חדשות

גמזו לרופאים: "תנו לראשי הר"י את הגיבוי הנדרש כדי לסיים את השביתה"

מנכ"ל משרד הבריאות פירסם מכתב אישי לרופאים וציין בו כי "ההסכמות שהשיגה הר"י במשא ומתן עם האוצר הן חסרות תקדים"

 מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור רוני גמזו, פירסם הערב (חמישי) מכתב לרופאים וקרא להם להפסיק את מחאתם. במכתב ציין כי ההסכמות שאליהן הגיעו נציגי הרופאים והאוצר הן "חסרות תקדים".

במכתב הדגיש עוד פרופסור גמזו: "המשא ומתן שניהלה ומנהלת ההסתדרות הרפואית הוא המורכב ביותר שידע המשק הישראלי. הוא איננו משא ומתן על שכר בלבד. עלו בו נושאים הנוגעים לחיזוק מערכת הבריאות, והוא נוגע לעשרות אלפי מועסקים. עלות השינויים היא מעל שני מיליארד שקל והשפעתה על משק המדינה מיוחדת במינה".

"השחיקה ברפואה הציבורית הישראלית לאורך השנים, חמורה עד שכל הסדר אליו יביא המשא ומתן, טוב ככל שיהיה, ישאיר תסכול לגבי הנושאים שלא יוסדרו עד הסוף, מכיוון שלא ניתן להסדיר את הכול בהסדר אחד", כתב פרופסור גמזו במכתבו . "ההסכמות אליהם הגיעו נציגי ההסתדרות הרפואית והאוצר עד כה בנושא ההטבות לפריפריה ולמקצועות שבמחסור הם הישגים חסרי תקדים שיש לברך את הצדדים עליהם".

בהתייחסו למחאת המתמחים ולהצלחת מאבקם להוספת תקנים, כתב עוד מנכ"ל משרד הבריאות: "מחאת המתמחים קיבלה תשומת לב אמיתית מראשי ההסתדרות הרפואית והביאה אף לשיא במחאה, עם שביתת הרעב של יו"ר ההסתדרות הרפואית. המאמצים שנעשו הביאו להישג חסר תקדים להסתדרות הרפואית ולמערכת הבריאות. מדובר בשינוי מהפכני".

"באופן מפתיע לאחר הצעד הזה ותוך לחימה עיקשת של ראשי ההסתדרות הרפואית, נקט חלקכם בצעד קיצוני של הגשת מכתבי התפטרות תוך הצבת 'קווים אדומים'. 'קווים אדומים' אלו אינם טובים למערכת הבריאות. הצבת דרישות היא לגיטימית, אבל התפטרות? - הגזמתם!".

"לשביתת רופאים, ערכית ככל שתהיה, צריך להיות סוף. הדרך לכך עוברת אך ורק דרך הארגון היציג שלכם", קבע מנכ"ל משרד הבריאות.

גמזו קרא לרופאים לסגת ממכתבי ההתפטרות "ולתת לראשי ההסתדרות הרפואית את הגיבוי הנדרש  כדי לסיים את השביתה ואת המשבר. תושבי ישראל מצפים מכולכם - מתמחים, מומחים ומנהלים - לשים לכך סוף".

קודם לכן,נמסר היום כי רופאים בבית החולים איכילוב - בניגוד להוראות הר"י – קיבלו חולים במרפאות החוץ. שפעלו במתכונת הרגילה. ההסבר שסיפק יו"ר ועד רופאי איכילוב, ד"ר ארדון רובינשטיין, היה כי לא הספיקו ליידע מבעוד מועד את החולים שלא להגיע לקבלת הטיפול, בשל השביתה. משהגיעו בשעות הבוקר חולים רבים, הוחלט בבית החולים לקבלם כרגיל. ד"ר רובינשטיין אמר כי אין מדובר בהפרת שביתה מכוונת: "היה קצר בתקשורת".

נושאים קשורים:  חדשות,  שביתת הרופאים,  פרופ' רוני גמזו
תגובות