריאות פרופסור רוני גמזו.
קול ישראל דיווח כי יום לפני הדיון בבג"צ שבו מונה פרופסור מירוני לאחד המגשרים, הוא התראיין ביומן השבוע ברשת ב' ופירט את גישתו לפתרון הסכסוך, מבלי לדעת ששופטי בג"צ "יקראו לו לדגל".
על פי שיטתו של פרופסור מרוני, כפי שעלתה מהראיון, ההידברות הלא מחייבת תהפוך לגישור, בלתי מתפשר שידון בכל הנושאים שבמחלוקת ויימשך לדעתו, ככל הנראה, יותר משבועיים.
אתמול הגישה סיעת קדימה הצעת אי אמון בממשלה על רקע המשבר במערכת הבריאות.
חברת הכנסת ד"ר רחל אדטו שהציגה את ההצעה תקפה בחריפות את ראש הממשלה, שר האוצר, סגן שר האוצר וסגן שר הבריאות והאשימה אותם במצבה העגום של מערכת הבריאות.
סגן שר הבריאות יעקב ליצמן מסר בתגובה כי משרדו שוקל זמן רב להחזיר לארץ רופאים ישראלים שלמדו במדינות האיחוד האירופי - בשל המחסור ברופאים וללא קשר למשבר הנוכחי. הוא טען שהפרסום לפיו משרדו מתכוון להביא רופאים מהודו - שקרי. ח"כ אדטו אמרה עוד כי במקום שנתניהו יטפל בהרס מערכת הבריאות, הוא ממנה יועצים ושליחים ומציע את פתרון ה-"סופר-טנקר" לייבא רופאים מהודו. סגן שר הבריאות, ליצמן, ענה לה כי צריך עזות מצח לתקוף את מערכת הבריאות משום שמאז הוא בתפקידו, אמר, הוא רק עוסק בתיקון ההרס שקדימה הותירה במערכת הבריאות.

נושאים קשורים:  שביתת הרופאים,  מחאת המתמחים,  פרופסור יצחק זמיר,  פרופסור מוטי מירוני
תגובות