חדשות

בית הדין לעבודה דחה את הבקשה לצו מניעה נגד ההסכם

נדחתה בקשתם של ועדי הרופאים של איכילוב, רמב"ם ואברבנאל לבית הדין הארצי לעבודה בתל-אביב. השופט שפיצר: "ביטול הסכם קיבוצי הוא דבר שאין לו תקדים"

בית הדין הארצי לעבודה בתל-אביב דחה היום (יום ה') את תביעת ועדי הרופאים בבתי החולים איכילוב, רמב"ם ואברבנאל, לביטול רישום ההסכם שנחתם לפני כשבועיים וחצי עם המדינה.

נשיא בית הדין, השופט מיכאל שפיצר, קבע דיון נוסף ל-6 בנובמבר. השופט ציין כי הוא התרשם שההסכם שנחתם מקיף בהתייחסות שלו, והוסיף כי "ביטול הסכם קיבוצי הוא דבר שאין לו תקדים". עוד ביקש השופט מהרופאים המתפטרים "למשוך את מכתבי ההתפטרות. על הרופאים להוכיח רצון טוב. החרב המתהפכת של מכתבי ההתפטרות מפריעה לדבר".

השופט מתח ביקורת על עו"ד סיגל פעיל שייצגה את העותרים ונזף בה על הלשון הצינית והמזלזלת בה ניסחו המתנגדים את הבקשה.

בתביעה ביקשו ועדי הרופאים צו מניעה נגד רישום ההסכם החדש אצל רשם ההסכמים הקיבוציים במשרד התמ"ת. מגישי הבקשה טוענים כי התברר להם מההסכם שהוא פוגע בזכויותיהם וכי בניגוד למה שהוצג לפני הרופאים הוא אינו משפר את שכר הבסיס, אינו פותר את בעיות הרפואה הציבורית בישראל ואף משתק את הרופאים ל-9 שנים מבלי שיוכלו לשנות את מצבם ולשפר את תנאיהם.

השופט הוסיף כי "ביטול הסכם קיבוצי הוא דבר שאין לו תקדים" וביקש מהרופאים המתפטרים "למשוך את מכתבי ההתפטרות. על הרופאים להוכיח רצון טוב"

עוד דרשו ועדי הרופאים כי יוצא צו מניעה שמחייב את הר"י להודיע למעסיקים כי המשא ומתן לא הסתיים ויש להמשיכו "כדי להביא לתיקון 'העיוותים החמורים' בהסכם".

בתגובה מסרה הר"י: "ההסתדרות הרפואית מייצגת למעלה מ-186 איגודים וחברות, וההסכם שנחתם מעניק ייצוג נאות לכולם תוך שקלול כלל האינטרסים והצרכים. אנו מצרים על כך שישנה קבוצת רופאים שהרגישה לא מיוצגת על אף העובדה שנציגיהם חברים בוועד המרכזי של הר"י והם עודכנו לכל אורך הדרך בפרטי המו"מ. אנו חושבים כי הסכם המתייחס באופן נרחב לבעיות ולעיוותים הקיימים במערכת הבריאות ומציע את הבסיס הרחב ביותר של פתרונות בראייה כוללת - הוא הסכם טוב. אנו סמוכים ובטוחים שהדברים יתבהרו בבית הדין".

ההסכם עם הרופאים אמור להיכנס לתוקף כבר בשבועות אלה. העלאת השכר הראשונה אמורה להיכנס לתוקפה במשכורת אוקטובר.

לפרוטוקול בית הדין
לידיעה בגלובס
לידיעה ב"דה מרקר"

נושאים קשורים:  חדשות,  הסכם קיבוצי,  מאבק הרופאים,  בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב,  ההסתדרות הרפואית בישראל
תגובות
בן
15.09.2011, 22:04

תודה רבה לד"ר אידלמן ואנשי המו"מ!

רצינו לומר תודה על ההסכם שהשגתם, הסכם היסטורי!

היסטורי בכך שלראשונה במדינת ישראל יחתימו הרופאים כרטיס, משל היו עובדי עירייה, ובכך יהפכו דורות של רופאים לבעלי 'ראש קטן', מושפלים וממורמרים, אשר העט נופלת מידם בשעה ארבע!
היסטורי בכך שמחייב לראשונה מומחים צעירים, היוצאים בשן ועין מההסכם העלוב עליו חתמתם בשמם כגנבים בלילה, להמשיך את התנאים האיומים תחתם עבדו לאורך שנות ההתמחות הארוכות, ולעשות תורנויות מלאות עד גיל 47!
היסטורי בכך ש'מבטיח אלף תקנים', אבל באותיות הקטנות למעשה לא מבטיח ולא תקנים, ולמעשה סותם את הגולל על כל אפשרות לבקש ולו תקן אחד נוסף למשך שמונה השנים הקרובות!

תתביישו!
עשיתם בנו שימוש ציני! הובלתם קמפיין על תנאי העבודה הבלתי אפשריים של המתמחים, על שעות התורנות הארוכות אחריהן אנו מצופים להמשיך לתפקד ולעשות ביקור לפני שנוהגים כשיכורים לביתינו, על החוסר המשווע בתקנים. ואז, תחת סיסמאות והצהרות של מאבק מוצדק ומיוחל, לאחר שרצנו אחריכם לכל הפגנה ולכל עצרת, צעדנו אתכם בחום וצעקנו אתכם את זעקתנו, גילינו לפתע שבכלל לא זה היה המאבק, ולא אלו היו המטרות. בעצם התכופפתם לכל דרישה של האוצר, וביקשתם בנימוס הסכם של אי-שחיקת שכר! תתביישו!

אנו לא זקוקים לסימולטורי שכר ולמצגות אינפנטיליות ומטעות אשר לא היו מביישות משרד נדל"ן המבקש לשווק דירה לחסרי בינה. אנו יודעים לקרוא, ואכן קראנו בפה פעור ובתדהמה את ההסכם האיום עליו חתמתם ואליו כבלתם את רגלינו לעשור הקרוב. וכשראינו את חתימותיכם בסופו עברה בנו כאיש אחד חלחלה.

וכעת, כשביקשנו להתפטר, כשאמרנו בצורה חוקית וברורה תודה ולא תודה על תנאי ההעסקה המחפירים, על השכר המשפיל ועל כך שדפקתם מסמר אחרון בארון הקבורה של הרפואה הציבורית האמיתית בישראל, אתם מעזים לומר שהתפטרותינו אינה רצינית, אינה חוקית?! אם כך- קבלו את התפטרותי האישית. ורגע, נראה שבצירוף מקרים נדיר גם אלף מחבריי חשים גם הם כי לא יוכלו להמשיך לטפל בחולים בתנאים האלה.

אנשי הר"י, אתם פקידים אפורים וחסרי מוסר! איבדתם כל זיקה לחולים ולמשפחותיהם הממתינים שעות על גבי שעות במיון לבדיקת כירורג או אורתופד. איבדתם את הקשר לילודים ולפגים חסרי הישע הסובלים מדי יום ממחסור משווע של רופאים ושל משאבים. וכן, איבדתם את הקשר ואת האמון של ציבור אדיר של רופאים, שלא זו בלבד שמשלם את שכריכם מדי חודש ממשכורתו העלובה, אלא גם הלך אחריכם כסומא ב'מאבקכם'.
ולא, לא מדובר בקבוצה קטנה, לא מדובר רק ברופאי המרכז, לא מדובר רק במתמחים. הביטו וראו כיצד רבבות מאיתנו עוזבים את ארגונכם, מושכים את ידינו מהארגון שהתיימר להילחם את מלחמתנו ולמעשה סובב את הסכין שתקעו בנו האוצר ושותפיו, ונטש את מערכת הבריאות המדממת והקורסת.
אנו לא נוותר, לא ניסוג!
אנו נמשיך לשאת את נס המרד עד שתתוקן מערכת הבריאות הציבורית, ועכשיו! לא בפריסה לעשר שנים! לא בהבטחות וסעיפים ריקים מתוכן!
מדהים כיצד ברגע הפכתם עורכם, ופתאום מנציגנו במאבק הפכתם לשותפיהם לחיוכים של אילן לוין וחבר מרעיו. בן לילה שכחתם מי עמיתיכם ומי אויביכם והחלתם משתלחים בנו ומכפישים את שמנו!
ההיסטוריה תשפוט אתכם, וההסכם עליו חתמתם יזכר לדיראון עולם כזה שקבר את הרפואה הציבורית והכריח דורות של מומחים צעירים לוותר על החלום למשרה מלאה בבית חולים ציבורי וללכת, לא- לרוץ לרפואה הפרטית.
אז יישר כוח, וכל הכבוד על ההישג ההיסטורי!

ד"ר עוזי רביב
16.09.2011, 01:33

אני מצר על העובדה שהגימלאים הם מחוץ להסכם החדש [קיבלתי על כך אישור ממערכת "תגובות" של הר"י ]. גימלאים רבים, בעיקר אלה שפרשו לפני 10-15 שנה מקבלים פנסיות נמוכות ויש לא מעטים שחיים "על הסף". אינני יודע אם ניתן לעשות משהו לתיקון המצב, או פשוט מישהו מצפה שוותיקי הגימלאים ייעלמו ואז הבעיה תיפתר באורח טבעי...