• יו"ר: פרופ' יוחאי אדיר
  • מזכיר ונציג ישראל ב-ERS: ד"ר אמיר בר שי
  • גזברית: ד"ר דניאל בן דיין
  • חברת ועד, עורכת האתר: ד"ר מיכל שטיינברג
  • חבר ועד: ד"ר דרור רוזנגרטן
האיגוד הישראלי לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית

Saphris (אזנפין) עלולה לגרום לתגובה אלרגית חמורה

ה-FDA פרסם הערת אזהרה לגבי התרופה Saphris (אזנפין). שימוש בתרופה עלול לגרום לתגובות של רגישות יתר מסוג 1, ובכללן שוק אנפילקטי

05.09.2011, 15:13

ה-FDA פרסם הערת אזהרה לגבי התרופה Saphris (אזנפין), תרופה שמשמשת לטיפול בתסמינים של סכיזופרניה ושל הפרעה דו-קטבית. שימוש בתרופה עלול לגרום לתגובות של רגישות יתר מסוג 1.

אנזפין (Saphris) (מקור: יוטיוב)

אנזפין (Saphris) (מקור: יוטיוב)

אזנפין אושרה לשימוש באוגוסט 2009. בארצות-הברית ניתנו מאז כ-235,000 מרשמים של התרופה לכ-87,000 חולים. עד כה דווחו 52 מקרים של תגובות של רגישות יתר מסוג 1 בעקבות נטילת התרופה. בחלק מהמקרים היו התגובות קלות, אך היו גם מקרים שבהם ארע שוק אנפילקטי. בשמונה מקרים הופיעו התגובות כבר לאחר השימוש הראשן בתרופה. שלושה משמונת המקרים האלה היו חמורים: מצוקה נשימתית, בצקת אלרגית וככל הנראה שוק אנפילקטי. ב-19 מ-52 המקרים הללו היה צורך בטיפול רפואי בבית-חולים. לא היו מקרי מוות.

אין לתת את התרופה לחולים שיש להם רגישות לתרופה.

ערכה: ד"ר דורית שנון

למקור באתר ה-FDA

נושאים קשורים:  האיגוד הישראלי לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית,  שוק אנפילקטי,  אזנפין,  תגובה אלרגית לתרופה,  מחקרים
תגובות