חדשות

ד"ר דניאל ויילר: "צריך לומר את האמת - גם הרופאים הוותיקים לא מרוויחים מספיק"

"כל מי שנחשף לתלוש המשכורת שלי, לא האמין למראה עיניו", אומר ד"ר דניאל ויילר, רופא ריאות מחיפה, שיצא למחאה מקורית והציג שלט ענק עליו תלוש המשכורת שלו על רכבו

מאבק הרופאים, שנכנס ליומו ה-78, מוביל גם לתגובות יצירתיות בקרב חלק מהרופאים. כך ניתן להסביר את מעשהו של ד"ר דניאל ויילר, רופא ריאות מחיפה, שהפגין בימים האחרונים באופן מקורי במיוחד תוך שהוא נוסע בעיר כשעל גג מכוניתו מוצג בשלט ענק תלוש השכר שלו. "המחאה שלי מכוונת לשכר היסוד העלוב שלנו. לדעתי, עלינו להיות  הרבה יותר ישירים ולחשוף בפני הציבור הרחב את עובדת הדלות של ההשתכרות שלנו". הדברים מצטיירים באופן קשה במיוחד, נוכח העובדה שמדובר ברופא מומחה, שעמד שנים רבות בראש מחלקת הריאות בבית חולים כרמל.

ד"ר דניאל ויילר (יח"צ)

ד"ר דניאל ויילר (יח"צ)

בשיחה עם "דוקטורס אונלי", אמר ד"ר ויילר כי בהכנת השלט השקיע 5,000 שקל. "בתלוש המשכורת האחרון שלי רואים כי שכר היסוד עומד על 6,871.44 שקל ועם ותק של 36 שנה במקצוע, כמנהל מחלקה ודרגה 19 הוא הגיע ל-9,734.10 שקלים. ברוטו כמובן. מאחר שיצאתי עתה לפנסיה - תלוש הפנסיה שלי עומד על 7,608.58 שקלים בחודש".

המחאה הפרטית של ד"ר ויילר זכתה להתייחסות מכלי תקשורת רבים, כולל ראיון אצל רפי רשף בערוץ 10. "הציבור לא יודע שהאוצר מסיט את תשומת הלב לסוגיית המתמחים והתורנויות כדי לא לתקן עוולות של שנים. אילו העלו את שכר היסוד של הרופאים ב-50%, כמו למורים - הבעיה הייתה באה על פתרונה".

תלוש השכר של ד"ר דניאל ווילר

תלוש השכר של ד"ר דניאל ווילר

לדברי ד"ר ויילר, התגובות שקיבל מאנשים שנתקלו בו ובשלט הם של תדהמה. "ניגש אלי אדם שהציג עצמו כעובד מועצה ואמר שעובד תברואה במועצה מרוויח יותר".

"מקומם ומכעיס אותי, הדגיש ד"ר ויילר, ששר האוצר אומר שאין צורך לדאוג לרופאים הבכירים כי להם יש קליניקות פרטיות. לרוב הרופאים אין בכלל קליניקות פרטיות. הכשרתי ארכה 15 שנים: 7 שנות לימודים, עוד 5 שנים ברפואה פנימית, ועוד שלוש בהתמחות במחלות ריאה. אבל – וכדאי ששר האוצר יידע זאת – שכאשר נעשיתי 'מומחה', ההכנסה שלי דווקא ירדה, השלמתי הכנסה כתורן בבית החולים הדסה הר הצופים מחלקת שיקום".

"עכשיו אומרים לציבור כי אם המומחים יעשו תורנויות במקום המתמחים – תבוא הישועה למערכת הבריאות הציבורית. מי שאומר זאת לא מבין במקצוע הרפואה. אם כך יקרה מי יהיה אחראי על החולים במחלקה? המתמחה? הרעיון הזה מוזר אם לא הזוי ממש. אם רופאים בכירים יחויבו לישון בבית החולים בתורנות, תהיה בריחה מהמקצוע".

ד"ר ויילר מתנגד גם להעברת שעון נוכחות. "זה רעיון שלא מתחשב בהיבטים רבים של המקצוע. ראשית, אם מעבירים כרטיס, אז בשני הכיוונים. כאשר אני מגיע שעה לפני הזמן לטובת מטלה זו או אחרת - אז בבקשה, תגמלו אותי בשעה נוספת. ובוודאי כשאני מסיים במקום בארבע - בחמש, שש, שבע או אפילו שמונה. שלמו בעד שעות נוספות.

עיקר ההתנגדות של ד"ר ויילר לשעון נוכחות נובע מכך שהרפואה לדבריו היא מקצוע חופשי שאי אפשר לתחום אותו. "כאשר בביקור רופאים, מנהל המחלקה אומר למתמחה להכין למחר הרצאה על נושא שלא ברור לו, מישהו חושב לתגמל אותו על הכנת ההרצאה?". ויש מטלות אחרות שאינן רפואה-פרופר. הכול מכביד, אבל זה חלק ממקצוע חופשי".

נושאים קשורים:  חדשות,  שביתת הרופאים,  שכר הרופאים,  שעון נוכחות,  דניאל ויילר
תגובות
דר שמוליק ש.
24.06.2011, 15:00

כל הכבוד לך על האומץ להציג בפומבי את המשכורת העלובה לה גם אנו כרופאים בכירים זוכים. הלוואי שמאמצים כאלו ישאו פרי אך לצערי אינני אופטימי....

שמעון
24.06.2011, 15:18

רופאים יקרים ראוים לכל שכר מלאכת קודש את עושים
לא לאבד תקוה תומכים בכם באהבה

עפרה
27.06.2011, 11:56

הסיפור מוכר לכולנו, ובכל זאת אנו לא מצליחים להעביר את המסר לקהל הרחב ולקובעי המדיניות.
יש לעמוד על זכותנו להתפרנס בכבוד ממשרה אחת (שאין לה שעות עבודה מסורתיות, ורובנו משקיעים בה הרבה מעבר למספר השעות השבועיות שבהסכם הרופאים), על מנת שלא נזדקק לחלטורות כדי להתפרנס בכבוד.
לו היה נערך משאל בקרב רופאים מומחים על העדפותיהם, אני מניחה שהיתה העדפה ברורה לאפשרות להשתכר באופן הוגן מהמשרה הציבורית בה אנו נושאים, ולא להזדקק לעבודה נוספת. בסופו של דבר, השעות הנוספות הללו באות על חשבון המשפחה והעדכון המקצועי, וכן, גם עבור מעט שעות הפנאי שאין לנו.

השכן מלמעלה
27.06.2011, 19:37

כל הכבוד לדר ויילר
מקורי ביותר

ד"ר צבי שקולניק
28.06.2011, 00:51

ברצוני להוסיף נקודת מבט תומכת נוספת.
לאחרונה נקראתי לבנק, לצורך יעוץ פנסיוני.
כבר במבט ראשון בתלוש המשכורת וההפרשות לקרנן הגימלאות, הודיע לי היועץ, כי חלה שחיקה בשכר בשנים האחרונות, והתוצאה תהיה - יציאה לגמלאות עם סכום נמוך מזה שהיינו אמורים לקבל.
אני מביא זאת לידיעת הרופאים הוותיקים שחושבים בליבם שהמאבק האחרון הינו מאבקם של הצעירים.
לידיעתכם, המאבק צריך להיות בכל רמות הוותק, צעירים כוותיקים.

רינה דוידה
30.06.2011, 21:59

ברבו לד"ר ויילר!! סוף סוף מישהו אומר את האמת המרה בקול רם.
אני ממליצה להסתדרות הרפואית לחשוף שכר יסוד של כל הרופאים הבכירים שמוכנים לכך, למען יראה העם בישראל את הבושה הזאת!

הבעייה שהציבור לא יקנה את זה
05.07.2011, 01:20

כי כולם יודעים שהרופא המומחה עובד גם בקופ"ח ו/או בקליניקה פרטית.
לא סתם שכר מרדים בבי"ח הוא פי 10 משכר רופא שאינו מרדים.
כי המרדים עובד רק בבי"ח ואין לו קליניקה פרטית או קופ"ח

דוד
05.07.2011, 19:41

כולנו יודעים...שאנחנו צודקים!! אבל זו גם הבעייה.כי חוץ מאיתנו,אף אחד בציבור אינו יודע את הבעייה המרכזית...וזו המשכרת העלובה של רופא (הבסיסית..!) ממנה יגזר קופון הפנסייה שלנו!!! צריך לא רק לשבות, אלא צריך לעלות על בריקדות!!! דר' צבי שקולניק גילה לכם על שחיקה של הפנסייה,אני אגדיל ואומר לכם..כי ביבי נתניהו כשר אוצר , החליט לקזז את הפנסייה שלנו ב15% !!!!! והפסדנו המון כסף במעבר לקופות הפנסייה שבסדר החדש!!!!פשוט גנבו לנו כסף!!!והגנב ,אינו אחר מאשר האוצר!!! ועל זה צריך לשפוט אותם על העלמת כספי הציבור =בדיוק באותה חומרה ששופטים מעלימי מס!!! ויפה שעה אחת קדם!!!

אבי
17.07.2011, 13:26

פקידי האוצר לא מחתימים שעוני נוכחות!! אז שיפסיקו לעשות ספ]ינים על גבינו
לא צריך לדון עימם ואין להסכים לנושא זה וזהו

ל.ד.
03.08.2011, 23:42

לדר ויילר
יישר כוח להמשך מוצלח יותר בחיי הפנסייה-אבל לצערי, הייתי אמור לעשות צעדים אלו שנים רבות קדם לכן,לצעוק,להאבק ולסחוף עימך מנהלים רבים ככל שיותר למען מאבק צודק בזכות שלנו כרופאים לקבל משכרת אחת נורמלית מבלי להזדקק לבצע חלטורות עם קופות חולים כ "עצמאיים" כ=כביכול...ככה יכולנו ללמוד יותר,לכתוב יותר לחיות בנחת ולגדל משפחה ולראות ילדים ולהתבגר עימם....וגם לשרוד כלכלית !! עכשיו,כשאני מסתכל אחורה...אני מצטער על כל מה שהוקדש לכלל,מבלי שנקבלה תמורה נאותה,לא בכסף,ולא בנחת משפחתי,והיום,כמו כל הפנסיונרים,אנחנו עומדים בפני שקת שבורה ,ונזדקק אולי לסעד ורחמים מהממסד שדפק אותנו בלי להניד עפעף....כי היינו פראיירים, ומנהלנו היו משעבדים בלתי רחמנים.....בעבודת המחלקות...ולא נקפו אצבע לסזעוק את זעקתנו..זעקתם...והנה חל התוצאה. ההווה המרחש ובא עליך לעת זיקנתך!!
הבוס שלי היה כזה, ולא היה איכפת לו בזמנו מהמתמחים שלו....והמחלה הזו היתה מדבקת ועברה לארך כל שדירת המנהלים ..עד עצם היום הזה...אז על מה תקוננו???היום,על התנהגות העבר שלכם???!!!

זאב בן חיים
12.08.2011, 19:19

האם ראשי הר"י קוראים את זעקתכם זו !?

פרופ ציפי דולפין
17.08.2011, 13:05

כככל מילה נכונה
הי כולנו צריכים להצתרף לד"ר ויילר ,אני בשיא הותק מרויחה 60 שקל שעה ,משלמת לעוזרת באיזור השרון 45 שקל שעה בושה לממשלה שלנו שאני יוצאת עוד מעט לפנסיה עם 7500 שקל לחודש

א