חדשות

דיון סוער בכנסת: "נשקול הקמת ועדת חקירה ממלכתית"

משרד הבריאות חויב להעביר התייחסות מפורטת לליקויים של דו"ח מבקר המדינה על מצוקת האשפוז במחלקות הפנימיות

בתום דיון סוער בוועדת ביקורת המדינה בכנסת אתמול (יום ד') על דו"ח מבקר המדינה, חויב משרד הבריאות להגיש לוועדה התייחסות נקודתית לכל ההערות של מבקר המדינה על תנאי האשפוז במחלקות הפנימיות בבתי החולים וכן לוח זמנים לתיקון כל הליקויים.

יואל חסון (מקור: יוטיוב)

יואל חסון (מקור: יוטיוב)

יו"ר ועדת ביקורת המדינה, ח"כ יואל חסון, הזהיר את נציגי הבריאות והאוצר כי נוכח הדו"ח החמור, הוא אינו שולל למנות ועדת חקירה ממלכתית, אם לא יתקבלו תשובות מספקות, "כדי לנער את המערכת אחת ולתמיד".

בדיון מסר פרופסור ארדון רובינשטיין, מנהל היחידות המטבוליות של בתי החולים העירוניים בתל-אביב, כי 1,500 בני אדם מתו בשנה שעברה כתוצאה מתנאי האשפוז הירודים במחלקות הפנימיות.

ד"ר דרור דיקר, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית, הגדיר את המצב "אסון לאומי". "התרענו פעם אחר פעם, אבל בכל פעם עוד מחלקה פנימית נסגרת כי אין רופאים שיאיישו אותה". הוא סיפר כי בשבוע שעבר נטשו שני מתמחים מחלקה פנימית בוולפסון. "הם עוזבים למקצועות שבהם אין העומס הבלתי נסבל הזה. כשאין רופא במיון או במחלקה – החולים פשוט מתים".

יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, אמר כי למשרד האוצר יש מדיניות מכוונת לחסוך על בריאות. "מנסים בכסף של אפריקה לתת כאן רפואה ברמה של אמריקה. זה לא עובד. מספר הרופאים בירידה וזה משקף את קריסת המערכת". לחברי הכנסת אמר ד"ר אידלמן: " "אתם לא מרגישים את המצב כי אתם מעל העם ומקבלים טיפול וי-איי-פי. תשאלו את האנשים הפשוטים שאין להם פרוטקציה".

ח"כ ד"ר רחל אדטו, ראש שדולת הבריאות בכנסת אמרה כי "בלוף הבריאות של ראש הממשלה מתפוצץ לציבור בפנים. רוב 1,300 המיטות שאתם מתפארים שהבאתם, הן וירטואליות. נכון להיום חסרות 3,600 מיטות".

נושאים קשורים:  חדשות,  רפואה פנימית,  מצוקת אשפוז,  דו"ח מבקר המדינה,  יואל חסון,  ההסתדרות הרפואית בישראל,  פרופ' ליאוניד אידלמן
תגובות